Skontaktuj się z nami

Skontaktuj się z nami






Oceń ten artykuł!
[Total: 1 Average: 5]

Marketing w Sieci? 5 kroków do zwycięstwa

Autor: admin

Data: styczeń 4, 2018

marketing w sieci

Marketing internetowy to akcja, która wymaga nie tylko wiedzy, ale również umiejętności strategicznego działania. Pewne rozwiązania nie mogą obejść się bez innych, jak i nie warto inwestować w te, które przyniosą szybki, ale krótkotrwały efekt. Dopiero synchronizacja działań pozwoli na osiągnięcie korzyści, które długofalowo dostarczą pożądaną ilość klientów i poprawią sprzedaż. Jak zaplanować poszczególne kroki aby osiągnąć sukces?

 

1. Strona www

Dobra witryna internetowa to podstawa! Powinna być przejrzysta, czytelna i przyjazna dla użytkownika. W tym przypadku maksyma “nie ma Cię w Internecie, nie istniejesz” sprawdza się w 100%. Projektując stronę internetową należy kierować się przede wszystkim prostotą, ona będzie kluczem do zdobycia klientów. Jeśli wybierzesz skomplikowaną nazwę lub dokładnie nie sprecyzujesz przedstawionej oferty użytkownicy nie zechcą się domyślać co chciałeś im przekazać.

2. SEO

SEO powinien poprzedzić kompletny audyt, gdyż nawet na pozór wizualnie i merytorycznie dopracowane strony www mogą posiadać błędy, deprecjonujące je w wynikach wyszukiwarki Google. Zbyt długi czas ładowania strony, zbyt duża “waga”, niepoprawnie sformułowane nagłówki i nieprawidłowe adresy URL, to jedynie wierzchołek góry lodowej. Audyt pozwala wyłapać błędy i skupić się na ich naprawie. Niekiedy wiąże się to z przeniesieniem serwisu na inny CMS lub pracę grafika i informatyka. Optymalizacja strony jest niezbędna aby podjąć działania pozycjonujące.

3. Reklama graficzna

Wsparciem marketingowym są reklamy graficzne, które po kliknięciu kierują użytkownika na pożądaną witrynę www. Najlepiej aby były przygotowane jedynie dla dobrze ztargetowanej grupy odbiorców. Reklamy graficzne to banery, małe grafiki jak i całe tła dla popularnych witryn. Specjaliści zauważają, że coraz częściej kupujemy “oczami”, dlatego też należy zacząć sprzedawać przy pomocy oczu. Wartościowo wizualnie grafiki są w stanie przyciągnąć uwagę, szczególnie jeśli nie są nachalne, a wręcz przeciwnie – zgodne z preferencjami internetowej persony.

4. WoMM (marketing szeptany)

Niepoprawnie prowadzony WoMM spowodował zepchnięcie tego narzędzia na dalszy plan w myśleniu wielu przedsiębiorców. Złe praktyki rzeczywiście mogą spowodować nałożenie bana na stronę, eliminację kont “szeptaczy” z forów internetowych i wyśmianie przez zagorzałych forumowiczów. Jednak dobrze zaplanowany WoMM przynosi wymierne korzyści. WoMM może więc mieć dwojakie działanie.

Może on również dobrze budować wizerunek marki lub/i działać korzystnie na SEO. Używanie kont z historią, wybieranie aktualnych i “żywych” wątków oraz neutralne formułowanie wpisów jest w stanie przyciągnąć znaczne grono użytkowników nawiązując przy tym bezpośredni kontakt.

5. Adwords (SEM)

To zintegrowany z wyszukiwarką Google system, który pozwala umieszczać reklamy za jej pośrednictwem. Wpisując frazę, która nas interesuje z pewnością niejednokrotnie natknęliśmy się na reklamę sponsorowaną w najwyższych wynikach wyszukiwania. Tak właśnie działa AdWords. Do stworzenia kampanii AdWords niezbędne jest wybranie odpowiednich słów kluczowych, najlepiej obrazujących oferowane usługi, a także witryn odpowiadających branży klienta. Wygodne rozliczenie w modelach CPC i CPM sprawia, ze jest to chętnie wybierane narzędzie wspierające wszystkie pozostałe.

Oceń ten artykuł!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane

Marketing szeptany, a budowanie wizerunku marki w Internecie

Czytaj więcej >>

Czy seks sprzedaje? (wykorzystanie SEXu w marketingu)

Czytaj więcej >>

eRzecznik w działaniach kryzysowych samorządów

Czytaj więcej >>

Dlaczego nie warto przerywać działań marketingowych podczas pandemii koronawirusa?

Czytaj więcej >>

Pandemia koronawirusa a sprzedaż w e-commerce

Czytaj więcej >>

Kompetencje eRzecznika, a osoby prowadzącej kampanię marketingu szeptanego. Podobieństwa i różnice

Czytaj więcej >>

Czy w dzisiejszych czasach Growth hacking jest przydatny?

Czytaj więcej >>

Jak stać się sławnym na Instagramie i czy warto go włączyć w działania marketingowe?

Czytaj więcej >>
Ta strona wykorzystuje pliki cookie Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na na „x”. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce