Bez kategorii

Relacje z klientem i biznes w mediach społecznościowych

19
styczeń
2020

Podejmując się promocji za pośrednictwem Internetu, ważne jest, aby opanować zasady w nim funkcjonujące, chociaż na podstawowym poziomie. Zapoznać się z zasadami i sposobami budowania relacji, utrzymywania zainteresowania oraz tworzenia takiej sieci powiązań, aby przynosiło to oczekiwaną korzyść, również finansową. Jak zatem zacząć? Skąd brać pomysły oraz w jaki sposób i jak często odwoływać się do swoich obserwatorów i czytelników?

Budowanie relacji – czy naprawdę jest to takie ważne?

Obecnie przywiązuje się bardzo dużą wagę do tego, aby relacje z klientem były silne i długotrwałe. Takie relacje dają ogromną przewagę konkurencyjną. Klient, który czuje się zobowiązany względem swojej marki lub czuje się z nią dobrze, prawdopodobnie nie będzie skłonny do jej zmiany i poszukiwania innej.

Metody budowania relacji w ostatnich latach znacznie ewoluowały. Wiele działań przeniosło się też do świata wirtualnego. Internet stał się w wielu przypadkach podstawowym źródłem kontaktu i wymiany informacji. W sytuacjach, gdy cena nie stanowi już elementu negocjacji, to właśnie relacje są kluczowe. One przekonują klienta był skłonny do skorzystania właśnie z danej oferty. Marketing relacji zwraca bowiem uwagę na wiele aspektów, które potencjalny klient zauważa lub potrzebuje odczuć, by wybrać jedną z dostępnych na rynku marek.

Sposobów na budowanie więzi z klientem jest dużo, jednak można spośród nich wybrać te najbardziej popularne:

  • mailing – jednym ze sposobów na budowanie relacji może być mailing związany np. z dniem urodzin klienta. Dane podawane w procesie rejestracji są przez firmę wykorzystane nie tylko do celów statystycznych. Wiele z nich postawiło na połączenie kampanii sprzedażowej właśnie z dniem urodzin swoich klientów. To z tego powodu niektóre z nich przesyłają urodzinowe kupony rabatowe, zachęcający tym samym swoich klientów do dokonania wyjątkowych zakupów. Klienci czują się dzięki temu wyróżnieni i ważni, a przedsiębiorstwo zyskuje poprzez dodatkową sprzedaż.
  • komunikacja bezpośrednia – prowadzona za pośrednictwem Internetu wpływa na wiarygodność przedsiębiorstwa. Dzięki mediom społecznościowym, klienci coraz częściej mają możliwość dialogu z przedstawicielami firm. Przedsiębiorstwa za pośrednictwem stworzonych w sieci swoich profili udostępniają klientom możliwość komentowania, polubienia lub też udostępnienia zamieszczonej w Internecie treści. Mogą to być informacje związane z nową ofertą lub jakąkolwiek inną decyzją związaną z marką. Im więcej interakcji z klientem, tym szerszy jest zakres postu, który rozprzestrzenia się dzięki samym czytelnikom. Jest to jedna z najprostszych i najtańszych metod marketingowych. Jednoczenie ukazuje klientom, iż marka jest gotowa do dialogu, a jej klienci nie są obojętni przedstawicielom firmy.

  • wiarygodność – wydawałoby się, że jest to elementarna zasada. Jednak podążając za zyskiem i utrzymaniem się na rynku, nie powinno się o niej zapomnieć. Należy działać według zasady – im większa jakość publikowanych wpisów, tym większe zaufanie klientów. Dlatego prowadząc profil na portalu społecznościowym, warto dbać o to, aby nie narazić swoich czytelników lub obserwatorów na rozczarowanie. Nadal obowiązująca jest tu zasada, że „złe wieści szybko się rozchodzą”, zatem poprzez jeden nieprzemyślany ruch można naprawdę dużo stracić.

Biznes a relacje z klientem?

Prowadząc konto na profilu, można nie tylko promować własną markę, ale także korzystać na swojej zwiększającej się popularności. Jak zatem tego dokonać nie psując jednocześnie zbudowanych z wielkim trudem relacji? Duże przedsiębiorstwa łączą wielokrotnie relacje z akcjami promocyjnymi, jest to obecnie dość popularny element funkcjonowania na rynku.

Jednym ze sposobów na połączenie biznesu z relacjami, mogą więc być np.:

  • programy partnerskie, inaczej zwane (nie bez powodu) lojalnościowymi – są różnego rodzaju pakiety, promocje, zestawy itp. wiążące decyzję zakupową klienta z całą siecią powiązań z innymi produktami lub uprawnieniami. Tego typu rozwiązania cieszą się dużą popularnością, gdyż wpływają na decyzje klientów w zakresie wyboru produktu. Bardzo często takie rozwiązanie biznesowe wiąże ze sobą kilka firm, które wzajemnie podają linki do swoich ofert. Dzięki temu zakres informacji o marce ulega zwiększeniu oraz wpływa na klientów. Tego typu marketing afiliacyjny staje się popularny właśnie w sieci np. na grupach dyskusyjnych lub poprzez własnego bloga, gdyż tak najłatwiej jest dotrzeć do odpowiedniego grona odbiorców.

  • polecanie produktów – jednym ze sposobów na dodatkowy zysk wykorzystywanym poprzez działanie w sieci, jest polecanie produktu. Nie jest to jednak proste zadanie. Wiąże się ono z autorytetem i cieszącym się zaufaniem, na które trzeba sobie zapracować. Prowadząc działalność pod kątem konkretnej branży, należy dbać o dodawanie wpisów autentycznych i wysokiej jakości. Kiedy ten cel jest osiągnięty wówczas zarówno przedsiębiorcy, jak również czytelnicy czy też obserwujący będą liczyć się ze zdaniem wyrażonym na temat danego produktu lub usługi.
  • reklama – decydując się na zysk z zamieszczonych reklam, warto pamiętać o tym, iż istnieje kilka rodzajów współpracy z reklamodawcą. Wydzierżawienie przestrzeni pod reklamę, stosowanie odnośników lub artykułów sponsorowanych, lub też podpisanie umowy z konkretnym producentem to zaledwie kilka rodzajów współpracy. Jeśli profil internetowy, który stworzyliśmy od zera zaczął osiągać bardzo dobre zasięgi to decydując się na jego wydzierżawienie musimy liczyć się z kilkoma rzeczami. Przede wszystkim z tym, że treści, które będą się na nim pojawiać będą przypadkowe. Nie zawsze będą odpowiadać tematyce prowadzonego przez nas profilu. Znacznie bezpieczniejszym rozwiązaniem są wiec artykuły sponsorowane lub konkretne umowy związane z promocją produktu.

Podsumowanie

Decydując się na prowadzenie biznesu w sieci lub łączenie go ze swoim profilem internetowym, warto jest pamiętać o takich zasadach jak wiarygodność, autentyczność i wysoka jakość. Te podstawowe zasady pomogą w utrzymaniu uwagi czytelników, wzbudzenia zaufania oraz wypracowania autorytetu. Dzięki temu prowadzenie czynności związanych z rozwojem swojego biznesu będzie zdecydowanie prostsze i pozwoli na wypracowanie długotrwałych relacji z klientami.

Porozmawiajmy
o Twoim projekcie

Umów się na rozmowę w celu dobrania najlepszych rozwiązań do realizacji Twojego projektu.





    BLOG

    Nasze ostatnie wpisy

    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
    Cenimy państwa prywatność
    Ustawienia ciastek
    Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności. Więcej.
    Dostosuj Odrzuć wszystkie Akceptuj wszystkie
    Ustawienia ciastek
    Dostosuj ustawienia
    „Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
    Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
    Używamy plików cookie Google Analytics. Te pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za państwa uprzednią zgodą.
    Reklamowe pliki cookies służą m.in. do analizowania efektywności działań reklamowych i śledzenia konwersji.
    Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami

    Brak plików cookies.

    Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych

    Brak plików cookies.

    Zapisz ustawienia Akceptuj wszystkie
    Ustawienia ciastek