Bez kategorii

CSR w działaniach marketingowych dla organizacji pozarządowych

2
sierpień
2020

Odpowiedzialność społeczna biznesu to idea, której zdecydowanie warto przyklasnąć. Stosując tę koncepcję, nawet największe korporacje stają się nieco bardziej ludzkie i biorą pod uwagę nie tylko zysk. Biorą pod uwagę także interesy społeczne i ochronę środowiska. Często w ramach działań biorących pod uwagę te kwestie dochodzi do współpracy przedsiębiorstw z organizacjami pozarządowymi. Jak to wygląda i jakie korzyści można uzyskać w związku z tego rodzaju działalnością?

Czym jest CSR

CSR (Corporate Social Responsibility) to koncepcja zakładająca branie pod uwagę interesów społecznych. A także ochronę środowiska oraz relacje z różnymi grupami interesariuszy podczas etapu budowania strategii przez przedsiębiorstwa. W myśl tego podejścia firmy nie powinny dążyć do spełnienia jedynie wymogów formalnych i prawnych. Powinny podejmować inwestycje w zasoby ludzkie, ograniczenie zanieczyszczenia przyrody. Korporacje powinny zapewnić wsparcie interesariuszy mających faktyczny wpływ na efektywność działania przedsiębiorstwa oraz jego innowacyjność. Choć jeszcze przez wiele firm tego rodzaju podejście wydaje się zbędne i kosztowne. To jednak coraz częściej można spotkać się z postrzeganiem go jako inwestycję oraz źródło innowacji.

Związek przedsiębiorstw z organizacjami pozarządowymi

Wraz z rozwojem koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, wzrosło także znacznie marketingu fundacji, stowarzyszeń oraz organizacji. Kreując swój wizerunek w określony sposób, zwiększali swoje szanse na nawiązanie współpracy z firmami mającymi dużo większe budżety od nich. Zachęcają potencjalnych sponsorów przez odpowiednie działania marketingowe, aby pozyskać środki niezbędne na sfinansowanie swojej działalności dobroczynnej.

Organizacje pozarządowe zwykle mają kilku sponsorów, z którymi utrzymują stałe kontaktu. Dzięki temu są w stanie efektywnie zdobywać fundusze na swoje działania. A przedsiębiorstwa mają duże korzyści w zakresie budowania partnerstwa strategicznego. Budując wizerunek firmy odpowiedzialnej społecznie, mają większą szansę na znalezienie wartościowych partnerów biznesowych.

Korzyści związane z CSR

Sponsorowanie działań organizacji pozarządowej może być bardzo korzystne dla przedsiębiorstwa. Przede wszystkim ma to ogromne znaczenie marketingowe, gdyż wizerunek marki i wywoływane nim odczucia konsumentów mają bardzo duży wpływ na ich decyzje zakupowe. Dlatego logotyp umieszczony na plakatach informujących o akcji oraz związanych z nią gadżetach sprawi, że firma będzie postrzegana jako angażująca się w eventy charytatywne. Działanie prospołeczne to zjawisko szczególnie mile widziane wśród konsumentów, którzy z chęcią przyczynią się do organizacji większej liczby tego rodzaju przedsięwzięć.

Relacja przedsiębiorstwa z organizacją pozarządową to nie tylko wizerunkowe korzyści, ale także podatkowe. Jeżeli w umowie między firmą, a fundacją lub inną instytucją tego rodzaju nie ma wzmianki na temat korzyści dla strony sponsora, według obowiązującego prawa oferowane fundusze i środki traktuje się jako darowiznę. Tę za to firma ma możliwość odpisać jako zwolnienie z podatku dochodowego od osób prawnych CIT.

Jeszcze, jeśli chodzi o wizerunkowe korzyści, bardzo ważne jest promowane swoich działań z zakresu CSR. Same organizacje pozarządowe mają już przygotowane kanały przekazu, mające zachęcić do finansowego wspierania ich oraz promowania sponsorów, jednak warto robić to także przez własne środki komunikacji. Dlatego warto regularnie przypominać o swojej działalności w tym zakresie w mediach społecznościowych, na swojej stronie internetowej, a także w informacjach prasowych.

 

Porozmawiajmy
o Twoim projekcie

Umów się na rozmowę w celu dobrania najlepszych rozwiązań do realizacji Twojego projektu.





    BLOG

    Nasze ostatnie wpisy

    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
    Cenimy państwa prywatność
    Ustawienia ciastek
    Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności. Więcej.
    Dostosuj Odrzuć wszystkie Akceptuj wszystkie
    Ustawienia ciastek
    Dostosuj ustawienia
    „Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
    Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
    Używamy plików cookie Google Analytics. Te pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za państwa uprzednią zgodą.
    Reklamowe pliki cookies służą m.in. do analizowania efektywności działań reklamowych i śledzenia konwersji.
    Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami

    Brak plików cookies.

    Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych

    Brak plików cookies.

    Zapisz ustawienia Akceptuj wszystkie
    Ustawienia ciastek