Skontaktuj się z nami

Skontaktuj się z nami






Oceń ten artykuł!
[Total: 1 Average: 5]

Jak ważny w biznesie jest Internet?

Autor: admin

Data: Styczeń 11, 2020

Internet dla wielu ludzi jest czymś innym. Jedni szukają tam repertuaru kin, inni nowych produktów kosmetycznych, sprawdzają korki na trasie codziennego przejazdu czy też poszukują literatury, muzyki, filmów i gier komputerowych. Często też poszukują codziennej informacji czy opinii innych osób, które np. skorzystały już z usług nowego salonu odnowy biologicznej.

Internet jest więc medium, które będąc dostępne przez 24/7 i kosztujące naprawdę niewiele. Stało się oknem na świat dla wielu młodych ludzi, którzy spędzają w sieci bardzo wiele czasu. Poszukują tam najbliższych sklepów i piekarni, ustalają trasy podróży, kupują produkty spożywcze i e-booki oraz wynajmują ślusarzy czy hydraulików do zadań, z którymi sami nie potrafią sobie poradzić.

Sieć w ciągu ostatnich nieco ponad 2 dekad rozrosła się do niewyobrażalnych rozmiarów. Czasem trudno nam to przyznać, ale bez niej wiele osób nie potrafiłoby znaleźć drogi nawet do osiedlowego sklepu. Takie porównanie może niektórym wydawać się śmieszne i może jest karykaturą dzisiejszego, młodego człowieka, ale zdarza się często, że jest prawdziwe.

Po co firmie Internet?

Firma bez strony internetowej znacznie traci na wiarygodności. Strona bez podanego adresu i numeru kontaktowego lub adresu e-mail jest często bezużyteczna. Numer telefonu bez strony internetowej to czasem strata pieniędzy na abonament. E-mail bez reklamy w sieci służy nam często wyłącznie do odbierania wiadomości od znajomych i usuwania wszechobecnego spamu, którym jesteśmy na co dzień zasypywani.

Internet dla firmy jest jak wyjście na główny, miejski rynek ze swoimi produktami. Budujemy stragan i skrzętnie wszystko przygotowujemy, by w weekendowych godzinach szczytu zarobić tam krocie. To okno na nowego i nowoczesnego klienta, który z technologią jest za pan brat i który często nie reaguje na oferty handlowe, dopóki nie znajdzie ich w sieci. Dopóki nie może dowiedzieć się więcej o danym produkcie czy usłudze, doczytać, zasięgnąć opinii innych, czy znaleźć materiał filmowy na YouTubie.

Dzięki internetowi docieramy do znacznie większego grona klientów. Mamy możliwość komunikacji z nim, dzielenia się fachową wiedzą na własnych blogach, przekazania informacji na temat najnowszej promocji czy też budowania marki i opinii doskonałego sprzedawcy i dopracowanej działalności.

Globalny zasięg

Sieć daje nam możliwość wypłynięcia na szerokie wody, poza granice regionu czy też kraju. Będąc w Unii Europejskiej, z powodzeniem możemy prowadzić działalność w wielu krajach Europy jednocześnie. Nie mamy konieczności inwestowania w znacznie bardziej kosztowną księgowość, czy dostosowywania się do wymogów każdego z krajów z osobna. Ujednolicone prawo pozwala nam na bezpieczne prowadzenie działalności bez potrzeby zatrudniania na stałe prawników. Nie musimy tworzyć nadmiernej biurokracji w małej firmie, która np. zajmuje się handlem internetowym na terenie UE.

Dzięki sieci zdobywamy globalny zasięg często nawet bez konieczności tłumaczenia witryny na obce języki. Ile jest przecież Polaków, którzy na stałe bądź czasowo wyjechali za granicę. Dotarcie do tej grupy odbiorców wcale nie jest takie trudne właśnie poprzez pojawienie się informacji handlowej w sieci. Internet łączy ludzi na całym świecie i nie ma regionalnych ograniczeń. To właśnie ta jego cecha jest jednym z jego największych atutów.

To właśnie w sieci znajdujemy nowych dostawców i kontrahentów. Poszukujemy niższych cen produktów hurtowych i zapoznajemy się z ofertami innych firm działających w branży. Tam prowadzimy działania konkurencyjne dla innych sieciowych sklepów internetowych czy porównujemy własną usługę z ofertą pobliskiej konkurencji. Tam dowiadujemy się, jaką opinię o nas mają nasi klienci, dzięki czemu wiemy, na jakich polach powinniśmy szukać poprawy, a co działa u nas doskonale.

Sprecyzowana grupa klientów na odległość

Sieć jest też dostępna dla każdego, kto tylko tego chce. Nie ma ograniczeń pochodzenia czy wieku odbiorcy. Nie dzieli ludzi na rasy i płeć. Jest to wielokulturowe medium, które przydatne jest dla każdego człowieka w kraju i świecie. Jest do niego podłączonych już ponad 3 mld urządzeń, w którym informacji poszukują dziennie miliony użytkowników. Gdzie, dzięki takim portalom jak Facebook czy narzędziom Google doskonale jesteśmy w stanie sprecyzować grupę docelową naszej sieciowej reklamy, poszukując klientów o ściśle określonych zainteresowaniach, wieku, płci, czy regionu pochodzenia.

Poprzez możliwość natychmiastowego dostępu docieramy także do klientów, którzy tylko przypadkiem znaleźli się w naszej okolicy. Do tych, którzy przesiadują wieczorami przed komputerem i tych, którzy więcej czasu na to poświęcają z rana. Także do weekendowych internautów, którzy tylko czasem szukają czegoś w sieci. Do każdego o każdej porze dnia i nocy, 24/7 bez konieczności ponoszenia ogromnych dodatkowych kosztów za to, że nasza strona jest dostępna i za to ile osób dziennie ją ogląda.

Mniejsze koszty infrastruktury

Nie musimy też już stawiać własnych serwerów, samodzielnie projektować stron i samemu tworzyć sieciowych kampanii. Zawsze możemy skorzystać z usług firm zewnętrznych, które specjalizują się w tego rodzaju zadaniach. Z drugiej strony praktycznie możemy wszystko wykonać samodzielnie i prawie za darmo płacąc tylko abonament za podłączenie do sieci. Znajdziemy bowiem w Internecie wiele darmowych narzędzi, wiele darmowych grafik, a czasem i darmowy kod strony, szablony i witryny takie jak WordPress czy Wix. Dzięki nim jesteśmy w stanie samodzielnie wykonać całą stronkę internetową. Jest też wiele darmowych narzędzi np. na licencji MIT, dzięki którym stworzone przez nas grafiki czy projekty możemy wykorzystać nawet do celów komercyjnych bez ponoszenia dodatkowych opłat.

Internet dla firmy jest oknem na nowego klienta. Jest drogą komunikacji z nim i przekazywania informacji handlowej. Jest metodą na tworzenie brandu i społeczności wokół produktu czy usługi. Dodaje firmom wiarygodności i pozwala ugruntować pozycję na rynku. Stał się medium, dzięki któremu dotarcie do sprecyzowanej grupy odbiorców nie jest już trudnością. Wytworem, będącym niezbędnym elementem naszej codzienności. Jest dostępny 24/7 dla każdego, kto tylko tego chce.

Oceń ten artykuł!
[Total: 3 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane

Kompetencje eRzecznika, a osoby prowadzącej kampanię marketingu szeptanego. Podobieństwa i różnice

Czytaj więcej >>

Czy w dzisiejszych czasach Growth hacking jest przydatny?

Czytaj więcej >>

Jak stać się sławnym na Instagramie i czy warto go włączyć w działania marketingowe?

Czytaj więcej >>

Blog nie jest blogiem, to bardzo dobry biznes

Czytaj więcej >>
marketing wirusowy

Marketing wirusowy w promocji i budowie marki

Czytaj więcej >>
Jak pisać teksty, żeby pomagały w sprzedaży

Jak pisać teksty, żeby pomagały w sprzedaży?

Czytaj więcej >>
Ta strona wykorzystuje pliki cookie Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na na „x”. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce