Blog

Blog nie jest blogiem, to bardzo dobry biznes

20
październik
2018

Czasy, w których blog był miejscem publikowania wpisów o swojej pasji dla własnej satysfakcji i czytelników bezpowrotnie już minęły. Obecnie blogi wykorzystywane są w dużej mierze do celów komercyjnych i są doskonałym narzędziem do tego celu.

Możliwość dotarcia do dużej liczby odbiorców, targetowanie czy atrakcyjna forma przekazu sprawiają, iż wiele osób oraz firm już dawno odkryło, że blog może przynosić spore zyski i wykorzystują ten fakt. Obecnie w internecie znaleźć można zarówno blogi czysto hobbystyczne, jak i przeznaczone do zarabiania. Bardzo często też nawet osoby prywatne, które wcześniej nie miały pojęcia ani zamiaru zarabiania w łatwy sposób umieszczają subtelne reklamy, aby przynajmniej w części pokryć koszty prowadzenia blogu. Czy zatem można utrzymywać, się prowadzić blog i rezygnując z typowej pracy? Czy i dlaczego zarabianie na blogu jest możliwe? Jak spienięża się swój blog? Odpowiedzi na te pytania poniżej.

Dlaczego zarabianie na blogu jest możliwe?

Zarabianie na blogu stało się możliwe wraz z rozwojem popularności internetu oraz szczególnie intensywnym rozwojem sieci reklamowych w ostatnich czasach. Blogi od zawsze przyciągały czytelników a agencje reklamowe i reklamodawcy zauważyli w blogach doskonałe miejsce na reklamę. Czytelnicy bloga są najczęściej przyporządkowaniu już do pewnej grupy wiekowej, hobbystycznej czy społecznej. Reklamodawcy w prosty sposób mogą przedstawić swoją ofertę wąskiej grupie i w ten sposób efektywnie wykorzystać budżet. Oprócz tego powodu kolejnym jest łatwość wyświetlenia reklamy. Na blogu jest wiele wolnego i niewykorzystanego miejsca, które może zostać wykorzystane, właśnie do tego celu a reklama nie wymaga zaawansowanego systemu wprowadzania.

Jak zarabia blog? – Reklamy, Influencer marketing, afiliacja

Zarabianie na blogu możliwe jest na wiele sposobów, co czyni blogowanie bardzo dochodowym biznesem. Dogodny wybór metody dostosowanej do własnych preferencji i łatwość rozpoczęcia jeszcze bardziej zachęcająca skorzystania z takiej możliwości.

Pierwszą z nich są tradycyjne i nieśmiertelne reklamy. Na rynku funkcjonuje wiele agencji oraz partnerów, z którymi można podpisać umowę i zacząć wyświetlanie reklam na blogu — np. Google ads. Sposób jest bardzo prosty. Wystarczy zarejestrować się w systemie, spełnić wymagania partnera, pobrać specjalny kod i umieścić go na bogu. Od tego momentu reklamy są wyświetlane w bocznym panelu lub innym wybranym miejscu a właściciel otrzymuje wynagrodzenie za każde wyświetlenie, lub kliknięcie w reklamę. Stawki wahają się od poprzeciekowych sum nawet do kilku euro w zależności od tematyki bloga, kraju, oraz grupy docelowej.

Bardzo popularnym sposobem jest również influence marketing. Influencer to osoba, która wykorzystuje swoją pozycję, rozpoznawalność lub bloga do płatnej reklamy. Ten segment rynku rozwija się błyskawicznie i obecnie istnieje wiele agencji, które zestawiają właśnie influencerów z reklamodawcami. W zamian za opłatę influencerzy umieszczają na blogu posty o konkretnej — reklamowej treści.

Afiliacja jest stosunkowo nowym sposobem monetyzacji bloga. Choć w Polsce istnieje kilka sieci, które prężnie rozwijają się — w USA czy na zachodzie Europy sposób ten jest znany nieco dłużej. Polega on na polecaniu produktów. Miejsce, które przyciąga regularnie wiele osób, jest do tego doskonałym miejscem. Właściciel bloga umieszcza na nim reklamy w postaci linków, grafik czy specjalnych wpisów prezentujących dany produkt – np. krem, czy telefon. Jeśli użytkownik bloga zdecyduje się kupić ten produkt i zrobi to właśnie przez reklamę na naszej stronie — blogger otrzymuje konkretne wynagrodzenie. Na rynku funkcjonuje kilka programów, w których bez trudu możemy zarejestrować się, pobrać link i promować go na własnej stronie.

Sprzedaż marki

Jednym z ciekawszych sposobów, który umożliwia zarabianie na blogu, jest również jego sprzedaż. Dzieje się to w dokładnie taki sam sposób jak tworzenie marek w świecie realnym. Osoby zajmujące się blogowanie pod kątem biznesowym bardzo często tworzą blogi oraz rozwijają je, aby później je sprzedać. Jest to również bardzo dochodowy biznes, na którym można zarobić niemałe pieniądze. Wiele osób z chęcią kupuję gotowe blogi, by prowadzić je samodzielnie, odsprzedać je z zyskiem dalej lub wykorzystać do pasywnego zarabiania, wyświetlając reklamy.

Prowadzenie bloga

Jeszcze kilka lat temu trudno było nazwać pracą i to w dodatku zarobkową prowadzenie bloga. Obecnie wiele osób zajmuje się tą czynnością na stałe oraz na pełny etat. Wiele firm czy hobbystów posiada swoje blogi, ale nie ma czasu ich prowadzić. Zatrudniając się w charakterze prowadzącego, osoby takie dbają o bloga, odpowiadają na pytania użytkowników oraz tworzą i dodają nowe treści w zamian za wynagrodzenie. Stawki za takie czynności są mocno zróżnicowane i opiewają na sumy od kilkudziesięciu do kilkuset złotych za miesiąc w zależności od wielkości czy typu bloga. Jeśli odpowiednio zestawi się prowadzenie kilku blogów, można utrzymywać się jedynie z tego zadania. Jest to jedna z najmniej popularnych metod zarabiania na blogu, ale bardzo intensywnie rozwija się.

Porozmawiajmy
o Twoim projekcie

Umów się na rozmowę w celu dobrania najlepszych rozwiązań do realizacji Twojego projektu.





    BLOG

    Nasze ostatnie wpisy

    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
    Cenimy państwa prywatność
    Ustawienia ciastek
    Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności. Więcej.
    Dostosuj Odrzuć wszystkie Akceptuj wszystkie
    Ustawienia ciastek
    Dostosuj ustawienia
    „Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
    Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
    Używamy plików cookie Google Analytics. Te pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za państwa uprzednią zgodą.
    Reklamowe pliki cookies służą m.in. do analizowania efektywności działań reklamowych i śledzenia konwersji.
    Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami

    Brak plików cookies.

    Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych

    Brak plików cookies.

    Zapisz ustawienia Akceptuj wszystkie
    Ustawienia ciastek