Blog

Marketing w Sieci? 5 kroków do zwycięstwa

Marketing internetowy to akcja, która wymaga nie tylko wiedzy, ale również umiejętności strategicznego działania. Pewne rozwiązania nie mogą obejść się bez innych, jak i nie warto inwestować w te, które przyniosą szybki, ale krótkotrwały efekt. Dopiero synchronizacja działań pozwoli na osiągnięcie korzyści, które długofalowo dostarczą pożądaną ilość klientów i poprawią sprzedaż. Jak zaplanować poszczególne kroki aby osiągnąć sukces?

 

1. Strona www

 

Dobra witryna internetowa to podstawa! Powinna być przejrzysta, czytelna i przyjazna dla użytkownika. W tym przypadku maksyma ?nie ma Cię w Internecie ? nie istniejesz? sprawdza się w 100%. Projektując stronę internetową należy kierować się przede wszystkim prostotą ? ona będzie kluczem do zdobycia klientów. Jeśli wybierzesz skomplikowaną nazwę lub dokładnie nie sprecyzujesz przedstawionej oferty użytkownicy nie zechcą się domyślać co chciałeś im przekazać.

 

2. SEO

 

SEO powinien poprzedzić kompletny audyt, gdyż nawet na pozór wizualnie i merytorycznie dopracowane strony www mogą posiadać błędy, deprecjonujące je w wynikach wyszukiwarki Google. Zbyt długi czas ładowania strony, zbyt duża ?waga?, niepoprawnie sformułowane nagłówki i nieprawidłowe adresy URL, to jedynie wierzchołek góry lodowej. Audyt pozwala wyłapać błędy i skupić się na ich naprawie. Niekiedy wiąże się to z przeniesieniem serwisu na inny CMS lub pracę grafika i informatyka. Optymalizacja strony jest niezbędna aby podjąć działania pozycjonujące.

 

3. Reklama graficzna

 

Wsparciem marketingowym są reklamy graficzne, które po kliknięciu kierują użytkownika na pożądaną witrynę www. Najlepiej aby były przygotowane jedynie dla dobrze ztargetowanej grupy odbiorców. Reklamy graficzne to banery, małe grafiki jak i całe tła dla popularnych witryn. Specjaliści zauważają, że coraz częściej kupujemy ?oczami?, dlatego też należy zacząć sprzedawać przy pomocy oczu. Wartościowo wizualnie grafiki są w stanie przyciągnąć uwagę, szczególnie jeśli nie są nachalne, a wręcz przeciwnie ? zgodne z preferencjami internetowej persony.

 

4. WoMM

 

Niepoprawnie prowadzony WoMM spowodował zepchnięcie tego narzędzia na dalszy plan w myśleniu wielu przedsiębiorców. Złe praktyki rzeczywiście mogą spowodować nałożenie bana na stronę, eliminację kont ?szeptaczy? z forów internetowych i wyśmianie przez zagorzałych forumowiczów. Jednak dobrze zaplanowany WoMM przynosi wymierne korzyści. WoMM może mieć dwojakie działanie ? budować wizerunek marki lub/i działać korzystnie na SEO. Używanie kont z historią, wybieranie aktualnych i ?żywych? wątków oraz neutralne formułowanie wpisów jest w stanie przyciągnąć znaczne grono użytkowników nawiązując przy tym bezpośredni kontakt.

 

5. Adwords

 

To zintegrowany z wyszukiwarką Google system, który pozwala umieszczać reklamy za jej pośrednictwem. Wpisując frazę, która nas interesuje z pewnością niejednokrotnie natknęliśmy się na reklamę sponsorowaną w najwyższych wynikach wyszukiwania ? tak właśnie działa AdWords. Do stworzenia kampanii AdWords niezbędne jest wybranie odpowiednich słów kluczowych ? najlepiej obrazujących oferowane usługi, a także witryn odpowiadających branży klienta. Wygodne rozliczenie w modelach CPC i CPM sprawia, ze jest to chętnie wybierane narzędzie wspierające wszystkie pozostałe.

Wróć