Blog

Marketing w Sieci? 5 kroków do zwycięstwa

4
styczeń
2018

Marketing internetowy to akcja, która wymaga nie tylko wiedzy, ale również umiejętności strategicznego działania. Pewne rozwiązania nie mogą obejść się bez innych, jak i nie warto inwestować w te, które przyniosą szybki, ale krótkotrwały efekt. Dopiero synchronizacja działań pozwoli na osiągnięcie korzyści, które długofalowo dostarczą pożądaną ilość klientów i poprawią sprzedaż. Jak zaplanować poszczególne kroki aby osiągnąć sukces?

 

1. Strona www

Dobra witryna internetowa to podstawa! Powinna być przejrzysta, czytelna i przyjazna dla użytkownika. W tym przypadku maksyma „nie ma Cię w Internecie, nie istniejesz” sprawdza się w 100%. Projektując stronę internetową należy kierować się przede wszystkim prostotą, ona będzie kluczem do zdobycia klientów. Jeśli wybierzesz skomplikowaną nazwę lub dokładnie nie sprecyzujesz przedstawionej oferty użytkownicy nie zechcą się domyślać co chciałeś im przekazać.

2. SEO

SEO powinien poprzedzić kompletny audyt, gdyż nawet na pozór wizualnie i merytorycznie dopracowane strony www mogą posiadać błędy, deprecjonujące je w wynikach wyszukiwarki Google. Zbyt długi czas ładowania strony, zbyt duża „waga”, niepoprawnie sformułowane nagłówki i nieprawidłowe adresy URL, to jedynie wierzchołek góry lodowej. Audyt pozwala wyłapać błędy i skupić się na ich naprawie. Niekiedy wiąże się to z przeniesieniem serwisu na inny CMS lub pracę grafika i informatyka. Optymalizacja strony jest niezbędna aby podjąć działania pozycjonujące.

3. Reklama graficzna

Wsparciem marketingowym są reklamy graficzne, które po kliknięciu kierują użytkownika na pożądaną witrynę www. Najlepiej aby były przygotowane jedynie dla dobrze ztargetowanej grupy odbiorców. Reklamy graficzne to banery, małe grafiki jak i całe tła dla popularnych witryn. Specjaliści zauważają, że coraz częściej kupujemy „oczami”, dlatego też należy zacząć sprzedawać przy pomocy oczu. Wartościowo wizualnie grafiki są w stanie przyciągnąć uwagę, szczególnie jeśli nie są nachalne, a wręcz przeciwnie – zgodne z preferencjami internetowej persony.

4. WoMM (marketing szeptany)

Niepoprawnie prowadzony WoMM spowodował zepchnięcie tego narzędzia na dalszy plan w myśleniu wielu przedsiębiorców. Złe praktyki rzeczywiście mogą spowodować nałożenie bana na stronę, eliminację kont „szeptaczy” z forów internetowych i wyśmianie przez zagorzałych forumowiczów. Jednak dobrze zaplanowany WoMM przynosi wymierne korzyści. WoMM może więc mieć dwojakie działanie.

Może on również dobrze budować wizerunek marki lub/i działać korzystnie na SEO. Używanie kont z historią, wybieranie aktualnych i „żywych” wątków oraz neutralne formułowanie wpisów jest w stanie przyciągnąć znaczne grono użytkowników nawiązując przy tym bezpośredni kontakt.

5. Adwords (SEM)

To zintegrowany z wyszukiwarką Google system, który pozwala umieszczać reklamy za jej pośrednictwem. Wpisując frazę, która nas interesuje z pewnością niejednokrotnie natknęliśmy się na reklamę sponsorowaną w najwyższych wynikach wyszukiwania. Tak właśnie działa AdWords. Do stworzenia kampanii AdWords niezbędne jest wybranie odpowiednich słów kluczowych, najlepiej obrazujących oferowane usługi, a także witryn odpowiadających branży klienta. Wygodne rozliczenie w modelach CPC i CPM sprawia, ze jest to chętnie wybierane narzędzie wspierające wszystkie pozostałe.

Porozmawiajmy
o Twoim projekcie

Umów się na rozmowę w celu dobrania najlepszych rozwiązań do realizacji Twojego projektu.





    BLOG

    Nasze ostatnie wpisy

    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
    Cenimy państwa prywatność
    Ustawienia ciastek
    Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności. Więcej.
    Dostosuj Odrzuć wszystkie Akceptuj wszystkie
    Ustawienia ciastek
    Dostosuj ustawienia
    „Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
    Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
    Używamy plików cookie Google Analytics. Te pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za państwa uprzednią zgodą.
    Reklamowe pliki cookies służą m.in. do analizowania efektywności działań reklamowych i śledzenia konwersji.
    Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami

    Brak plików cookies.

    Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych

    Brak plików cookies.

    Zapisz ustawienia Akceptuj wszystkie
    Ustawienia ciastek