Bez kategorii

Specjalista czy agencja PR?

17
lipiec
2017

Wielu firmom wydaje się, że rozpoczynając prowadzenie działań wizerunkowych należy działać zgodnie z zasadą „duży może więcej” i stawiają na duże agencje PR. Niekiedy może być to dobrym rozwiązaniem i praca przebiegnie bezproblemowo. Często jednak wybór pojedynczego specjalisty, zatrudnionego w formie wolnego strzelca lub na etacie może przynieść wymierne (i zdecydowanie szybsze!) efekty. Jak więc wybrać odpowiednią drogę budowania wizerunku dla naszej firmy?

Specjalista PR – więcej zalet niż wad

Warto zdefiniować, jakie cechy i umiejętności powinien posiadać dobry specjalista ds. PR. Przede wszystkim warto poprosić o portfolio, w którym zaprezentuje prowadzone przez siebie kampanie. Na ich podstawie możemy ocenić, czy którakolwiek z nich jest podobna do działań, które sami chcielibyśmy wdrożyć. PR-owiec dopiero rozwijający skrzydła w branży, zatrudniony w dużym przedsiębiorstwie, nie poradzi sobie bez odpowiednich znajomości. Nie poradzi sobie również bez próby opartej o skuteczne wyprowadzenie firmy z chociażby jednego kryzysu. Dopóki działania rozwijają się w zamierzonym kierunku, praca w PR może wydawać się sielanką. Prawdziwego specjalistę poznany jednak po tym, jak poradzi sobie w zagrożeniu kryzysu.

Główną zaletą specjalisty zatrudnionego wewnątrz firmy, może być nabycie przez niego gruntownej wiedzy w zakresie funkcjonowania przedsiębiorstwa. Znajomość wartości firmy, produktów, bezpośrednio pracowników i zakresu działalności niejednokrotnie pozwala PR-owcowi na skuteczniejsze działania niż w przypadku zewnętrznej firmy, realizującej działania na zasadzie zlecenia.

Zatrudniając specjalistę mamy gwarancje, że wszelkie potrzebne autoryzacje, notatki i oświadczenia powstaną zdecydowanie szybciej niż w przypadku działań agencji. Osoby, które zatrudnimy na stanowisku będą zazwyczaj bardziej samodzielne. Dzięki czemu nie trzeba prowadzić z nimi konsultacji odnośnie każdego przedsięwzięcia.

Agencja PR – dlaczego warto, a kiedy omijać je z daleka?

Agencja gwarantuje nam z kolei dostęp do szerokiego grona specjalistów. Każde zlecenie kierowane jest do pracownika, który według przełożonych poradzi sobie najlepiej z powierzonymi zadaniami. Agencja daje możliwość wymiany pomysłów między PR-owcami, co może się przydać zwłaszcza w trudnym momentach. Agencja daje również poczucie stabilizacji i bezpieczeństwo. Szanująca się firma stanie na wysokości zadania, aby zadowolić klientów.

W trakcie hossy z pewnością zaoferuje szersze usługi. Może polecić zaufanych podwykonawców, którzy być może z czasem będą mogli przejąć kontrolę nad całokształtem działań pro sprzedażowych. Włączone w to zostaną oprócz działań PR, również całościowe kampanie marketingowe. Dodane do tego zostaną również takie elementy jak kreowanie strategii rozwoju przedsiębiorstwa na kolejne lata. Zazwyczaj agencje PR-owe posiadają szerszy dostęp do narzędzi marketingowych, zasobów wiedzy i know-how. W w przypadku indywidualnego specjalisty mogą być one jeszcze mało rozwinięte.

Oprócz zalet w postaci kreowania pozytywnego wizerunku każdy zarządzający przedsiębiorstwem zada sobie pytanie, która z tych dwóch opcji wygeneruje większe koszty. Nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi, jednak należy się spodziewać, że biorąc pod uwagę koszty zatrudnienia pracownika zakładające utworzenie miejsca pracy, odprowadzanie składek, pozostałych świadczeń i pensję agencja PR może okazać się tańszym rozwiązaniem.

Porozmawiajmy
o Twoim projekcie

Umów się na rozmowę w celu dobrania najlepszych rozwiązań do realizacji Twojego projektu.





    BLOG

    Nasze ostatnie wpisy

    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.