Skontaktuj się z nami

Skontaktuj się z nami






Oceń ten artykuł!
[Total: 1 Average: 5]

Jak zarobić na blogu?

Autor: admin

Data: Styczeń 17, 2020

Podobno, jeśli wykonuje się zadania związane ze swoją pasją, to w zasadzie w ogóle się nie pracuje. Coś w tym jest. Pochłonięci pasją, dzieląc się swoją wiedzą, tak naprawdę czasem możemy zapomnieć, że to, co robimy jest naszą pracą.

Czy zatem prowadzenie bloga o swoich zainteresowaniach można nazwać pracą w sieci? Czy w ogóle można zarabiać na blogu, a jeśli tak, to w jaki sposób?

Jeśli blog – to niech będzie powiązany z twoją pasją

Najważniejsze, jak zresztą we wszystkim, co robimy, jest autentyczność. Jeśli chcemy dzielić się swoją wiedzą, to musi to być przekazywane w takiej formie, aby było prawdziwe. Czytelnik tę pasję po prostu musi w nas poczuć. Ponadto, jeśli chcemy zachęcić czytelników, to treści zamieszczone na blogu muszą być naprawdę dobrej jakości. Dlaczego?

  • łatwy, godny zaufania odbiór przez czytelników
  • zachęta dla potencjalnych reklamodawców

Na blogu powinniśmy zamieszczać treści wiarygodne i nieskomplikowane w odbiorze. Nawet jeśli piszecie o tematach trudnych lub skomplikowanych, to mimo wszystko poszczególne wpisy powinny być czytelne i zrozumiałe. Jest to ważne z powodów wyszczególnionych powyżej. Jeśli treści będą interesujące, autentyczne i co najważniejsze wysokiej jakości, to zarówno czytelnicy, jak i reklamodawcy będą chętniej do nich zaglądać. No właśnie, jeśli już poświęcamy czas na prowadzenie bloga, to jak można na nim zarobić?

Blog – sposób na zarobek

O tym, czy na blogu faktycznie można zarobić, jak się okazuje zdania bywają podzielone. Jedni uważają, że tak i to całkiem tzw. dobre pieniądze. Inni z pewnym przekonaniem i być może drobnym zawodem kiwają przecząco głowami. Otóż jak to z rynkiem wiadomo, jednym się udaje, innym nie. I właśnie cała tajemnica (lub inaczej – sposób na dochód) polega na tym, aby mieć pomysł na siebie.

Jak jednak można zauważyć z obserwacji oraz relacji niektórych blogerów, istnieje kilka sposobów na to, aby swój blog wykorzystać także w celu zarobkowym. Oto niektóre z nich:

  • artykuły sponsorowane

Jednym ze sposobów na zdobycie dodatkowych środków finansowych jest zamieszczenie na swoim blogu tzw. artykułów sponsorowanych. Drogi do publikacji tego typu artykułów są dwie: albo bloger sam go tworzy, co daje pewnego rodzaju wolność, chociażby w stylu pisania. Drugą wersją jest zamieszczenie gotowego artykułu, dostarczonego przez zleceniodawcę.

Artykuły sponsorowane mają na celu w szerszy sposób zaprezentować dany produkt lub usługę. Przekazując w treści jego zalety i korzyści, autor ma na celu zainteresować czytelnika w nieco szerszej formie, niż miałoby to miejsce w banerze reklamowym. Artykuły sponsorowane zazwyczaj obejmują szersze tło sytuacji. Zawierają np. relację kogoś, kto już korzystał z produktu i pozytywnie się o nim wypowiada.

Chcąc zainteresować potencjalnych zleceniodawców swoim blogiem, warto jest zamieszczać na nim treści wysokiej jakości, wiarygodne i przekazane w przystępnej formie.

  • zamieszczanie reklam

Publikacja reklam jest dość popularną i poniekąd jedną z najstarszych metod promocji marki. W jaki sposób przynosi to zysk na blogu?

W zależności od indywidualnych ustaleń wynagrodzenie możemy pobierać np. za każde “wejście” potencjalnego klienta w tę konkretną reklamę. Możemy je również wypłacać za dzierżawienie miejsca pod reklamę. Mogą być one zamieszczone w formie baneru, czyli widoczne cały czas na stronie np. po jego lewej lub prawej stronie. Jednak często są to tzw. losowo publikowane treści. Może się więc zdarzyć tak, że treść reklamy może dotyczyć produktu lub usługi, która nie wiąże się w żaden sposób z tematyką bloga. Inny rodzaj reklamy może być formą przeniesienia do artykułu sponsorowanego lub strony należącej do reklamodawcy. W tym celu najczęściej korzysta się z hiperłącza w treści.

Z wymienionych sposobów, z pewnością skutecznym sposobem jest umieszczanie na swojej stronie takich reklam, które są powiązane z tematem bloga. To zrozumiałe, im bardziej reklama nawiązuje do artykułów na stronie, tym większe prawdopodobieństwo, że zainteresują one czytelników.

  • polecanie produktu tzw. afiliacja

Polecenie produktu jest coraz popularniejszą metodą reklamy. Do tej pory często kojarzyło się z reklamą prowadzoną przez ludzi “znanych i lubianych”. Wzięło się to stąd, że marki stawiały na korzyść związaną z popularnością danej osoby. Obecnie w tego typu reklamie upatruje się raczej korzyść związaną wypracowaniem zaufania do marki i nawiązaniem z nią pewnego rodzaju relacji. Dlatego teraz osobą polecającą jest najczęściej ktoś, kto cieszy się autorytetem w danej dziedzinie. Reklama jest wtedy bardziej naturalna i autentyczna.

W jaki sposób bloger na tym fakcie zarabia? Najczęściej jest to wypłata prowizji za skuteczny zakup, do którego doszło za pośrednictwem bloga.

  • tworzenie własnych szkoleń, pakietów, sklepów internetowych

Wbrew pozorom, blogi zawierające możliwość zakupienia dodatkowych szkoleń czy to w wersji online, czy też jako materiały przekazywane drogą elektroniczną, są spotykane bardzo często. Osoby prowadzące bloga już od dłuższego czasu, posiadające swoją stałą liczbę odbiorców, decydują się na rozpoczęcie działań związanych z przygotowaniem i wydaniem własnych doświadczeń w formie np. książki lub wideo poradnika czy też cyklu szkoleń. Często tego typu rozwiązanie dotyczy takich dziedzin jak rozwój osobisty, zdrowy styl życia czy też urządzenie wnętrz.

Sklep internetowy sprawdza się z pewnością w przypadku posiadania ugruntowanej marki i większej liczby fanów. Łatwiej jest wtedy prowadzić sprzedaż fizycznych produktów, jeśli marka, pod którą są tworzone, zaczyna być rozpoznawalna. Wówczas inwestycja w gadżety reklamowe takie jak kubki, koszulki, breloki itp. mogą być opatrzone logo bloga lub motto autora wpisów.

Niewątpliwie taka forma sprzedaży jest atrakcyjna dla każdego, kto ma jasno określony profil działania i chce nadal budować swoją markę i dążyć do zwiększenia rozpoznawalności.

Naturalność, jakość i wiarygodność

Blog jest formą wyrażenia siebie lub opisania swojej pasji. Niewątpliwie najważniejsze w osiągnięciu sukcesu w sieci są: wiarygodność, rzetelność, naturalność, pasja i wyjątkowość. Jeśli blog nie trafia w niszę, nie jest atrakcyjny pod względem treści, nie jest prowadzony systematycznie, a jego głównym założeniem jest chęć zarobienia, to jest wysokie prawdopodobieństwo, że jednak ta misja nie zakończy się z sukcesem.

Inne czynności, takie jak zarobienie na blogu to często kwestia dodatkowa i rozwijająca się wraz z rozwojem samego bloga.

Oceń ten artykuł!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane

Dlaczego nie warto przerywać działań marketingowych podczas pandemii koronawirusa?

Czytaj więcej >>

Pandemia koronawirusa a sprzedaż w e-commerce

Czytaj więcej >>

Kompetencje eRzecznika, a osoby prowadzącej kampanię marketingu szeptanego. Podobieństwa i różnice

Czytaj więcej >>

Czy w dzisiejszych czasach Growth hacking jest przydatny?

Czytaj więcej >>

Jak stać się sławnym na Instagramie i czy warto go włączyć w działania marketingowe?

Czytaj więcej >>

Blog nie jest blogiem, to bardzo dobry biznes

Czytaj więcej >>
marketing wirusowy

Marketing wirusowy w promocji i budowie marki

Czytaj więcej >>
Jak pisać teksty, żeby pomagały w sprzedaży

Jak pisać teksty, żeby pomagały w sprzedaży?

Czytaj więcej >>
Ta strona wykorzystuje pliki cookie Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na na „x”. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce