Skontaktuj się z nami

Skontaktuj się z nami






Oceń ten artykuł!
[Total: 1 Average: 5]

Remarketing w pigułce, czyli „dlaczego ta reklama znów mi się wyświetla”?

Autor: admin

Data: Styczeń 3, 2020

Nie wiesz, jak rozreklamować się w sieci? W który rodzaj reklamy internetowej zainwestować? Słyszałeś o remarketingu, ale tak naprawdę, co to jest takiego? Z jakimi wydatkami wiąże się remarketing i jak go stosować w praktyce? Czy będzie odpowiednim rozwiązaniem dla Twoich marketingowych zadań? Dlaczego wybrać Google AdWords, a nie inny rodzaj reklamy sieciowej? Po co w ogóle taki wielki szum wokół tego rozwiązania?

Powtarzalne reklamy

Remarketing to nic innego jak wyświetlanie się powtarzalnych reklam na stronach internetowych w specjalnie wyznaczonych do tego celu miejscach. W sieci znajdziemy wiele stron, których głównym reklamodawcą i sponsorem jest Google AdWords. Dzięki umieszczeniu na stronach, w widocznym miejscu, Googlowego kontenera na reklamy, zarabia wiele stron internetowych i co ważniejsze jest w stanie się utrzymać. Ale w jaki sposób ta wiedza ma Ci pomóc podjąć decyzję o korzystaniu czy też nie z Googlowego rozwiązania?

Otóż wykupując reklamę remarketingową w Adwords, otrzymujemy możliwość umieszczenia swojej reklamy w Googlowych kontenerach rozmieszczonych na dziesiątkach stron w sieci. Płacimy wyłącznie za wejścia na naszą witrynę poprzez kliknięty link w postaci baneru reklamowego lub innego rodzaju sieciowej reklamy. Każde inne wejście nie jest płatne.

Baner

Baner możemy wykonać sami, wykorzystując jedno z wielu darmowych sieciowych rozwiązań, lub zainwestować trochę grosza w stworzenie projektu przez profesjonalistę. Na rynku, w sieci znajdziemy szereg osób zajmujących się projektowanie banerów. Są wśród nich doświadczeni specjaliści czy nawet wyspecjalizowane firmy lub freelancerzy, którzy także chętnie zajmą się tym zadaniem.

Stworzenie baneru lub innego rodzaju reklamy pasującej rozmiarem do Googlowych kontenerów rozmieszczonych w sieci wcale nie należy do najtrudniejszych zadań. Szczególnie gdy korzysta się z odpowiedniego narzędzia do tego typu projektów. Wśród wielu warto wymienić ten Googlowy, który zintegrowany jest z usługą AdWords i jest całkowicie darmowy. Po stworzenie dobrego i przyciągającego wzrok baneru reklamowego wystarczy nam tylko podbić serca internautów z wykorzystaniem od dawna już sprawdzonych metod remarketingowych.

Z jakich rozwiązań korzysta remarketing?

Reklamy Google, tak jak wiele witryn korzystają z tak zwanych ciasteczek, które mogą przeżyć na komputerze użytkownika nawet 540 dni. Długość ich życia zależy przede wszystkim od ustawień użytkownika systemowego. Oczywiście, zanim umieści pliki na swoim komputerze, zostanie o tym poinformowany i poproszony o zgodę. W ten sposób nie musisz obawiać się, że Twoja reklama stanie się problemem natury prawnej.

Te ciasteczka, czyli pliki, które przechowywane są w systemowych folderach, powodują wielokrotne wyświetlanie się Twojej reklamy, o ile użytkownik wcześniej trafił na Twoją stronę. W ten sposób na przeglądanych przez niego witrynach w Googlowych kontenerach wyświetlane będą dla niego Twoje banery reklamowe, które z czasem mogą wygenerować spory ruch na witrynie. Duży współczynnik konwersji może natomiast przynieść zwiększenie sprzedaży, rozpoznawalności marki czy przyprowadzić pod Twój zakład usługowy sporo nowych klientów.

Wykorzystanie Googlowskich rozwiązań jest bardzo proste i nie powinno sprawić trudności nawet laikowi. Korzystanie z reklamy AdWords niesie za sobą spodziewane efekty i rzeczywiste, niskie koszty, które ponosisz tylko, gdy Twoja reklama znajdzie dla siebie odbiorcę. Tym odbiorca może być każdy, w każdym wieku, płci czy pochodzenia. Korzystając ze specyficznych ustawień marketingowych, istnieje możliwość ograniczenia liczby odbiorców lub pójścia na całość i zwiększenia jej zasięgu do maksimum.

Zwiększanie współczynnika konwersji

Jedynym, o czym rzeczywiście musisz pamiętać, jest fakt, że wśród odbiorców nie każdy od razu skorzysta z Twoich usług czy zrobi zakupy w Twoim sieciowym sklepie. W sieci znajdą się internauci, którzy tylko chwilkę spędzą na Twojej witrynie. Znajdą się i niezdecydowani, którzy jeszcze nie są pewni czy chcą dokonać zakupów. Są i ci, którzy w danym momencie nie mają do tego głowy lub tacy, którzy chętnie skorzystają z oferty np. po kolejnej wypłacie. Oznacza to, że szybkie zwiększenie współczynnika konwersji nie od razu może przenieść się na zwiększenie zysków. Z czasem jednak ten współczynnik powinien wskazać mniej więcej, jaką możesz przewidywać sprzedaż w najbliższym czasie.

W internecie znajdziesz także wiele firm specjalizujących się w tworzeniu i zarządzaniu kampaniami AdWords. Czasem, mając odrobinę wolnej gotówki, warto jest zainwestować w profesjonalną kampanię. W rzeczywistości może przynieść znacznie lepsze efekty niż samodzielnie robienie kampanii bez odpowiedniego przygotowania marketingowego. Rodzima reklama już udowodniła, że tworzone przez właścicieli firm kampanie czasem trafiają jak kula w płot lub przynoszą nawet całkiem odwrotny efekt od zamierzonego.

Warto inwestować

Z drugiej strony inwestowanie w reklamę w sieci często zwraca się nawet 8-krotnie. Takie wyniki osiąga się najczęściej dzięki modelowi długofalowej reklamy, a nie chwilowego zainteresowani inwestycjami w marketing. Zdarzają się oczywiście firmy specjalizujące się w krótkookresowej lub sezonowej sprzedaży, dla których krótkoterminowe modele marketingowe dobrze się sprawdzają. Wszystko zależy od zasięgu reklamy, nasycenia rynku i tymczasowego zainteresowania, popularności, mody.

O ile Twoja strona internetowa prezentuje sobą to, co chcesz przekazać światu, o ile jest wykonana starannie i z sensem, o ile zadbałeś o jej projekt i projekty swoich reklamowych banerów, o ile masz wartościowy przekaz czy jakościowe produkty, o tyle bardziej zwróci Ci się inwestycja w remarketing, z którym być może już postanowiłeś rozpocząć swoją przygodę. Pisząc ten artykuł, nie miałem na celu zachęcać Cię, czy zniechęcać do skorzystania z tej jednej, ale nie jedynej opcji marketingowej. Lepiej byś z bagażem nowej, zdobytej wiedzy sam podjął decyzję, czy warto jest inwestować w ten rodzaj reklamy.

Oceń ten artykuł!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane

Kompetencje eRzecznika, a osoby prowadzącej kampanię marketingu szeptanego. Podobieństwa i różnice

Czytaj więcej >>

Czy w dzisiejszych czasach Growth hacking jest przydatny?

Czytaj więcej >>

Jak stać się sławnym na Instagramie i czy warto go włączyć w działania marketingowe?

Czytaj więcej >>

Blog nie jest blogiem, to bardzo dobry biznes

Czytaj więcej >>
marketing wirusowy

Marketing wirusowy w promocji i budowie marki

Czytaj więcej >>
Jak pisać teksty, żeby pomagały w sprzedaży

Jak pisać teksty, żeby pomagały w sprzedaży?

Czytaj więcej >>
Ta strona wykorzystuje pliki cookie Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na na „x”. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce