Blog

7 zasad skutecznej kampanii marketingowej

17
styczeń
2017

Wydawałoby się, że nie ma uniwersalnego przepisu na to, by kampania marketingowa była udana. Istnieje jednak kilka zasad, które sprawią, że będzie miała ona zdecydowanie większe szanse na powodzenie. Każdą kampanię marketingową powinny poprzedzić solidne badania. Powinny się one składać na rozpoznanie dotychczasowych działań i możliwości marki oraz otoczenia rynkowego i branży w której się znajduje. Absolutnie nie ma to na celu kopiowania działań konkurencji.

Dobra analiza pozwala oszacować, jak szerokie działania okażą się skuteczne w konkretnym przypadku. Rozpoznawalność marki na tle całej kategorii pozwala sprecyzować swoje założenia i cele. Ich osiągnięcie i zaplanowanie są niezbędnym elementem każdej kampanii marketingowej.

Analiza

– w pracy nad skuteczną kampanią marketingową nie ma miejsca na przypadek. Oprócz późniejszych kreatywnych działań niezbędne jest poprzedzenie ich twardymi danymi i statystykami. To z pozoru schematyczne zajęcie, może bardzo dokładnie zobrazować problemy, z którymi boryka się dana marka i które uniemożliwiają jej dalszy rozwój. Analiza powinna obejmować wszystkie rodzaje internetowych mediów, w tym fora dyskusyjne, mikroblogi, blogi, portale społecznościowe itd.

Ustalenie priorytetów i celów

– działania pozbawione konkretnego celu często bywają prowadzone chaotycznie i bez ustalenia pierwszeństwa pomiędzy konkretnymi zadaniami. Cel do którego dążymy pozwala lepiej skupić się na poszczególnych krokach, które nas do niego doprowadzą. Dlatego w kampaniach należy stawiać sobie cele, poczynając od tych niewielkich aż po (niemal) niemożliwe do realizacji!

Zorientowanie na klienta

– kierowanie przekazu bez ustalenia psychograficznych właściwości odbiorcy niemal skazuje kampanię na porażkę. Zdefiniowanie grupy docelowej, właściwej dla produktu, pozwala na odpowiedni dobór narzędzi, którymi się posługujemy. Czasami również wpływa na dobór języka, obrazów, które będą miały wpływ na stymulowanie zachowań grupy objętej naszymi działaniami. Im bardziej sprecyzowana i zawężona grupa docelowa, tym większe prawdopodobieństwo sukcesu kampanii marketingowej.

Bezbłędna komunikacja marketingowa

– komunikacja to jeden z elementów kampanii marketingowej, który najczęściej zawodzi. Potrzebny w niej jest nie tylko prawidłowy przepływ informacji między źródłem, a odbiorcą. Potrzebny jest także między źródłem (w tym przypadku marką), a agencją marketingową. Wypracowanie sprawnej i polegającej na zaufaniu relacji, opartej o komunikację marketingową z najwyższymi standardami, zdecydowanie łatwiej pozwoli zbudować silną pozycję marki.

Realizacja

– przyjemnie słucha się planowanych z rozmachem i na szeroką skalę działań w ramach kampanii marketingowej, które później ku wielkiemu rozczarowaniu w żadnym stopniu nie są realizowane. Aby uniknąć takich sytuacji należy bezwzględnie „mierzyć siły na zamiary” i rozplanowywać projekty. Zwłaszcza te, co do których istnieje bezwarunkowa pewność, że zostaną wykonane. W tym przypadku braki kadrowe, technologiczne czy finansowe nie mogą mieć miejsca. Warto uświadomić sobie o tych zasadach już na samym początku opracowania kreacji.

Prostota

– czasami „mniej znaczy więcej”, dlatego warto zaplanować kampanię, która będzie przejrzysta dla odbiorcy oraz dopasowana do jego profilu. Najbardziej klarownym przykładem jest wykorzystanie szczególnie gwar, słowotwórstwa lub słów, których znaczenie nie do końca rozumiemy lub co gorsza wydaje się nam, że rozumiemy.

Kreatywność

– żaden szanujący się copywriter, czy grafik nie pozwoli sobie na kopiowanie pomysłów innych. Kreatywności nie da wywołać się „na zamówienie”. Jednak pracując z ludźmi niebojącymi się niestandardowych rozwiązań i otwartych na najróżniejsze koncepcje, można stworzyć naprawdę innowacyjną i skuteczną kampanię marketingową.

Porozmawiajmy
o Twoim projekcie

Umów się na rozmowę w celu dobrania najlepszych rozwiązań do realizacji Twojego projektu.





    BLOG

    Nasze ostatnie wpisy

    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
    Cenimy państwa prywatność
    Ustawienia ciastek
    Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności. Więcej.
    Dostosuj Odrzuć wszystkie Akceptuj wszystkie
    Ustawienia ciastek
    Dostosuj ustawienia
    „Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
    Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
    Używamy plików cookie Google Analytics. Te pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za państwa uprzednią zgodą.
    Reklamowe pliki cookies służą m.in. do analizowania efektywności działań reklamowych i śledzenia konwersji.
    Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami

    Brak plików cookies.

    Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych

    Brak plików cookies.

    Zapisz ustawienia Akceptuj wszystkie
    Ustawienia ciastek