Marketing internetowy to jeden z najlepszych pomysłów na zaprezentowanie i rozreklamowanie marki. Fakt ten doceniają wielkie korporacje oraz coraz liczniej małe firmy czy osoby wprowadzające swój produkt na rynek. Facebook w tej dziedzinie jest jednym z najlepszych możliwych wyborów z racji możliwość dostosowania formy reklamy, zasięgu przekazu i możliwości dokładnego targetowania odbiorców. Czym zatem są kampanie reklamowe na Facebooku? Dlaczego warto korzystać z Social Mediów? Jak wykorzystać kampanie na FB, aby przynosiła najlepsze rezultaty? Odpowiedzi oraz wszystkie niezbędne informacje poniżej.
Facebook umożliwia swoim użytkownikom tworzenie kampanii reklamowych w bardzo prosty sposób. Określają oni parametry kampanii takie jak forma reklamy, budżet, harmonogram wyświetlania czy grupa docelowa a reklamy wyświetlane są innym użytkownikom w messengerze, na Instagramie, w panelu bocznym czy wraz z aktualnościami. Reklamy możemy dowolnie modyfikować tak, aby spełniały nasze wymogi. Dużym plusem jest prostota przedsięwzięcia, gdyż w ciągu kilku minut możemy stworzyć sami taką kampanię.
Social Media a w szczególności Facebook to doskonałe miejsca na swoją reklamę. Sieci takie zrzeszają ogromną liczbę użytkowników, co daje ogromne możliwości reklamowania się. Pierwszym i niepodważalnym plusem, który wyróżnia Social Media, jest możliwość targetowania. Dotarcie do konkretnych grup odbiorców — np. ludzi młodych czy zamożnych jest znacznym ułatwieniem, którego nie mamy, korzystając z innych kanałów. Grupę docelową możemy określić bardzo dokładnie, zaznaczając odpowiednie dane np. demograficzne, etniczne, zawodowe czy zainteresowania lub wykształcenie. Dzięki temu budżet przeznaczony na reklamę jest znacznie efektywniej wydawany, a sama reklama trafia dokładnie do potencjalnych klientów.
Reklama w social mediach ma też bardzo przystępną formę. Wiele osób nie darzy sympatią reklamy telewizyjnej, radiowej czy billboardów. Na portalu post, który możemy szybko przewinąć, nie wzbudza tylu negatywnych emocji. W większości przypadków użytkownicy przeglądający portale chętnie zatrzymują się na nim, aby sprawdzić nowość, którą widzą pierwszy raz.
Dużym plusem jest też budżet. Reklamując się poprzez inne kanały, musimy posiadać znaczne środki. W przypadku mediów społecznościowych nie jest to wymagane. Kampanie na Facebooku, które dotrą do kilkudziesięciu — kilkuset osób możemy stworzyć już za kilka złotych. Określenie budżetu dziennego czy całościowego i zapłacenie np. PayPalem lub kartą kredytową jest bardzo wygodne.
Jeśli zdecydujemy się na kampanię reklamową np. na Facebooku, uzyskujemy doskonały sposób na skuteczne zareklamowanie się. Pierwszym krokiem, który do tego nas przybliży, jest wybór typu kampanii. Zakładka pojawia się jako pierwsza, a wybierać możemy m.in. z celu w postaci przekierowania ruchu na stronę, promocji marki czy sprzedaży produktów z naszego sklepu. Celów jest kilkanaście, a Facebook w zależności, który z nich wybierzemy, wyświetla reklamę tym użytkownikom z naszej grupy docelowej, którzy np. często przeglądają katalogi czy są skłonni wysyłać częściej wiadomości.
Kolejnym plusem kampanii reklamowej na Facebooku jest możliwość wyboru rozliczenia. Możemy skorzystać ze stawki za wyświetlanie samej reklamy lub konkretną akcję np. kliknięcie w link, lub napisanie wiadomości przez klienta. Druga opcja jest dostępna po wydaniu równowartości 10 dolarów.
Kolejnym z plusów wykorzystania kampanii na Facebooku jest możliwość ustawienia harmonogramu wyświetlania reklam. To bardzo często pomijana kwestia, którą należy przemyśleć. Sprawdzając w Google Trends naszą kategorię i zyskując dane o największym ruchu w internecie o konkretnej godzinie, możemy ustawić wyświetlanie naszej kampanii właśnie w tym czasie Daje to większe szanse na powodzenie kampanii.
Odpowiedź na to pytanie, jest zdecydowanie twierdząca. Pierwszym czynnikiem, który składa się na to, jest prostota. Kampanie możemy zorganizować samodzielnie bez konieczności współpracy z agencjami. Kolejnym plusem jest niski budżet, który pozwala skutecznie reklamować się nawet osobom rozpoczynającym swoją działalność. Tym, co zachęca do skorzystania z kampanii reklamowych w social mediach, jest to, że możemy wyświetlać reklamę dokładnie osobom, które są w kręgu naszych zainteresowań. Tym też, co wyróżnia social media na tle innych kanałów reklamowych, jest też szybkość rozpoczęcia działania. Reklama może pokazać się w internecie nawet w ciągu kilku minut.
Jeśli chcemy skorzystać z możliwości reklamy w social mediach, a nigdy tego nie próbowaliśmy, istnieje kilka porad, które pomogą skutecznie rozpocząć tę formę marketingu. Pierwszą z nich są liczne tutoriale np. na YouTube, dzięki którym dowiemy się jak skonfigurować kampanię. Warto też przed wdrożeniem głównej kampanii przetestować różne opcje na małych sumach. Jeśli mamy przeznaczony na ten cel większy budżet, w internecie istnieje wiele agencji reklamowych, które za opłatą skonfigurują nam dowolną kampanię np. na Facebooku, Google, czy YouTube. Gdy dysponujemy nieco mniejszą sumą, a wolimy pozostawić kwestie techniczne profesjonalistom, można skorzystać z freelancerów, którzy doskonale znają się tym, a za niewielką opłatą uruchomią nam reklamy.
Umów się na rozmowę w celu dobrania najlepszych rozwiązań do realizacji Twojego projektu.