POZNAJ NASZĄ OFERTĘ

SEM – Marketing w wyszukiwarkach

Skuteczna reklama w wyszukiwarce Google – wykorzystaj kampanię w Google Ads, aby pozyskać nowych klientów.

Google Ads poradnik
Nasz poradnik przygotowaliśmy tak, aby krok po kroku przeprowadził Cię przez świat reklam w Google Ads.





    Spis treści:

    1. Co to takiego Google Ads i na czym polega? Skuteczna kampania w wyszukiwarce

    2. Strategia w Google Ads – planuj swoje działania

    3. Google Ads digital marketing – reklama która sprzedaje

    4. Planowanie i optymalizacja kampanii w Google Ads

    5. Google Ads a pozycjonowanie — co warto wiedzieć?

     

    Co to takiego Google Ads i na czym polega? Skuteczna kampania w wyszukiwarce

    Google Ads to najpopularniejszy system reklamowy w Internecie. Jest on uruchamiany przez Google i umożliwia promowanie się we wszystkich miejscach, których właścicielem jest ten internetowy gigant. System reklamowy jest dostępny dla każdej osoby, która posiada swoje konto Google, a na rynku znajdziemy wiele agencji oferujących usługi z zakresu Google Ads. Reklamowanie się w Google Ads ma bez wątpienia sporo plusów, jak choćby ten, że przynosi korzyści zarówno jednoosobowym działalnościom, małym markom czy rynkowym potentatom. Google Ads relatywnie niewielkim nakładem sił i środków pozwala bowiem pozyskiwać dużą ilość klientów.

    Czytaj więcej

    Najpopularniejszym sposobem reklamowania się w Google Ads, który stał się niejako synonimem reklamy w Google, są płatne wyniki wyszukiwania. Wyświetlane są one w wyszukiwarce internetowej na wyróżnionych pozycjach. Nie jest to jednak jedyny sposób reklamy, jaki oferuje Google Ads.

    Czym jest zatem Google Ads? Co to jest SEM i Google AdWords? Jakie są rodzaje działań reklamowych w Google i rodzaje targetowania? O tym wszystkim poniżej.

    Co to jest Google Ads?

    Google Ads to nic innego, jak system reklamowy Google. Umożliwia on promocję własnej strony internetowej w tych miejscach w sieci, które są własnością Google, a także u partnerów internetowego giganta. Reklama w Google Ads odbywa się przede wszystkim za sprawą wyszukiwarki internetowej, która umożliwia umieszczanie płatnych wyników wyszukiwania pomiędzy wynikami organicznymi. Oznacza to, że w zamian na za opłatę uzyskujemy lepiej wyeksponowane miejsca w naturalnych wynikach wyszukiwania, a w konsekwencji więcej wejść na własną witrynę.

    W systemie reklamowym Google Ads możemy reklamować się również poprzez GDN, czyli Google Display Network. Za sprawą tego systemu umieszcza się reklamy banerowe na stronach www partnerów Google, w serwisie YouTube oraz w usługach Google, takich jak np. Gmail.

    System reklamowy Google Ads ma postać niezależnego systemu reklamowego. Możemy korzystać z niego i obsługiwać go samodzielnie lub zwrócić się do agencji SEM i SEO, by to ona za nas skonfigurowała i przeprowadziła działania reklamowe.

    Aby korzystać z Google Ads, należy posiadać zarejestrowane konto Google. Sama rejestracja oraz dostęp są darmowe, natomiast system działa na zasadzie różnych opcji płatności. Co finalnie powinno interesować potencjalnego klienta – płatne jest dopiero emitowanie kampanii reklamowych.

    Google Ads posiada wiele opcji konfiguracji. Umożliwia on bardzo dokładne targetowanie odbiorców na podstawie wielu różnorodnych parametrów oraz ustalenie konkretnych słów kluczowych (w przypadku płatnych wyników wyszukiwania), po wpisaniu których zostanie wyemitowane nasza reklama. Do wyboru mamy też liczne formy reklam: od graficznych, poprzez tekstowe oraz wideo, na wynikach wyszukiwania skończywszy. Każda z tych możliwości przewiduje także różne tryby ustawień.

    Google Ads daje zróżnicowane możliwości zapłaty. Korzystając z tego systemu reklamowego, możemy rozliczać się na podstawie modelu PPC (Pay per Click) za kliknięcie w reklamę lub PPV (Pay per View) za wyświetlenie reklamy. Możemy również samodzielnie decydować o maksymalnej stawce za kliknięcie albo zlecić systemowi, aby wybierał najkorzystniejsze w danej chwili rozwiązanie. Oprócz konfiguracji budżetu istnieje również opcja indywidualnego skonfigurowania harmonogramu i emitowania reklamy w taki sposób, jaki jest zgodny z naszymi założeniami marketingowymi.

    Co to jest SEM?

    SEM to inaczej Search Engine Marketing. Są to działania marketingowe, prowadzone w wyszukiwarkach internetowych. Mają na celu zwiększanie widoczności naszej strony internetowej, tak, aby potencjalni klienci mogli łatwiej ją odnaleźć, co z kolei pomoże nam zwiększyć popularność strony i ostatecznie sprzedaż.

    SEM, czyli promocja w wyszukiwarkach internetowych, jest bardzo korzystna pod co najmniej kilkoma względami. Co szczególnie ważne dla każdego przedsiębiorcy, jest to bardzo efektywne finansowo rozwiązanie, które umożliwia uzyskanie najlepszego zwrotu inwestycji na działania marketingowe oraz niski koszt pozyskania jednego klienta. Marketing w wyszukiwarkach internetowych wpływa również na pozytywny odbiór marki, a wszystko to dzięki temu, że dostarcza treści reklamowe odpowiednim osobom. Targetowanie daje też możliwość efektywnego wydawania budżetu reklamowego, szerokie możliwości promocji w Google oraz jakościowej, skutecznej prezentacji produktów naszej marki.

    Co to jest Google AdWords?

    Jednym z często pojawiających się pytań przy okazji reklamowania się w Google jest to: co to jest Google AdWords? Nazwa wciąż budzi wiele wątpliwości, wprowadzając pewne zamieszanie, choć nie jest obecnie zbyt często używana. Wyjaśnienie jest bardzo proste. Google AdWords jest starą nazwą systemu reklamowego Google. Od 2018 roku nazywa się on Google Ads – krótsza nazwa szybko się przyjęła i jest dziś powszechnie stosowana. Google Ads reprezentuje wszystkie możliwe sposoby reklamy w Google. Jeśli więc natrafimy na nazwę Google AdWords, warto pamiętać, że nie jest to żadna ukryta opcja systemu, ale po prostu stare nazewnictwo poprzedniej wersji systemu reklamowego od Google.

    Rodzaje działań reklamowych w Google

    Google oferuje całe mnóstwo możliwości, jeśli chodzi o promowanie marki, firmy czy witryny internetowej. Dzięki temu jesteśmy w stanie dostosować nasze działania marketingowe zarówno do opracowanej wcześniej strategii, jak i do budżetu, którym dysponujemy. Nie wystarczy korzystnie zaprezentować nasz produkt, trzeba także z tą reklama trafić na odpowiednio podatny grunt, a więc do grupy docelowej. To z kolei umożliwia nam targetowanie.

    Google Ads oferuje kilka sieci reklamowych, w których możemy promować swoją markę i witrynę. Jest to: Google Ads Search, czyli płatne wyniki wyszukiwania, Google Display Network, czyli kampania banerowa, Google Shopping, czyli kampania produktowa oraz reklama na YouTube. Te cztery główne rodzaje działań reklamowych w Google otwierają drzwi do mniejszych, ale i bardziej konkretnych możliwości pod względem umiejscowienia czy formy reklamy.

    Możemy zatem rozróżnić cztery podstawowe rodzaje kampanii:

    • Search – płatne wyniki wyszukiwania;

    • Display – banery graficzne wyświetlane na witrynach partnerów Google;

    • PLA – kampanie sprzedażowe oraz reklamy produktowe;

    • YouTube – wideo w serwisie YouTube i na stronach partnerów Google.

    Search, czyli płatne wyniki wyszukiwania

    Płatne wyniki wyszukiwań to pierwszy i najbardziej popularny typ działań reklamowych w Google.

    Są to wyniki wyszukiwań, które tworzymy samodzielnie w systemie reklamowym Google Ads, ustalając odpowiedni adres strony oraz opis. Wyświetlane są one w taki sam sposób, jak wyniki organiczne, z tą jednak różnicą, że po lewej stronie widnieje niewielka adnotacja „reklama”. Google wyświetla linki reklamowe nad dziesięcioma organicznymi wynikami lub bezpośrednio pod nimi.

    W zależności od popularności danej kategorii tematycznej, w tych miejscach może znajdować się zarówno jedna reklama, jak i kilka (zwykle dwie lub trzy). Po kliknięciu w dany wynik wyszukiwania, użytkownik przechodzi bezpośrednio na stronę internetową reklamodawcy. Oznacza to, że reklamodawca nie musi pozycjonować strony w celu pozyskania klienta, opłata za wyeksponowaną pozycję płatnego wyniku wyszukiwania w Google i tak sprawi, że potencjalny klient dostrzeże jego ofertę.

    Konfigurując płatny wynik wyszukiwania określamy, pod jakimi słowami kluczowymi będzie pojawiał się on w wyszukiwarce Google. Możemy również dość szczegółowo i na podstawie wielu elementów targetować osoby, którym zostanie wyświetlony nasz link.

    Sposób rozliczania tego typu reklamy to płatność za kliknięcie. Oznacza to, że zapłacimy za promocję dopiero wtedy, kiedy użytkownik kliknie w naszą reklamę i przejdzie na naszą stronę www. Ceny jednego kliknięcia mogą wahać się od kilku groszy nawet do kilkunastu złotych, w zależności od popularności kategorii tematycznej, w jakiej się reklamujemy lub użytej frazy. Przeważnie jednak jest to kilkadziesiąt groszy, do maksymalnie kilku złotych.

    Korzyści płatnych wyników wyszukiwania to:

    • Możliwość dotarcia do klientów poszukujących konkretnych przedmiotów i usług;

    • Uczciwe rozliczenie za efekt (np. kliknięcie lub wyświetlenie reklamy);

    • Możliwość zaplanowania harmonogramu kampanii;

    • Możliwość edycji reklamy w trakcie jej trwania;

    • Duża dowolność w określaniu grupy docelowej;

    • Precyzyjne targetowanie i geotargetowanie;

    • Dokładne określenie limitów budżetów dziennych i miesięcznych.

    Display, czyli banery reklamowe

    Drugim typem działań reklamowych w Google jest kampania banerowa, czyli Google Display Network. GDN to globalna sieć reklamowa, umożliwiająca promowanie się na stronach partnerów Google. Tymi partnerami są niezależne od Google strony internetowe, które spełniają wymogi jakościowe, a do sieci dołączyły poprzez system Google AdSense.

    Na stronach tych możemy wyświetlać swoje banery graficzne, reklamy wideo oraz reklamy tekstowe. Jest to drugi najpopularniejszy typ reklamy w Google wybierany przez reklamodawców. Same banery mają różne formy oraz rozmiary. Wyświetlane są w oparciu o targetowanie, czyli tak naprawdę selekcję grupy docelowej. Oznacza to, że zobaczą je jedynie te osoby, które spełniają nasze kryteria i do których chcemy skierować naszą reklamę. Obecnie w Google Display Network, a więc w sieci partnerskiej Google, znajdują się miliony stron internetowych.

    Korzyści Google Display Network to:

    • Bardzo szeroki zasięg sieci partnerskiej;

    • Możliwość remarketingu;

    • Różnorodne formy reklamy;

    • Możliwość atrakcyjnego przedstawienia produktu w różnych formach;

    • Mierzalność wyników kampanii reklamowej.

    PLA, czyli kampanie sprzedażowe

    Google Shopping Ads to trzeci rodzaj reklamy dostępnej w Google. Jest to kampania produktowa, polegająca na wyświetlaniu w różnych miejscach wyszukiwarki reklamy, która przybiera formę karuzeli produktowej. Tego typu baner reklamowy różni się nieco od graficznych banerów reklamowych tym, że prezentuje konkretne produkty dodane wcześniej przez reklamodawcę.

    Do tego celu wykorzystuje się Google Merchant Center, w którym wgrywa się listy produktów wyraz ich opisami i informacjami. Podczas konfiguracji reklamy w Google Ads, system automatycznie pobiera informacje z centrum sprzedawcy. Banery produktowe mogą być umieszczane w wyszukiwarce Google lub na stronach www partnerów Google oraz prezentować zarówno pojedyncze produkty, jak i slajdy produktów. Jeśli zdecydujemy się na kampanię produktową, nasza oferta pojawi się również w zakładce Google Zakupy.

    Korzyści Google Shopping Ads to:

    • Możliwość korzystnego przedstawienia produktu handlowego dzięki formie reklamy;

    • Możliwość emitowania reklamy na YouTube i w Google Display Network;

    • Wdrożenie remarketingu;

    • Możliwość zaawansowanego ustawienia budżetu oraz harmonogramu;

    • Dokładne targetowanie;

    • Możliwość znalezienia się z produktami w zakładce Zakupy.

    YouTube, czyli filmy reklamowe

    YouTube Ads to kolejny typ reklamy, jaki możemy wykorzystywać, promując się w systemie reklamowym Google Ads. Reklama na YouTube to warta rozważenia forma promocji, a jej popularność rośnie wraz z rozwojem samego serwisu. Polega ona na wyświetlaniu krótkich spotów wideo podczas trwania filmów, wyświetlanych przez użytkowników portalu. Reklamy mogą mieć formę zarówno kilkusekundowych spotów emitowanych przed rozpoczęciem odtwarzania właściwego filmu, jak i dłuższych reklam. Tych krótkich nie da się pominąć, dłuższe natomiast można zamknąć po kilku sekundach – można również pozwolić im wybrzmieć od końca. Reklamy wideo mogą być odtwarzane przed filmami, w ich trakcie, a także po zakończeniu.

    Korzyść YouTube Ads to:

    • Bardzo szeroki zasięg i możliwość reklamowania się w drugiej największej wyszukiwarce w sieci;

    • Duże i elastyczne możliwości konfigurowania reklamy;

    • Korzystniejsza cena reklamy w porównaniu z reklamą w TV;

    • Możliwość skalowania reklamy;

    • Niskie koszty tworzenia materiału wideo;

    • Targetowanie reklam i jego rodzaje czyli targetowanie kontekstowe, behawioralne itd.

    Jednym z najważniejszych elementów promocji Google jest targetowanie reklam. To w dużym skrócie określenie parametrów, jakie muszą spełniać, bądź jakich nie mogą spełniać odbiorcy, którzy mają zobaczyć naszą reklamę. Targetowanie to świadome działanie, które pozwala nam szczegółowo określić grupę docelową, która ma zobaczyć naszą reklamę.

    Targetowanie reklamy w Google Ads pozwala na zwiększenie skuteczności działań promocyjnych w Internecie oraz efektywne wydawanie budżetu reklamowego. Przyczynia się też do pozytywnego odbierania marki, dzięki temu, że skonkretyzowane materiały reklamowe trafiają do potencjalnie zainteresowanych nimi odbiorców.

    Samo targetowanie może się odbywać na wiele sposobów, w zależności, co będziemy brali pod uwagę. Wyróżnia się targetowanie:

    • kontekstowe;

    • behawioralne;

    • na urządzenia;

    • psychofizyczne;

    • retargeting;

    • Day Parting.

    Targetowanie kontekstowe to targetowanie tematyczne. Polega ono na wybraniu osób interesujących się daną tematyką w nadziei, że zaprezentowane im treści sprawią, że skorzystają z danej usługi. Targetowanie kontekstowe zakłada docieranie do internautów z treściami, które mogą zaciekawić w związku z ich działaniami zawodowymi, pasjami czy potrzebą chwili.

    Targetowanie behawioralne to targetowanie osób na podstawie ich aktywności w przeszłości w sieci – na podstawie tego, jak zachowywali się odwiedzając różne strony internetowe. Uzyskując tego typu informacje, tworzy się profil behawioralny użytkowników, a następnie wyświetla im takie reklamy, które są zgodne z ich aktywnością internetową w przeszłości.

    Targetowanie na urządzenia polega na wybieraniu odbiorców na podstawie posiadanych lub wykorzystywanych przez nich urządzeń. Może to dotyczyć np. przeglądania stron w Internecie na urządzeniach mobilnych, na komputerach stacjonarnych albo posiadania danego rodzaju urządzenia: inteligentnego telewizora czy konsoli do gier. Targetowanie na urządzenia zakłada zatem wyświetlanie reklam osobom, które z racji posiadanych urządzeń, mogą stać się klientami naszej marki.

    Targetowanie psychofizyczne to targetowanie odbiorców na podstawie przewidywań ich zachowań. Użytkownicy sieci bardzo często zachowują się przewidywalnie, a więc na podstawie zebranych informacji, zakładając, jaki będzie ich następny ruch, możemy skierować do nich adekwatną reklamę. Przykładem takich działań reklamowych może być wykorzystanie dużych wydarzeń sportowych, jak choćby Mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Kierowanie reklam do osób, korzystających z portali internetowych poruszających tę tematykę, oznacza najczęściej trafienie do aktywnych kibiców piłki nożnej.

    Retargeting to kierowanie przekazu reklamowego do osób, które odwiedziły już stronę internetową naszej marki i weszły z nią w interakcję. Jest to bardzo skuteczny sposób na domykanie sprzedaży oraz generowanie nowych sprzedaży w obrębie osób, które znają już markę i są w gotowe prędzej zaufać nam, niż nowym markom na rynku. Retargeting będzie zatem skierowaniem reklamy do osób, które podjęły już jakieś działania na naszej stronie internetowej, np. przeglądając ją, korzystając z e-sklepu lub wkładając produkty do koszyka.

    Day Parting to sposób targetowania, opierający się na określaniu konkretnych dni tygodnia i pór dnia do wyemitowania naszej reklamy. Ten typ targetowania wybiera się wówczas, gdy chcemy dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców, której aktywność koncentruje się o konkretnych godzinach lub porach dnia. Mogą to być np. uczniowie, mający przerwy w określonych porach lub osoby pracujące w tygodniu i odpoczywające w weekend.

    Top

     

    Strategia w Google Ads – planuj swoje działania

    Wdrażając kampanię reklamową w Google Ads — wiedząc, że jest to bardzo skuteczne narzędzie promocyjne – należy pamiętać o odpowiednim zaplanowaniu swoich działań. Tylko przemyślana i zorganizowana strategia emitowania reklam w Google pozwoli wykorzystywać potencjał budżetu reklamowego oraz skutecznie promować markę w Internecie.

    Aby zaplanować swoje działania, wystarczy odpowiedzieć sobie na kilka istotnych pytań, które uporządkują wszystkie kwestie i pozwolą realizować konkretne cele reklamowe. Nieprzemyślane działania lub akcje reklamowe prowadzone w pośpiechu i z doskoku, mogą narazić markę na bezsensowne koszty, za którymi nie będzie szedł ani efekt popularyzatorski, ani sprzedażowy.

    Określ cel swojej kampanii

    Pierwszym krokiem, jaki powinniśmy wykonać, planując swoje działania, jest określenie dokładnego celu, który zamierzamy za sprawą kampanii zrealizować.

    Czytaj więcej

    Chęć wygenerowania wysokich zysków jest naturalna i stoi za większością działań marketingowych, ale nie ona powinna być celem samym w sobie. Należy zadać sobie pytanie, ile konkretnie chcemy zarobić. Odpowiedź na nie pomoże stwierdzić, jak duże środki możemy przeznaczyć na reklamę lub jak wysoki zysk musimy wygenerować z wydanych na reklamy środków, aby promocja była dla nas korzystna.

    Powinniśmy też odpowiedzieć sobie na pytanie, co konkretnie chcemy osiągnąć naszą promocją w Google oraz do jakich klientów zamierzamy dotrzeć. Od odpowiedzi będzie zależał zarówno wybór odpowiednich form promocji, jak i opcji budżetowych.

    Musimy też zaplanować dokładnie harmonogram i termin, w jakim chcemy osiągnąć cele. Dzięki temu będziemy umieli świadomie określić intensywność promocji w Internecie tak, aby zmieścić się w danym przedziale czasowym.

    Przygotuj się na większe zainteresowanie marką

    Kolejną kwestią, jaką należy zaplanować, jest zwiększenie zainteresowania marką. Najczęściej tuż po wdrożeniu promocji w Google Ads mamy do czynienia ze wzmożonym zainteresowaniem potencjalnych klientów naszą ofertą. Należy zatem zadbać o odpowiednie stany magazynowe, profesjonalizm obsługi, sprawną komunikację czy kompletność strony www.

    Harmonogram wprowadzenia reklamy w Google powinien być dostosowany do naszych możliwości i mocy przerobowych. Wyemitowanie reklamy zbyt wcześnie lub zbyt późno może zakończyć się tym, że nie zdołamy obsłużyć klientów, ponieważ będzie ich po prostu zbyt wielu jednocześnie.

    Długofalowe działania promocyjne

    Decydując się na skorzystanie z reklamy w Google Ads, należy dostosować je do długofalowych działań promocyjnych naszej firmy. Nie do końca dobrym pomysłem jest rozpoczęcie emisji promocji, nie mając z góry założonego planu na przyszłość, czyli nie wiedząc, czy, kiedy i gdzie będziemy wznawiać działania reklamowe.

    Warto zatem ustalić strategię, harmonogram i stworzyć odpowiednie założenia. Te założenia powinny zakładać, co musi się wydarzyć, czyli jaką musimy uzyskać konwersję na sprzedaż, aby kontynuacja kampanii była uzasadniona z biznesowego punktu widzenia.

    Aby uzyskać optymalne efekty kampanii, a tym samym zapewnić sobie skuteczną jej kontynuację, warto analizować na bieżąco zainteresowanie reklamą i ilość klientów pozyskanych za jej sprawą. Dzięki temu będziemy mogli w przyszłości zaplanować nawet kilka kolejnych następujących po sobie kampanii, które pozwolą wykorzystać potencjał marki i obsługiwać optymalną liczbę klientów.

    Skoreluj reklamę z pozycjonowaniem

    Reklama Google Ads to także, wbrew pozorom, korelacja z pozycjonowaniem strony internetowej. Wprowadzanie większego ruchu internetowego na naszą witrynę powinno być przemyślane, nie tylko pod kątem realnych możliwości obsługi klientów, ale także i potencjalnego pozycjonowania strony. Warto wykorzystywać wzmożony ruch pochodzący z płatnego systemu reklamowego do świadomego podnoszenia statystyk jakościowych odwiedzin strony i wdrażać go równocześnie z pozycjonowaniem. Proces będzie bowiem znacznie szybszy i bardziej skuteczny dzięki dodatkowemu napływowi użytkowników.

    Analizuj ruch na stronie

    Przed rozpoczęciem kampanii promocyjnej Google Ads zdecydowanie warto przeanalizować ruch na naszej stronie internetowej. Możemy też zbadać dane z innych systemów reklamowych lub poprzednich kampanii promocyjnych w Google. Pomoże to nam określić, w jakiej grupie docelowej jesteśmy odbierani najlepiej i jakie osoby najczęściej kupują u nas produkty czy usługi. Posiadanie takiej wiedzy to dla specjalisty SEM prawdziwy skarb, który pomoże zoptymalizować nową kampanię i uzyskiwać dużo lepsze efekty, niż intuicyjne działania, kierujące reklamę do szerokiej grupy odbiorców.

    Top

     
     

    Google Ads digital marketing – reklama która sprzedaje

    Marketingowa przygoda z Google Ads może się okazać wyzwaniem, zwłaszcza, jeśli nigdy nie miałaś/miałeś styczności z tą formą promocji. Możesz oczywiście samodzielnie próbować swoich sił w tej materii, ale rozumiemy, jeśli uważasz, że to nie dla Ciebie i zdecydowanie bardziej wolisz poświęcić czas temu, w czym się specjalizujesz.

    Dlatego oferujemy Ci także usługi naszej agencji, która zaplanuje i zrealizuje skuteczne działania reklamowe w Google Ads.

    Pracujemy według następującego schematu: [kafelki]

    Nasze działania rozpoczynamy od dokładnego przejrzenia oraz zoptymalizowania Twojej strony internetowej. Wszystko po to, aby stała się dobrą bazą do skutecznej sprzedaży i pozyskiwania nowych klientów.

    Czytaj więcej
    • Określenie celu kampanii Google Ads i wskazanie grupy docelowej

    Dzięki określeniu celu, jaki ma osiągnąć kampania Google Ads (inaczej prowadzi się działania wizerunkowe i budujące świadomość, inaczej takie, w których celem jest sprzedaż), jesteśmy w stanie dopasować najbardziej efektywne działania promocyjne. Równie ważne jest sprofilowanie grupy docelowej, za sprawą którego będziemy wiedzieli, gdzie, kiedy i w jakiej formie powinniśmy wyświetlać reklamy, aby skutecznie oddziaływały na potencjalnego klienta. Wszystko to sprawia, że nasze działania są niezawodne, a jednocześnie optymalne pod kątem wykorzystania budżetu reklamowego.

    • Analiza potencjału kampanii reklamowej w Google Ads

    Analizujemy potencjał kampanii, czyli sprawdzamy, ile osób pyta o dane frazy kluczowe, jak wyglądają frazy związane z zapytaniami i jak prowadzi swoją kampanię konkurencja. Na tej podstawie tworzymy bazę danych, która posłuży do skutecznych ustawień kampanii naszych zleceniodawców.

    • Ustalenie słów i fraz kluczowych

    Łączymy cele klienta z analizą potencjału – opracowujemy strukturę kampanii reklamowej oraz frazy kluczowe, za sprawą których z największym prawdopodobieństwem uda się zrealizować cele klienta.

    • Określenie rodzajów reklam emitowanych w Google Ads

    Kolejnym krokiem jest wybór rodzajów reklam, zapewniających realizację zamierzonego celu. Mogą to być płatne wyniki wyszukiwania w Google, reklamy banerowe GDN, reklamy wideo na YouTube czy reklamy w poczcie Gmail albo remarketing. Decyzje co do form Twojej reklamy podejmujemy na solidnej podstawie analizy pozyskanych danych, tak, aby zapewnić skuteczność całej kampanii.

    • Określenie budżetu

    Na podstawie pozyskanych informacji, przygotujemy dla Ciebie kosztorys. Określimy, jaka jest cena reklamy w Google Ads oraz wycenimy całość działań, związanych z przeprowadzeniem kampanii w Google.

    Ważną kwestią, pomagającą skutecznie promować się w Google, jest określenie ceny za pojedyncze kliknięcie lub wyświetlenie/odtworzenie reklamy. To dzięki temu jesteśmy w stanie rzetelnie wycenić kampanię promocyjną. Musimy także poznać Twoje możliwości finansowe, aby odpowiednio podzielić środki i dopasować kampanię do określonych ram budżetowych.

    • Przygotowanie grafik do kampanii

    Kampania reklamowa w Google Ads to nie tylko słowa i frazy kluczowe, ale także grafiki, które przyciągają klientów i wzbudzają zainteresowanie reklamą. Dobrze przygotowane i dopasowane do gustów grupy docelowej grafiki mają szansę zapewnić pozytywny odbiór reklamy i wysoką skuteczność prowadzonych działań.

    • Konfiguracja kampanii w Google Ads i jej emisja

    Poprawna konfiguracja kampanii reklamowej w Google Ads to przełożenie wszystkich pomysłów, analiz oraz planów na efektywne i skuteczne ustawienia kampanii. Szczególnie istotne jest tutaj targetowanie, które, rzetelnie przeprowadzone, zapewnia dotarcie do konkretnych grup odbiorców.

    Top

     

    Planowanie i optymalizacja kampanii w Google Ads

    Kampanię reklamową w Google Ads, tak jak wszystkie inne działania promocyjne w sieci, powinniśmy przede wszystkim odpowiednio skonfigurować. Dzięki temu będziemy mogli efektywnie wykorzystać budżet, potencjał reklamowy marki i w efekcie skutecznie promować się w Internecie.

    Ogólnie obsługa kampanii reklamowej w Google Ads polega na wstępnej konfiguracji, a więc zbudowaniu reklamy, a następnie na jej optymalizacji, czyli dostosowywaniu w trakcie jej trwania.

    Sam proces dostosowywania odbywa się na podstawie analiz danych poprzez cały wachlarz czynności:

    Słowa kluczowe

    Pierwszą operacją, jaką powinniśmy wykonać, jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Dzięki temu nasza reklama trafi do tych odbiorców, którzy poszukują produktów i usług, oferowanych przez naszą markę.

    Określając słowa kluczowe do kampanii reklamowej opartej na płatnych wynikach wyszukiwania, możemy skorzystać z kilku opcji. Jedną z nich jest na przykład Planer Słów Kluczowych. Dobrze sprawdzą się także zewnętrzne keyword generatory fraz, narzędzie Google Trends czy wyszukiwarka Google z propozycjami podobnych wyszukiwań.

    Czytaj więcej

    Gdy mamy już określoną szeroką pulę fraz należy wybrać te, które najlepiej odpowiadają ofercie naszej marki. Warto wybierać te słowa kluczowe, które generują największy ruch, a są najmniej kosztowne. Można decydować się również na wybór mniej popularnych słów, za które zapłacimy niewiele, ale w zamian za to wybrać tych wyrazów znacznie więcej. Dzięki takiej strategii będziemy mogli uzyskać podobną ilość wejść na naszą stronę www, jak z najpopularniejszych fraz, ale zapłacimy za promocję nieco mniej. Możemy również wybrać słowa droższe, ale precyzyjnie dobrane do konkretnych zapytań. W ten sposób uzyskamy większą konwersję sprzedażową, lecz mniejszy ruch na stronie.

    Optymalizacja pod kątem sprzedaży

    Jeśli nasza reklama w Google Ads ma służyć ma przede wszystkim sprzedaży, należy zoptymalizować ją w odpowiedni sposób. W pierwszej kolejności optymalizacja będzie obejmowała dobór odpowiednich sprzedażowych słów kluczowych, a także sugestywne dostosowanie materiałów graficznych. Nie mniej niż obraz liczy się słowo, a więc istotne jest używanie w reklamach języka korzyści, skupienie się na zaprezentowaniu produktów oferty czy stosowanie w treściach promocyjnych wezwań do działania, mających na celu nakłonienie odbiorców do zakupu. Gdy zależy nam przede wszystkim na sprzedaży, warto pamiętać o szczegółowym taregtowaniu reklamy. Zawężenie grupy odbiorców pomaga trafić do tych, którzy z największym prawdopodobieństwem zdecydują się za zakup oferowanego przez nas produktu.

    Ważnym elementem optymalizacji jest bieżąca analiza wyników, które uzyskujemy. Dzięki temu jesteśmy w stanie zoptymalizować wyniki sprzedażowe, przy jednoczesnym zmniejszeniu budżetu reklamowego. Koncentracja na konkretnych frazach i aktywnościach, które mają największe przełożenie sprzedażowe, a zmniejszenie budżetów tam, gdzie rozmijamy się z założonymi celami, pozwoli bardziej efektywnie wykorzystać przeznaczone na kampanię środki.

    Budżet kampanii

    Ważnym elementem optymalizacji reklamy w Google Ads jest oczywiście budżet. Przede wszystkim środki należy podzielić równomiernie na wszystkie dni kampanii reklamowej. Wypada zadbać również o oszacowanie maksymalnej ceny pojedynczej reklamy, aby nasz budżet nie został rozdysponowany na zbyt małą ilość drogich i w konsekwencji mało skutecznych reklam.

    Musimy więc, najlepiej podpierając się bezcenną wiedzą pochodzącą z analizy danych, zastanowić się, ile jesteśmy w stanie zapłacić za pozyskanie jednego klienta, aby reklama pozostawała dla nas opłacalna. Warto sprawdzić też, czy istnieją inne sposoby reklamy, które pozwolą nam pozyskać klientów, a które finansowo okażą się bardziej opłacalne.

    Targetowanie kampanii reklamowej

    Istotnym elementem naszej reklamy jest jej precyzyjne targetowane. Należy zwrócić na nie szczególną uwagę, bowiem to właśnie od określenia grupy docelowej zależy, do kogo trafimy z przekazem. Typ targetowania należy dobrać do celu, jaki chcemy osiągnąć.

    Ważną kwestią jest także stopniowe rozszerzanie grupy docelowej, zwłaszcza, jeśli zależy nam na zwiększaniu zasięgu marki, budowaniu świadomości marki, a niekoniecznie na realizacji celów sprzedażowych.

    Harmonogram i możliwości sprzedażowe marki

    Kolejny istotny punkt, którego nie sposób pominąć podczas optymalizacji reklamy w Google Ads, jest dbałość o odpowiedni harmonogram emisji kampanii. Powinien on być dostosowany do naszych możliwości sprzedażowych. Zbyt duży napływ klientów w jednym czasie może, zamiast podnieść zyski firmy, spowodować obniżenie jakości usługi lub wydłużenie się czasu oczekiwania na jej realizację, a w konsekwencji zniechęcić pozyskanych klientów na pszyszłość.

    Należy zatem przeanalizować, jak dużą ilość klientów będziemy w stanie obsłużyć, w jakim czasie będziemy w stanie to zrobić, a także określić, jaka byłaby dla nas optymalna liczba nowych klientów. Dopiero na tej podstawie można zająć się intensyfikowaniem kampanii reklamowych. Należy również dostosować harmonogram emitowania reklam w taki sposób, aby była ona widoczna dla użytkowników w tych dniach i godzinach, w których najbardziej aktywni są nasi odbiorcy.

    Formy reklamy

    Optymalizacja reklamy w Google to również wybór odpowiedniej formy reklamowej. Formę reklamy należy dobrać adekwatnie do celu, jaki chcemy osiągnąć oraz charakteru marki, którą promujemy. Trudność polega na dopasowaniu takiej formy reklamy, która będzie atrakcyjna i popularna wśród naszych potencjalnych odbiorców, a zarazem pozwoli solidnie przedstawić nasz produkt lub usługę. Niektóre towary zdecydowanie lepiej dają się zaprezentować graficznie, na zdjęciach czy w spotach, w innych wypadkach lepiej postawić na tekstowe wyniki wyszukiwania.

    Top

     

    Google Ads a pozycjonowanie — co warto wiedzieć?

    System reklamowy Google Ads oraz pozycjonowanie stron internetowych to dwa najpopularniejsze sposoby reklamowania się w Google. Oba mają na celu pozyskać odbiorców, czyli potencjalnych klientów, kierując ich na naszą stronę internetową.

    Różnice pomiędzy Google Ads a pozycjonowaniem

    Pozycjonowanie oraz praca w systemie Google Ads różnią się jednak jedną ważną kwestią. A mianowicie konfiguracja reklam w Google Ads bazuje na pozyskiwaniu wejść na stronę odpłatnie, w oparciu o odpowiednie ustawienia reklamy. Pozycjonowanie natomiast opiera się na dostosowaniu witryny internetowej do algorytmów wyszukiwarki i organicznym pozyskiwaniu ruchu z Internetu.

    Promocja za sprawą wyszukiwarki Google zazwyczaj sprowadza się do którejś z tych tych dwóch strategii reklamowych. Ale czy wiemy o nich wszystko, a podjęta decyzja na pewno jest dla naszej firmy najlepsza?

    Korzystając z płatnych sposobów promocji w sieci, możemy zarządzać nimi niemal dowolnie. Mamy możliwość uruchamiania ich, wstrzymywania, edytowania czy zmieniania budżetu promocji wtedy, kiedy uznamy to za stosowne. Płatne reklamy w systemie Google Ads pozwalają zatem zachować elastyczność kampanii, błyskawicznie reagując na efekty działań promocyjnych. Ich plusem są też szybkie rezultaty, jakich można spodziewać się na skutek kampanii.

    Czytaj więcej

    Nie można powiedzieć tego o pozycjonowaniu, które oddziałuje raczej długofalowo. Wybierając Google Ads, możemy reagować na bieżące wydarzenia i korzystać z systemu reklamowego w zależności od potrzeby chwili oraz posiadanego budżetu. Pozycjonowanie zaś wskazane jest wtedy, gdy chcemy promować się długotrwale i regularnie.

    Połączenie kampanii Google Ads i pozycjonowania

    Dobrym pomysłem, który nie zawsze brany jest pod uwagę, jest połączenie obu tych sposobów promocji. Dzięki takiej fuzji możemy nie tylko zwielokrotnić korzyści, ale też w praktyce przekonać się, który system promocji będzie dla nas lepszy. Działania promocyjne skupione na pozycjonowaniu dają się znakomicie wspomagać wygenerowanym za sprawą płatnej reklamy ruchem. Z drugiej strony pozycjonowanie strony pozwala dodatkowo pozyskiwać ruch na zadbaną witrynę.

    Oba sposoby promocji w Google możemy również zlecić agencji marketingowej. Nie musimy nawet znać się na SEM, SEO czy digital marketingu, aby korzystać z zalet promocji w Google. Szeroka i kompleksowa oferta agencji marketingowych zapewnia optymalne efekty kampanii. Jeśli mechanizmy reklamy w e-marketingu to nie Twoja działka, warto zaufać specjalistom w tej dziedzinie. To ważne, zwłaszcza wówczas, gdy zależy nam na wdrożeniu pewnych i profesjonalnych kampanii promocyjnych, które przecież pochłaniają część firmowego budżetu.

    Co wybrać – Google Ads czy pozycjonowanie?

    Jeśli posiadamy newielki budżet reklamowy, zdecydowanie warto pomyśleć o reklamie w systemie Google Ads. Dzięki niemu otrzymamy konkretny efekt w postaci wejść na stronę www i będziemy mogli pozyskiwać klientów na mniejszą skalę (oczywiście, aby kampania była skuteczna, sama strona internetowa również musi być dobrze skonstruowana).

    Przeznaczenie małych sum na pozycjonowanie może okazać się nieefektywne. Specjaliści są zdania, że poniżej pewnego progu, szacowanego na około tysiąc złotych miesięcznie, nie opłaca się w ogóle pozycjonować strony, gdyż rezultaty nie będą zadowalające. Odpowiednio optymalizując kampanię w Google Ads, choćby za sprawą wyboru najlepszej dla marki formy reklamy, mniej popularnych fraz czy ustawiając określone stawki maksymalne za kliknięcie, jesteśmy w stanie efektywnie wykorzystywać nawet niewielki budżet.

    Warto prowadzić analitykę kampanii reklamowej

    Analiza danych statystycznych jest niezwykle ważnym czynnikiem, który może pomóc w promocji i optymalizacji kampanii w Google. Jeśli promujemy się przez Google Ads, powinniśmy analizować przede wszystkim opłacalność poszczególnych sposobów promocji, aby wybierać te formy i grupy docelowe odbiorców, które są dla nas najkorzystniejsze. Wiedza o tym, jakie frazy przynoszą nam zysk i pod które szczególnie warto pozycjonować naszą stronę, jest zatem najcenniejsza.

    Pomocne w analizie są rozmaite aplikacje, takie jak chociażby Google Analytics. To jednak niejedyna opcja, narzędzia Google skrywają także pełne statystki popularności fraz. Bieżące analizowanie statystyk okazuje się kluczowe dla skuteczności promocji, zarówno w Google Ads, jak i podczas stosowania jakichkolwiek innych strategii marketingowych.

    Oba sposoby promocji w Google posiadają swoje zalety:

    Zalety kampanii w Google Ads

    Promowanie się poprzez Google Ads daje natychmiastowy dostęp do klientów oraz umożliwia niemalże od ręki generowanie wejść na naszą witrynę internetową. Wykorzystywanie platnej promocji w Google daje też możliwość skalowania kampanii – przeznaczanie większej sumy na działania marketingowe zapewnia proporcjonalne do zwiększonego budżetu zwiększenie ruchu na stronie www.

    Samo uruchomienie usługi tego typu nie jest trudne, można zrobić to samodzielnie w niezobowiązujący sposób, wykorzystując małe sumy. Jeżeli natomiast nie czujemy się mocni w działaniach e-commerce albo zwyczajnie brak nam na to czasu, warto zlecić to zadanie agencji, wyspecjalizowanej w SEM i SEO. Wówczas kampania reklamowa będzie skuteczna i odpowiednio skonfigurowana, także pod kątem wykorzystania potencjału budżetu. Te wszystkie zalety – a zwłaszcza szybkość i generowanie natychmiastowego ruchu – przekładają się na proste zarządzanie działaniami reklamowymi.

    Zalety pozycjonowania

    Pozycjonowanie stron internetowych również ma swoje korzyści. Z pewnością jest to ekonomiczny sposób promowania się w Google. Spośród wszystkich płatnych sposobów promocji, pozycjonowanie oferuje przeważnie najniższy koszt pozyskania klienta.

    W dłuższej perspektywie jest to zatem bardzo opłacalne rozwiązanie. Daje możliwość regularnego i płynnego generowania ruchu na stronie i pozyskiwania nowych klientów. Same prace przy witrynie po jej wypozycjonowaniu również są mniej intensywne. Obecność strony internetowej naszej marki na wysokich pozycjach w Google sprawia, że jest ona postrzegana jako lider w branży. To z kolei wpływa na jej pozytywny wizerunek w oczach internautów, na renomę firmy czy zaufanie do marki.

    Top

    Najczęściej zadawane pytania

    Jakie są formaty grafik do kampanii Google Ads?

    Google Ads umożliwia wykorzystywanie różnych formatów grafik przy kampaniach reklamowych. Dla reklam displayowych jest to min. 300 x 300 px i współczynnik proporcji 1:1, a dla logo 128 x 128 px i współczynnik proporcji 1:1. Reklamy displayowe mogą liczyć nawet do 1024×768 px. Dopuszczalne są zatem grafiki w różnych współczynnikach proporcji i rozdzielczości. Dla każdego typu kampanii, np. reklamy na YouTube czy baneru w aplikacji, obowiązują inne wartości. Jeśli chcemy sprawdzić dokładnie formaty grafik dostępne dla danego typu reklamy i dla konkretnej opcji, warto zajrzeć na oficjalną stronę Google: https://support.google.com/google-ads#topic=9803759

    Ile kosztuje Google Ads?

    Aby odpowiedzieć na to pytanie, należy wziąć pod uwagę cenę samej reklamy oraz prowizję agencji za obsługę reklamy. Samo korzystanie z panelu Google Ads nie kosztuje nic – płatna jest dopiero emisja reklamy (koszt Google) oraz jej obsługa i optymalizacja (koszt agencji).

    Mówiąc o cenach reklamy, trudno podać konkretne stawki. Będą one tym większe, im większe jest zainteresowanie daną tematyką, frazą lub ilością konkurencji, która również wykorzystuje Google Ads. Przeważnie przy średnio popularnych tematykach i frazach jest to koszt kilku złotych za kliknięcie w reklamę.

    Jeśli zdecydujemy się zlecić obsługę kampanii Google Ads agencji marketingowej, należy również doliczyć koszt obsługi reklamy. Również w tym przypadku trudno jednak określić dokładny kosztu. Zwykle bowiem będzie on zależny od wysokości całego budżetu przeznaczonego na kampanię.

    Jak działa Google Ads?

    Google Ads to system reklamowy Google. Aby z niego skorzystać, należy posiadać konto Google, a następnie zalogować się do systemu Google Ads. System reklamowy, po wybraniu odpowiedniej formy płatności, umożliwia wyemitowanie reklamy.
    Możemy korzystać z różnych form reklam i emitować je w Google, w portalu YouTube oraz stronach www partnerów Google. Po uruchomieniu reklamy, istnieje możliwość jej edycji, wstrzymywania i ponownego uruchamiania. Google Ads daje zatem możliwość elastycznego emitowania płatnych kampanii reklamowych na własnych platformach lub na serwisach partnerskich.

    Jak usunąć Google Ads?

    Jeśli chcemy trwale usunąć konto Google Ads, musimy w pierwszej kolejności się na nie zalogować. Następny krok to kliknięcie ikony „narzędzia”, znajdującej się w prawym górnym rogu. W sekcji „konfiguracja” należy wybrać „ustawienia”, a następnie przejść do sekcji „stan konta” i kliknąć „zlikwiduj moje konto”.

    Jak wyłączyć Google Ads?

    Aby wyłączyć konto Google Ads, należy przejść do następujących lokalizacji w systemie Google Ads: Aplikacje -> Dodatkowe usługi Google -> Google Ads oraz kliknąć „Stan Usługi”. Następnie wystarczy już wybrać tylko „wyłączone dla wszystkich” i kliknąć „zapisz”.

    Jak ustawić Google Ads?

    Aby ustawić Google Ads, należy przejść na stronę https://ads.google.com/intl/pl_PL/home/ a następnie zalogować się na swoje konto Google. Kiedy to zrobimy, będziemy mogli rozpocząć konfigurowanie reklamy i ustawianie naszej promocji w Google.

    Czym jest Planer Słów Kluczowych?

    Planer Słów Kluczowych to narzędzie dostępne w Google Ads. Służy do analizowania fraz, pod którymi chcemy reklamować się w Internecie poprzez płatne wyniki wyszukiwania. Może być również wykorzystane w celu ustalenia odpowiednich słów i fraz kluczowych w pozycjonowaniu.
    Narzędzie to jest darmowe i dostępne dla wszystkich. Pomaga określić najpopularniejsze hasła tematyczne dla określonych kategorii, wraz z danymi statystycznymi. Dane te obejmują takie informacje, jak np. średni koszt reklamy pod daną frazą, popularność konkretnego hasła czy średnia liczba miesięcznych zapytań o nie w wyszukiwarce Google.

    Czym jest remarketing?

    Remarketing to tak zwany marketing wtórny. Polega na kierowaniu reklamy internetowej do tych osób, które odwiedziły już naszą stronę internetową, zachowując się na niej w określony sposób, czyli na przykład kupiły jakiś produkt lub wrzuciły produkt do koszyka, ale nie sfinalizowały transakcji.
    Aby można było prowadzić kampanię z wykorzystaniem tej formy reklamowej należy umieścić fragment kodu HTML na naszej stronie internetowej. Kod ten zbiera informacje o użytkownikach, którzy ją odwiedzali. Następnie, określając targetowanie, wybieramy jedynie te osoby, które weszły już w interakcje z naszą stroną internetową, a w efekcie emitujemy reklamy Google Ads jedynie im. Ta określona grupa internautów, korzystając z wyszukiwarki Google, przeglądając filmy w serwisie YouTube lub odwiedzając strony internetowe partnerów Google, widzi emitowaną przez nas kampanię reklamową.

    Oferta na kampanię w Google Ads – jak ją analizować?

    Jeśli otrzymamy od agencji marketingowych kilka różnych ofert na realizację kampanii w Google Ads, warto zwrócić uwagę na istotne elementy.

    Pierwszym z nich jest doświadczenie oraz kompetencje danej agencji. Zdecydowanie sugerujemy wybierać te, które mogą pochwalić się szerokim portfolio i udanymi realizacjami. Należy również porównać koszty wdrożenia i realizacji kampanii, wybierając rzecz jasna te najbardziej korzystne dla nas. Powinniśmy porównać słowa kluczowe i koszty za kliknięcie, a także ustalić, jaki procent budżetu reklamowego będzie stanowił opłatę dla agencji za koordynację kampanii.

    Otrzymując kilka ofert na przeprowadzenie kampanii, warto porównać je pod kątem działań, jakie proponują agencje. Doświadczenie w branży często jest w stanie podpowiedzieć nam, które są lepiej dopasowane do naszej marki i w efekcie okażą się skuteczniejsze. Warto również w razie wątpliwości dopytać – bardzo ważne jest, aby agencja potraktowała nasze zlecenie indywidualnie, nie zaś proponowała nam standardowy pakiet działań.

    Jak wybrać słowa kluczowe w Google Ads?

    Aby wybrać słowa kluczowe do kampanii reklamowej w Google, należy skorzystać z narzędzia, jakim jest Planer Słów Kluczowych, znajdujący się w Google Ads. Gdy uzyskamy już spis fraz dla danej kategorii tematycznej, warto porównać je ze sobą. Wybór takich słów kluczowych, które są najpopularniejsze, zapewni nam najwięcej ruchu na naszej witrynie.

    Dobrym pomysłem jest porównanie stosunku popularności do kosztu kliknięcia w reklamę i wybór tych słów kluczowych, które są najczęściej wyszukiwane, ale za użycie których zapłacimy mniej. Jeśli promujemy witrynę o charakterze sprzedażowym, warto wybierać frazy, związane ze sprzedażą, np. określające konkretne produkty czy long taile.

    Co to jest UTM i jak go wykorzystać w Google Ads?

    UTM to ustalone przez Google kody alfanumeryczne, dodawane do adresów URL naszych stron. Kody pomagają określić, skąd dokładnie pochodzi wejście na daną stronę www. Informacje te możemy wykorzystywać, mierząc opłacalność reklam i sprawdzając, z jakich źródeł pozyskujemy najwięcej wejść na naszą witrynę internetową. Dzięki temu mamy możliwość zmierzenia atrakcyjności poszczególnych reklam, aby w przyszłości podczas konfiguracji wybrać tę najskuteczniejszą.

    Czym różni się SEM od SEO?

    SEM, czyli Serach Engine Marketing. Jest to marketing w wyszukiwarkach internetowych. Jego celem jest zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce oraz uzyskanie wejść na stronę i zwiększenie sprzedaży poprzez płatne kampanie reklamowe w Sieci Google.
    SEO to z kolei Search Engine Optimization, czyli dostosowanie samej strony internetowej do wyszukiwarki Google. SEM jest zatem ogólnym pojęciem związanym z promocją stron w wyszukiwarce, które składa się z SEO i płatnych wyników wyszukiwania.

    Czym jest retargeting?

    Retargeting to wykorzystanie reklamy graficznej, która wyświetla się w różnych miejscach tym osobom, które miały kontakt z naszą stroną internetową. Także tym, które były zainteresowane oferowanymi przez nas usługami lub produktami. Ma on zachęcić użytkownika do rozpoczęcia kolejnej interakcji. Celem tych działań jest dotarcie do internautów, którzy nie dokończyli transakcji na naszej stronie i np. dodały produkt do koszyka, ale nie sfinalizowały zakupu.

    Porozmawiajmy
    o Twoim projekcie

    Umów się na rozmowę w celu dobrania najlepszych rozwiązań do realizacji Twojego projektu.





      USŁUGI

      Zobacz również

      Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
      Cenimy państwa prywatność
      Ustawienia ciastek
      Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności. Więcej.
      Dostosuj Odrzuć wszystkie Akceptuj wszystkie
      Ustawienia ciastek
      Dostosuj ustawienia
      „Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
      Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
      Używamy plików cookie Google Analytics. Te pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za państwa uprzednią zgodą.
      Reklamowe pliki cookies służą m.in. do analizowania efektywności działań reklamowych i śledzenia konwersji.
      Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami

      Brak plików cookies.

      Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych

      Brak plików cookies.

      Zapisz ustawienia Akceptuj wszystkie
      Ustawienia ciastek