Skontaktuj się z nami

Skontaktuj się z nami






Oceń ten artykuł!
[Total: 1 Average: 5]

Relacje z klientem i biznes w mediach społecznościowych

Autor: admin

Data: Styczeń 19, 2020

Podejmując się promocji za pośrednictwem Internetu, ważne jest, aby opanować zasady w nim funkcjonujące, chociaż na podstawowym poziomie. Zapoznać się z zasadami i sposobami budowania relacji, utrzymywania zainteresowania oraz tworzenia takiej sieci powiązań, aby przynosiło to oczekiwaną korzyść, również finansową. Jak zatem zacząć? Skąd brać pomysły oraz w jaki sposób i jak często odwoływać się do swoich obserwatorów i czytelników?

Budowanie relacji – czy naprawdę jest to takie ważne?

Obecnie przywiązuje się bardzo dużą wagę do tego, aby relacje z klientem były silne i długotrwałe. Takie relacje dają ogromną przewagę konkurencyjną. Klient, który czuje się zobowiązany względem swojej marki lub czuje się z nią dobrze, prawdopodobnie nie będzie skłonny do jej zmiany i poszukiwania innej.

Metody budowania relacji w ostatnich latach znacznie ewoluowały. Wiele działań przeniosło się też do świata wirtualnego. Internet stał się w wielu przypadkach podstawowym źródłem kontaktu i wymiany informacji. W sytuacjach, gdy cena nie stanowi już elementu negocjacji, to właśnie relacje są kluczowe. One przekonują klienta był skłonny do skorzystania właśnie z danej oferty. Marketing relacji zwraca bowiem uwagę na wiele aspektów, które potencjalny klient zauważa lub potrzebuje odczuć, by wybrać jedną z dostępnych na rynku marek.

Sposobów na budowanie więzi z klientem jest dużo, jednak można spośród nich wybrać te najbardziej popularne:

  • mailing – jednym ze sposobów na budowanie relacji może być mailing związany np. z dniem urodzin klienta. Dane podawane w procesie rejestracji są przez firmę wykorzystane nie tylko do celów statystycznych. Wiele z nich postawiło na połączenie kampanii sprzedażowej właśnie z dniem urodzin swoich klientów. To z tego powodu niektóre z nich przesyłają urodzinowe kupony rabatowe, zachęcający tym samym swoich klientów do dokonania wyjątkowych zakupów. Klienci czują się dzięki temu wyróżnieni i ważni, a przedsiębiorstwo zyskuje poprzez dodatkową sprzedaż.
  • komunikacja bezpośrednia – prowadzona za pośrednictwem Internetu wpływa na wiarygodność przedsiębiorstwa. Dzięki mediom społecznościowym, klienci coraz częściej mają możliwość dialogu z przedstawicielami firm. Przedsiębiorstwa za pośrednictwem stworzonych w sieci swoich profili udostępniają klientom możliwość komentowania, polubienia lub też udostępnienia zamieszczonej w Internecie treści. Mogą to być informacje związane z nową ofertą lub jakąkolwiek inną decyzją związaną z marką. Im więcej interakcji z klientem, tym szerszy jest zakres postu, który rozprzestrzenia się dzięki samym czytelnikom. Jest to jedna z najprostszych i najtańszych metod marketingowych. Jednoczenie ukazuje klientom, iż marka jest gotowa do dialogu, a jej klienci nie są obojętni przedstawicielom firmy.

  • wiarygodność – wydawałoby się, że jest to elementarna zasada. Jednak podążając za zyskiem i utrzymaniem się na rynku, nie powinno się o niej zapomnieć. Należy działać według zasady – im większa jakość publikowanych wpisów, tym większe zaufanie klientów. Dlatego prowadząc profil na portalu społecznościowym, warto dbać o to, aby nie narazić swoich czytelników lub obserwatorów na rozczarowanie. Nadal obowiązująca jest tu zasada, że “złe wieści szybko się rozchodzą”, zatem poprzez jeden nieprzemyślany ruch można naprawdę dużo stracić.

Biznes a relacje z klientem?

Prowadząc konto na profilu, można nie tylko promować własną markę, ale także korzystać na swojej zwiększającej się popularności. Jak zatem tego dokonać nie psując jednocześnie zbudowanych z wielkim trudem relacji? Duże przedsiębiorstwa łączą wielokrotnie relacje z akcjami promocyjnymi, jest to obecnie dość popularny element funkcjonowania na rynku.

Jednym ze sposobów na połączenie biznesu z relacjami, mogą więc być np.:

  • programy partnerskie, inaczej zwane (nie bez powodu) lojalnościowymi – są różnego rodzaju pakiety, promocje, zestawy itp. wiążące decyzję zakupową klienta z całą siecią powiązań z innymi produktami lub uprawnieniami. Tego typu rozwiązania cieszą się dużą popularnością, gdyż wpływają na decyzje klientów w zakresie wyboru produktu. Bardzo często takie rozwiązanie biznesowe wiąże ze sobą kilka firm, które wzajemnie podają linki do swoich ofert. Dzięki temu zakres informacji o marce ulega zwiększeniu oraz wpływa na klientów. Tego typu marketing afiliacyjny staje się popularny właśnie w sieci np. na grupach dyskusyjnych lub poprzez własnego bloga, gdyż tak najłatwiej jest dotrzeć do odpowiedniego grona odbiorców.

  • polecanie produktów – jednym ze sposobów na dodatkowy zysk wykorzystywanym poprzez działanie w sieci, jest polecanie produktu. Nie jest to jednak proste zadanie. Wiąże się ono z autorytetem i cieszącym się zaufaniem, na które trzeba sobie zapracować. Prowadząc działalność pod kątem konkretnej branży, należy dbać o dodawanie wpisów autentycznych i wysokiej jakości. Kiedy ten cel jest osiągnięty wówczas zarówno przedsiębiorcy, jak również czytelnicy czy też obserwujący będą liczyć się ze zdaniem wyrażonym na temat danego produktu lub usługi.
  • reklama – decydując się na zysk z zamieszczonych reklam, warto pamiętać o tym, iż istnieje kilka rodzajów współpracy z reklamodawcą. Wydzierżawienie przestrzeni pod reklamę, stosowanie odnośników lub artykułów sponsorowanych, lub też podpisanie umowy z konkretnym producentem to zaledwie kilka rodzajów współpracy. Jeśli profil internetowy, który stworzyliśmy od zera zaczął osiągać bardzo dobre zasięgi to decydując się na jego wydzierżawienie musimy liczyć się z kilkoma rzeczami. Przede wszystkim z tym, że treści, które będą się na nim pojawiać będą przypadkowe. Nie zawsze będą odpowiadać tematyce prowadzonego przez nas profilu. Znacznie bezpieczniejszym rozwiązaniem są wiec artykuły sponsorowane lub konkretne umowy związane z promocją produktu.

Podsumowanie

Decydując się na prowadzenie biznesu w sieci lub łączenie go ze swoim profilem internetowym, warto jest pamiętać o takich zasadach jak wiarygodność, autentyczność i wysoka jakość. Te podstawowe zasady pomogą w utrzymaniu uwagi czytelników, wzbudzenia zaufania oraz wypracowania autorytetu. Dzięki temu prowadzenie czynności związanych z rozwojem swojego biznesu będzie zdecydowanie prostsze i pozwoli na wypracowanie długotrwałych relacji z klientami.

Oceń ten artykuł!
[Total: 4 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane

Dlaczego nie warto przerywać działań marketingowych podczas pandemii koronawirusa?

Czytaj więcej >>

Pandemia koronawirusa a sprzedaż w e-commerce

Czytaj więcej >>

Kompetencje eRzecznika, a osoby prowadzącej kampanię marketingu szeptanego. Podobieństwa i różnice

Czytaj więcej >>

Czy w dzisiejszych czasach Growth hacking jest przydatny?

Czytaj więcej >>

Jak stać się sławnym na Instagramie i czy warto go włączyć w działania marketingowe?

Czytaj więcej >>

Blog nie jest blogiem, to bardzo dobry biznes

Czytaj więcej >>
marketing wirusowy

Marketing wirusowy w promocji i budowie marki

Czytaj więcej >>
Jak pisać teksty, żeby pomagały w sprzedaży

Jak pisać teksty, żeby pomagały w sprzedaży?

Czytaj więcej >>
Ta strona wykorzystuje pliki cookie Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na na „x”. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce