Blog

Komunikacja marketingowa – jak dogadać się z klientem za pomocą strony internetowej?

5
kwiecień
2017

Komunikacja marketingowa w najprostszych słowach opiera się na wymianie informacji pomiędzy przedsiębiorcą, a otoczeniem rynkowym. Warto pamiętać, że wszelkie emitowane materiały, które są w zasięgu odbiorcy to narzędzia komunikacji. Dlatego warto zadbać o całokształt treści, obrazów, broszur, załączników, które zostają umieszczone na stronie internetowej.

Co więcej strony internetowe mają realizować konkretne cele. Nie jest to już tylko prezentacja firmy i oferty, ale również realizacja konkretnych celów, takich jak nakierowanie na poszczególne sektory biznesu, zwrócenie uwagi na deficyty rynku czy konkretnie sprzedaż oraz stworzenie bądź ocieplenie wizerunku. Witryna www. to czasami jedyne źródło informacji na temat produktów bądź usług. A więc hasło: „jeśli nie ma Cię w internecie, to nie istniejesz” nadal nie traci na wartości. Teraz jednak nie wystarczy już tylko „być”, należy przede wszystkim zostać zauważonym.

Skanowanie to już norma!

Obecnie mamy coraz mniej czasu na każdą czynność. Stąd też zmiana trybu życia i specyfiki tworzenia treści, którymi rządzi się internet, wymusza na użytkownikach skanowanie stron zamiast ich czytania. Internauta skupia się na poszczególnych elementach, nie czyta całości. I albo przykują one uwagę albo sprawią, że opuści witrynę i powtórnie na nią nie wróci. Projektowaniu stron coraz częściej towarzyszą badania eyetracking oraz user experience (UX). Służą one lepszemu dopasowaniu całej struktury serwisu do preferencji potencjalnych użytkowników.

O czym pamiętać tworząc stronę www?

W odróżnieniu od tego czy internauta korzysta z komputera bądź smartfona, na pewno zwróci uwagę na to, czy strona została dostosowana do urządzeń mobilnych. Z pewnością warto zadbać o responsywność strony. Dzięki temu będzie ona wygodna w użyciu dla tych, którzy preferują wykorzystanie telefonów komórkowych. Na klienta zainteresowanego kupnem usługi ważna jest prezentacja oferty i przede wszystkim… konkrety.

Jeśli oferowana przez ciebie usługa wymaga wysokiej personalizacji bardzo ważnym elementem stanie się pop-up, dzięki któremu klient będzie mógł skorzystać z robota odpowiadającego na jego pytania bądź połączenia z konsultantem, który wyjaśni wątpliwości. Mniej inwazyjnym rozwiązaniem jest umieszczenie formularza, który klient może samodzielnie wypełnić, pozostawiając przy okazji swoje dane kontaktowe.

Oprócz faktów technologicznych powinniśmy mieć na uwadze kwestie ściśle psychologiczne. Otóż zawsze należy pamiętać, że po drugiej stronie monitora, również przebywa człowiek. Dlatego warto traktować przekaz jak najbardziej personalnie, jednak unikać naruszania prywatności. Należy pamiętać o aktualizacji swojej oferty/cennika/zakresu usług, aby nie wprowadzać klienta w błąd. Jednocześnie wskazane jest, aby pozyskiwać dane osobowe w etyczny sposób i posługiwać się formami grzecznościowymi podczas każdej próby kontaktu.

Porozmawiajmy
o Twoim projekcie

Umów się na rozmowę w celu dobrania najlepszych rozwiązań do realizacji Twojego projektu.





    BLOG

    Nasze ostatnie wpisy

    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
    Cenimy państwa prywatność
    Ustawienia ciastek
    Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności. Więcej.
    Dostosuj Odrzuć wszystkie Akceptuj wszystkie
    Ustawienia ciastek
    Dostosuj ustawienia
    „Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
    Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
    Używamy plików cookie Google Analytics. Te pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za państwa uprzednią zgodą.
    Reklamowe pliki cookies służą m.in. do analizowania efektywności działań reklamowych i śledzenia konwersji.
    Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami

    Brak plików cookies.

    Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych

    Brak plików cookies.

    Zapisz ustawienia Akceptuj wszystkie
    Ustawienia ciastek