Skontaktuj się z nami

Skontaktuj się z nami






Oceń ten artykuł!
[Total: 1 Average: 5]

7 zasad skutecznej kampanii marketingowej

Autor: admin

Data: styczeń 17, 2017

Wydawałoby się, że nie ma uniwersalnego przepisu na to, by kampania marketingowa była udana. Istnieje jednak kilka zasad, które sprawią, że będzie miała ona zdecydowanie większe szanse na powodzenie. Każdą kampanię marketingową powinny poprzedzić solidne badania. Powinny się one składać na rozpoznanie dotychczasowych działań i możliwości marki oraz otoczenia rynkowego i branży w której się znajduje. Absolutnie nie ma to na celu kopiowania działań konkurencji.

Dobra analiza pozwala oszacować, jak szerokie działania okażą się skuteczne w konkretnym przypadku. Rozpoznawalność marki na tle całej kategorii pozwala sprecyzować swoje założenia i cele. Ich osiągnięcie i zaplanowanie są niezbędnym elementem każdej kampanii marketingowej.

Analiza

– w pracy nad skuteczną kampanią marketingową nie ma miejsca na przypadek. Oprócz późniejszych kreatywnych działań niezbędne jest poprzedzenie ich twardymi danymi i statystykami. To z pozoru schematyczne zajęcie, może bardzo dokładnie zobrazować problemy, z którymi boryka się dana marka i które uniemożliwiają jej dalszy rozwój. Analiza powinna obejmować wszystkie rodzaje internetowych mediów, w tym fora dyskusyjne, mikroblogi, blogi, portale społecznościowe itd.

Ustalenie priorytetów i celów

– działania pozbawione konkretnego celu często bywają prowadzone chaotycznie i bez ustalenia pierwszeństwa pomiędzy konkretnymi zadaniami. Cel do którego dążymy pozwala lepiej skupić się na poszczególnych krokach, które nas do niego doprowadzą. Dlatego w kampaniach należy stawiać sobie cele, poczynając od tych niewielkich aż po (niemal) niemożliwe do realizacji!

Zorientowanie na klienta

– kierowanie przekazu bez ustalenia psychograficznych właściwości odbiorcy niemal skazuje kampanię na porażkę. Zdefiniowanie grupy docelowej, właściwej dla produktu, pozwala na odpowiedni dobór narzędzi, którymi się posługujemy. Czasami również wpływa na dobór języka, obrazów, które będą miały wpływ na stymulowanie zachowań grupy objętej naszymi działaniami. Im bardziej sprecyzowana i zawężona grupa docelowa, tym większe prawdopodobieństwo sukcesu kampanii marketingowej.

Bezbłędna komunikacja marketingowa

– komunikacja to jeden z elementów kampanii marketingowej, który najczęściej zawodzi. Potrzebny w niej jest nie tylko prawidłowy przepływ informacji między źródłem, a odbiorcą. Potrzebny jest także między źródłem (w tym przypadku marką), a agencją marketingową. Wypracowanie sprawnej i polegającej na zaufaniu relacji, opartej o komunikację marketingową z najwyższymi standardami, zdecydowanie łatwiej pozwoli zbudować silną pozycję marki.

Realizacja

– przyjemnie słucha się planowanych z rozmachem i na szeroką skalę działań w ramach kampanii marketingowej, które później ku wielkiemu rozczarowaniu w żadnym stopniu nie są realizowane. Aby uniknąć takich sytuacji należy bezwzględnie „mierzyć siły na zamiary” i rozplanowywać projekty. Zwłaszcza te, co do których istnieje bezwarunkowa pewność, że zostaną wykonane. W tym przypadku braki kadrowe, technologiczne czy finansowe nie mogą mieć miejsca. Warto uświadomić sobie o tych zasadach już na samym początku opracowania kreacji.

Prostota

– czasami „mniej znaczy więcej”, dlatego warto zaplanować kampanię, która będzie przejrzysta dla odbiorcy oraz dopasowana do jego profilu. Najbardziej klarownym przykładem jest wykorzystanie szczególnie gwar, słowotwórstwa lub słów, których znaczenie nie do końca rozumiemy lub co gorsza wydaje się nam, że rozumiemy.

Kreatywność

– żaden szanujący się copywriter, czy grafik nie pozwoli sobie na kopiowanie pomysłów innych. Kreatywności nie da wywołać się „na zamówienie”. Jednak pracując z ludźmi niebojącymi się niestandardowych rozwiązań i otwartych na najróżniejsze koncepcje, można stworzyć naprawdę innowacyjną i skuteczną kampanię marketingową.

Oceń ten artykuł!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane

Marketing szeptany, a budowanie wizerunku marki w Internecie

Czytaj więcej >>

Czy seks sprzedaje? (wykorzystanie SEXu w marketingu)

Czytaj więcej >>

eRzecznik w działaniach kryzysowych samorządów

Czytaj więcej >>

Dlaczego nie warto przerywać działań marketingowych podczas pandemii koronawirusa?

Czytaj więcej >>

Pandemia koronawirusa a sprzedaż w e-commerce

Czytaj więcej >>

Kompetencje eRzecznika, a osoby prowadzącej kampanię marketingu szeptanego. Podobieństwa i różnice

Czytaj więcej >>

Czy w dzisiejszych czasach Growth hacking jest przydatny?

Czytaj więcej >>

Jak stać się sławnym na Instagramie i czy warto go włączyć w działania marketingowe?

Czytaj więcej >>
Ta strona wykorzystuje pliki cookie Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na na „x”. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce