Blog

Jak stać się sławnym na Instagramie i czy warto go włączyć w działania marketingowe?

20
listopad
2018

Instagram to obok Facebooka czy YouTube’a jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych i zdecydowanie najbardziej znany serwis zajmujący się zamieszczaniem zdjęć w sieci. Codziennie miliony osób na całym świecie korzystają z tego kanału społecznościowego, choć sam Instagram jest często pomijany jako narzędzie promocji — jest też doskonały i pod tym kątem. Dzieje się tak przede wszystkim ze względu na jego nieformalny charakter i konkurencyjne sposoby reklamy — szczególnie tej graficznej. Jednak Instagram nie jest w niczym gorszy od pozostałych serwisów społecznościowych i równie tak, jak one może posłużyć za idealne miejsce do działań marketingowych. Jak stać się sławnym na Instagramie? Czy warto angażować się w działania w tym miejscu? Poniżej rozwiewamy wszystkie wątpliwości i udzielamy przydatnych porad jak wykorzystać Instagram do reklamowania produktów i marek.

Czy warto używać Instagrama do marketingu?

Odpowiedz na to pytanie, jest jak najbardziej twierdząca. Instagram tak jak inne portale społecznościowe przyciąga wielu użytkowników, którzy są idealnymi odbiorcami. Serwis ten, choć bazuje na fotografiach, a nie na samej treści równie dobrze może posłużyć do zdobywania nowych klientów. Na Instagramie istnieje wiele sposobów, aby skłonić osoby do zakupu naszego produktu czy wejścia na naszą stronę firmową. Pierwszym sposobem jest prowadzenie profilu, który własnym życiem będzie zdobywał kolejne osoby, a efekt kuli śniegowej będzie powodował przychodzenie następnych klientów. Na Instagramie możliwe jest także dodanie płatnej reklamy poprzez Facebook-a. Musi w niej być położony nacisk na grafikę i to aby to ona przyciągała spojrzenia.

Jak stać się sławnym na Instagramie?

To pytanie, które zadaje wielu użytkowników. Odpowiedzi na nie jest kilka, a pozwalają one stać się rozpoznawalnym i przyciągnąć szerokie grono odbiorców. To o czym musimy pamiętać i co jest podstawowym wymogiem to dobra jakościowo treść. Bez dobrego i interesującego contentu nawet największe wysiłki marketingowe nie przyniosą pożądanego rezultatu. W obecnym świecie istnieje bardzo duża konkurencja, która posiada własne dobre jakościowo treści. Aby z nimi konkurować, nie można od nich odstawać. Kolejnym pomysłem na to, aby zwiększyć swoją popularność na Instagramie, jest angażowanie swoich odbiorców w dyskusje i treści. Dodawanie komentarzy z prośbą o wypowiedzenie się na dany temat, ankiet czy pytań otwartych będzie powodowało dyskusje. Jest to ważne z dwóch względów. Pierwszy to utrwalenie w pamięci odbiorcy danego postu i naszego kanału a drugi to przyciągnięcie nowych użytkowników. Jeśli treść będzie “aktywna”, więcej osób zdecyduje się ją sprawdzić.

Zdjęcia – podstawa komunikacji

Instagram to przede wszystkim zdjęcia i nie można o tym zapominać. Oprócz jakościowej i interesującej treści powinna ona mieć także atrakcyjną formę. Zdjęcia muszą być poddane retuszowi i spreparowane tak, aby były, jak najbardziej profesjonalne. Możemy posługiwać się również filtrami w samej aplikacji. Jeśli nie potrafimy wykonać tego samodzielnie, możemy zlecić to freelancerom, którzy za niewielką opłatą dostosują zdjęcia do naszych potrzeb.

Tym, co może zapewnić popularność na Instagramie, jest też odpowiednie dodawanie hasztagów, czyli słów kluczowych. W internecie istnieje wiele stron, na których możemy pobrać najpopularniejsze zwroty do każdej dziedziny. Ich liczba powinna wynosić od 15 do 20 i być adekwatna do tematyki naszego profilu. Ważna jest też godzina publikowania. Wystarczy w Google Trends wpisać hasło przewodnie naszego kanału i sprawdzić, w jakie dni i o jakiej godzinie najwięcej osób poszukuje takich treści.

Budowanie marki osobistej na Instagramie

Instagram to również miejsce, gdzie możemy zaprezentować swoją osobę. Aby stać się popularnym na tym portalu, można również dodawać treści o samym sobie, publikując zdjęcia z prywatnych wycieczek czy spędzania wolnego czasu. Kanał przestaje być wtedy anonimowy, a odbiorcy znacznie chętniej będą powracali do niego, widząc żywą osobę. Większość popularnych kanałów zawiera zdjęcia i materiały dotyczące ich właścicieli w kontekście samej tematyki kanału bądź niezależnie od niej. To bardzo cenna wskazówka, która pozwala również nam samym stać się rozpoznawalnym i budować markę niezależnie od kanału.

Aby stać się popularnym na Instagramie, tak jak na każdym innym kanale społecznościowym powinniśmy być o krok wcześniej od konkurencji. Będzie objawiało się to poprzez dodawanie lepszych treści, prezentowanie bardziej szczegółowego opisu danego zagadnienia – jakie prezentujemy, publikowanie większej ilości materiału czy ciekawszego contentu. Jest to dość mozolna praca, która wymaga poświęcenia większej ilości czasu oraz energii, ale plusem jest to, że odbiorcy zauważają takie wysiłki. Jeśli zamiast krótkiego opisu telefonu dodamy jego specyfikacje, test, zdjęcia w różnych sytuacjach i możliwe gadżety — odbiorcy znacznie chętnie powrócą na nasz kanał.

Oprócz powyższych elementów możemy również włączyć do działań reklamowych same reklamy np. na Facebooku, samym Instagramie czy Google. Ich utworzenie nie zajmuje zbyt wiele czasu, nie jest kosztowne, a może przyciągnąć bardzo wiele nowych osób.

Porozmawiajmy
o Twoim projekcie

Umów się na rozmowę w celu dobrania najlepszych rozwiązań do realizacji Twojego projektu.





    BLOG

    Nasze ostatnie wpisy

    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
    Cenimy państwa prywatność
    Ustawienia ciastek
    Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności. Więcej.
    Dostosuj Odrzuć wszystkie Akceptuj wszystkie
    Ustawienia ciastek
    Dostosuj ustawienia
    „Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
    Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
    Używamy plików cookie Google Analytics. Te pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za państwa uprzednią zgodą.
    Reklamowe pliki cookies służą m.in. do analizowania efektywności działań reklamowych i śledzenia konwersji.
    Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami

    Brak plików cookies.

    Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych

    Brak plików cookies.

    Zapisz ustawienia Akceptuj wszystkie
    Ustawienia ciastek