Skontaktuj się z nami

Skontaktuj się z nami






Oceń ten artykuł!
[Total: 1 Average: 5]

CSR w działaniach marketingowych dla organizacji pozarządowych

Autor: grzegorz

Data: Sierpień 2, 2020

Odpowiedzialność społeczna biznesu to idea, której zdecydowanie warto przyklasnąć. Stosując tę koncepcję, nawet największe korporacje stają się nieco bardziej ludzkie i biorą pod uwagę nie tylko zysk. Biorą pod uwagę także interesy społeczne i ochronę środowiska. Często w ramach działań biorących pod uwagę te kwestie dochodzi do współpracy przedsiębiorstw z organizacjami pozarządowymi. Jak to wygląda i jakie korzyści można uzyskać w związku z tego rodzaju działalnością?

Czym jest CSR

CSR (Corporate Social Responsibility) to koncepcja zakładająca branie pod uwagę interesów społecznych. A także ochronę środowiska oraz relacje z różnymi grupami interesariuszy podczas etapu budowania strategii przez przedsiębiorstwa. W myśl tego podejścia firmy nie powinny dążyć do spełnienia jedynie wymogów formalnych i prawnych. Powinny podejmować inwestycje w zasoby ludzkie, ograniczenie zanieczyszczenia przyrody. Korporacje powinny zapewnić wsparcie interesariuszy mających faktyczny wpływ na efektywność działania przedsiębiorstwa oraz jego innowacyjność. Choć jeszcze przez wiele firm tego rodzaju podejście wydaje się zbędne i kosztowne. To jednak coraz częściej można spotkać się z postrzeganiem go jako inwestycję oraz źródło innowacji.

Związek przedsiębiorstw z organizacjami pozarządowymi

Wraz z rozwojem koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, wzrosło także znacznie marketingu fundacji, stowarzyszeń oraz organizacji. Kreując swój wizerunek w określony sposób, zwiększali swoje szanse na nawiązanie współpracy z firmami mającymi dużo większe budżety od nich. Zachęcają potencjalnych sponsorów przez odpowiednie działania marketingowe, aby pozyskać środki niezbędne na sfinansowanie swojej działalności dobroczynnej.

Organizacje pozarządowe zwykle mają kilku sponsorów, z którymi utrzymują stałe kontaktu. Dzięki temu są w stanie efektywnie zdobywać fundusze na swoje działania. A przedsiębiorstwa mają duże korzyści w zakresie budowania partnerstwa strategicznego. Budując wizerunek firmy odpowiedzialnej społecznie, mają większą szansę na znalezienie wartościowych partnerów biznesowych.

Korzyści związane z CSR

Sponsorowanie działań organizacji pozarządowej może być bardzo korzystne dla przedsiębiorstwa. Przede wszystkim ma to ogromne znaczenie marketingowe, gdyż wizerunek marki i wywoływane nim odczucia konsumentów mają bardzo duży wpływ na ich decyzje zakupowe. Dlatego logotyp umieszczony na plakatach informujących o akcji oraz związanych z nią gadżetach sprawi, że firma będzie postrzegana jako angażująca się w eventy charytatywne. Działanie prospołeczne to zjawisko szczególnie mile widziane wśród konsumentów, którzy z chęcią przyczynią się do organizacji większej liczby tego rodzaju przedsięwzięć.

Relacja przedsiębiorstwa z organizacją pozarządową to nie tylko wizerunkowe korzyści, ale także podatkowe. Jeżeli w umowie między firmą, a fundacją lub inną instytucją tego rodzaju nie ma wzmianki na temat korzyści dla strony sponsora, według obowiązującego prawa oferowane fundusze i środki traktuje się jako darowiznę. Tę za to firma ma możliwość odpisać jako zwolnienie z podatku dochodowego od osób prawnych CIT.

Jeszcze, jeśli chodzi o wizerunkowe korzyści, bardzo ważne jest promowane swoich działań z zakresu CSR. Same organizacje pozarządowe mają już przygotowane kanały przekazu, mające zachęcić do finansowego wspierania ich oraz promowania sponsorów, jednak warto robić to także przez własne środki komunikacji. Dlatego warto regularnie przypominać o swojej działalności w tym zakresie w mediach społecznościowych, na swojej stronie internetowej, a także w informacjach prasowych.

 

Oceń ten artykuł!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane

Marketing szeptany, a budowanie wizerunku marki w Internecie

Czytaj więcej >>

Czy seks sprzedaje? (wykorzystanie SEXu w marketingu)

Czytaj więcej >>

eRzecznik w działaniach kryzysowych samorządów

Czytaj więcej >>

Dlaczego nie warto przerywać działań marketingowych podczas pandemii koronawirusa?

Czytaj więcej >>

Pandemia koronawirusa a sprzedaż w e-commerce

Czytaj więcej >>

Kompetencje eRzecznika, a osoby prowadzącej kampanię marketingu szeptanego. Podobieństwa i różnice

Czytaj więcej >>

Czy w dzisiejszych czasach Growth hacking jest przydatny?

Czytaj więcej >>

Jak stać się sławnym na Instagramie i czy warto go włączyć w działania marketingowe?

Czytaj więcej >>
Ta strona wykorzystuje pliki cookie Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na na „x”. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce