O tym, że Internet jest doskonałym źródłem informacji chyba nie trzeba nikogo przekonywać. Z roku na rok zyskuje on coraz większe znaczenie, dając w szybki sposób odpowiedzi na wiele pytań zadawanych przez użytkowników.
Obecnie? To już chyba wszystkiego. Dosłownie. Jeszcze kilkanaście lat temu Internet służył w dużym stopniu jako specyficzna encyklopedia, która nie wymagała trzymania w domu kilku, bądź kilkunastu opasłych tomów, ale w sposób prosty i szybki potrafiła podać odpowiedź na wpisane hasło.
Przez lata, gdy dostęp do światowej sieci www stał się coraz bardziej powszechny. Zmieniła się również rola Internetu w naszym życiu. Za pomocą nowoczesnych technologii dostęp do sieci, który jeszcze kilkanaście lat temu był dość ograniczony (tak, tak, kiedyś potrzebny był telefon stacjonarny, żeby mieć dostęp do sieci!!) dzisiaj jest powszechny. Ilość osób korzystających – zdecydowanie dużo, dużo większa!
Internet to dzisiaj źródło komunikacji społecznej, a portale społecznościowe podbiły serca milionów użytkowników na całym świecie. Tyle? Oczywiście, że nie! Funkcje Internetu można analizować na dwóch płaszczyznach: przez pryzmat użytkowników, a także osób prowadzących działalność gospodarczą.
Dlaczego? Ponieważ firmy w pewnym okresie dostrzegły potencjał w komunikacji z użytkownikiem jaki daje Internet i postanowiły w pełni go wykorzystać. Kilkanaście lat temu wystarczyło po prostu mieć firmową stronę internetową, ale dziś to już zdecydowanie za mało! W wielu firmach zatrudniane są osoby, zajmujące się tylko komunikacją internetową, marketingiem internetowym i szeroko rozumianą obsługą kanałów internetowych.
Szczególnym sposobem działania firm w Internecie jest publikowanie ofert. Dlaczego? Bo to oczywiście od Internetu użytkownik najczęściej zaczyna poszukiwania. Problem w tym, że Internet wraz ze wzrostem powszechności stał się również – jak to mówią niektórzy złośliwi – wielki śmietnikiem. Skąd takie porównanie? Stąd, że często zanim dotrzemy do interesujących nas informacji musimy przekopać się przez wiele informacji, które kompletnie nas nie interesują. Znalezienie w sieci dobrej oferty, spełniającej nasze oczekiwania i kryteria bywa naprawdę trudne.
Na tak postawione pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Dlaczego? Bo wiele zależy od tego, czego szukamy. Inaczej bowiem poszukiwać będziemy ofert pracy, w tym przypadku najczęściej kierujemy swoją uwagę na specjalne, dedykowane portale, które specjalizują się w pośrednictwie między szukającymi, a oferującymi. Czego jeszcze szukamy? Wielu rzeczy. Fachowców, gdy potrzebujemy naprawy, opinii o produktach bądź usługach, jeśli rozważamy kupno danej rzeczy lub zwrócenia się o pomoc i poradę do specjalisty.
Ta kwestia jest dość subiektywna, ponieważ każdy z nas myśląc „dobra” oferta ma na myśli zupełnie coś innego. Dla jednego najważniejszym kryterium będzie rzetelność. Dla innego – niska cena, a jeszcze ktoś inny w pierwszej kolejności będzie analizował czas wykonania usługi.
Wiele firm staje przed dylematem: co zrobić, żeby zostać zauważonym w Internecie? Żeby dotrzeć do jak największej liczny potencjalnych klientów? Wydaje się, że nic prostszego, przecież wystarczy ofertę umieścić w sieci. Ale czy na pewno? Otóż nie. Nie ma tak łatwo. O trudności świadczyć może między innymi fakt, że w branży funkcjonuje wiele firm, które specjalizują się w działaniach, związanych ze zwiększeniem widoczności stron, czy ofert.
Mają one do dyspozycji wiele specjalistycznych, dedykowanych narzędzi, które pozwalają dotrzeć z ofertą tam, gdzie jest ona poszukiwana. Działania te sprawiają, że dana oferta czy strona są lepiej widoczne w wyszukiwarce, poprzez lepsze uszeregowanie przez roboty googla, odpowiadające za kolejność wyświetlania w wynikach wyszukiwania.
Niektóre podmioty decydują się na rozszerzenie działań poprzez korzystanie z reklam. I również tutaj do dyspozycji pozostaje kilka możliwości. Chyba najbardziej popularną jest w ostatnim czasie Google AdWords, zwana reklamą kontekstową. Ale nie tylko AdWordsem żyje reklama. Decydując się na reklamę w sieci firma musi rozważyć wszystkie za i przeciw. Musi ocenić czy taka dodatkowa reklama jest potrzebna, jakie może przynieść korzyści, a z jakimi trudnościami być może przyjdzie się zmierzyć. Od tego zależy też z jakiego typu reklamy będzie korzystać firma.
Na które – jak to bywa w SEO – najlepiej odpowiedzieć: To zależy! Decyzja podjęta musi być w oparciu o indywidualną ocenę firmy, która uwzględni możliwości rozwoju, a także sprecyzuje zagrożenia, jakie może przynieść ze sobą podjęcie działań reklamowych w sieci. Jeżeli firma zdecyduje się na rozpoczęcie działań związanych z reklamą internetową, również dobór narzędzi i sposobów reklamowania musi zostać dobrana indywidualnie, w uwzględnieniu specyfiki firmy. I co równie ważne. Podjęte działania muszą być monitorowane, aby na czas można było zareagować, jeśli rozpoczęta kampania nie przyniesie oczekiwanych efektów.
Umów się na rozmowę w celu dobrania najlepszych rozwiązań do realizacji Twojego projektu.