Skontaktuj się z nami

Skontaktuj się z nami






Oceń ten artykuł!
[Total: 1 Average: 5]

Najlepsze przykłady maili powitalnych – jak zrobić dobre pierwsze wrażenie?

Autor: admin

Data: Listopad 7, 2018

skuteczny e-mail marketing

E-mail marketing, subskrypcje czy rejestracje w sklepach internetowych dają niezwykłą możliwość wysłania pierwszego maila powitalnego. Jest on doskonałym narzędziem do tego, aby wzbudzić zaufanie u odbiorcy, nawiązać pozytywną relację i zachęcić do aktywnego korzystania z naszego serwisu. Według różnych źródeł otwieralność pierwszej wiadomości to aż 70% co jest bezpośrednio powiązane z oczekiwaniem na naszą wiadomość i zainteresowaniem ofertą. Jak zatem wykorzystać tę niepowtarzalną szansę? Jakie są przykłady maili powitalnych i jak powinny one wyglądać? Jak zrobić dobre wrażenie? Odpowiedzi wraz z cennymi wskazówkami w dalszej części.

Czym są maile powitalne i dlaczego są tak ważne?

Maile powitalne to wiadomości, które są wysyłane do użytkowników po wykonaniu procesu rejestracji. Nie można mylić ich z mailem, w którym klikamy w link, aby potwierdzić samą rejestrację. Najczęściej wysyłane są chwile po tym fakcie i są pierwszą wiadomością od nas do klientów. Fakt ten możemy wykorzystać na wiele sposobów i nie powinniśmy marnować takiej szansy jedynie podziękowaniami lub powitaniami.

Mail powitalny jest odbierany przez prawie wszystkie osoby, które zarejestrowały się na naszej witrynie dlatego, iż oczekują informacji od naszej witryny. Dotarcie do tak wielu osób nie jest jedynym plusem maili powitalnych. Dzięki nim możemy stworzyć profesjonalne wrażenie, nawiązać z klientem pozytywną relację, przedstawić mu pierwszą ofertę, która zapadnie w pamięci. Możemy wykorzystać go do zwiększenia rozpoznawalności marki.

Powitanie, podziękowanie i informacje o dalszych mailach

Tym, co powinno znaleźć się na początku takiego maila, jest podziękowanie za rejestracje i powitanie w gronie odbiorców. Pierwszy element będzie miłym gestem, a drugi sprawi, iż odbiorca poczuje się wyróżniony, że jest w wąskiej i konkretnej grupie fanów. Na tym etapie należy poinformować też o sposobie działania maili, które będą przychodziły w dalszym czasie. Osoby, które będą wiedziały, co będzie się w nich znajdowało oraz z jaką częstotliwością wiadomości będą przychodziły, nie poczują się rozczarowani. W myśl, że każda prawda jest lepsza od niepewności, warto umieścić takie informacje. Dzięki temu unikniemy negatywnych emocji w stosunku do naszej marki.

Pierwsza oferta i personalizacja

Po dodaniu wyżej wymienionych elementów informacyjnych i grzecznościowych mail powitalny powinniśmy wykorzystać też do konkretnego i wymiernego działania. W marketingu wszystkie działania powinny być dobrze zaplanowana a potencjał w pełni wykorzystany. Jest to korzystne dla obu stron. Klient otrzymuje od razu możliwość zniżki, którą będzie kojarzył z naszą marką, a my od razu będziemy mogli sprzedać produkt. Jest to o tyle ważne, iż klienci w świecie pustych haseł i spamu lubią otrzymywać konkretne oferty lub namacalne rzeczy.

Warto również skorzystać z dodatkowej możliwości i personalizować wiadomości. Możemy uczynić to, wstawiając powitanie w stylu „Witaj, Marek” Dane można pobierać z formularza, który wypełniają klienci, a zawracanie się osobowo znacznie wpływa na budowanie pozytywnej więzi z odbiorcami.

Edukacja i świadomość marki

Ciekawym rozwiązaniem, które sprawia, że mail powitalny nie będzie nudny, a my osiągniemy konkretne korzyści, są informacje o naszej marce – krótka notka, ciekawostka lub informacja o sposobie działania naszego serwisu. Świadoma osoba znacznie chętniej będzie korzystała z serwisu i częściej będzie wybierała nasze usługi. Notka taka powinna być zwięzła, nie zajmować większości pola maila i powinna być atrakcyjna. Informacje o roku założenia firmy czy wymienianie wszystkich kategorii nie jest najlepszym pomysłem. W tym miejscu warto umieścić dane o kodach rabatowych, terminach promocji, możliwościach darmowej wysyłki czy możliwości kontaktu z obsługą sklepu. Jako ciekawostkę można podać, skąd wzięła się nazwa serwisu czy element, który wyróżnia markę na tle innych. Będzie to ciekawe i zapadnie odbiorcy w pamięci.

Optymalizacja wiadomości pod kątem klientów pocztowych

Ważnym elementem, który jest bardzo często pomijany i może spowodować wiele strat, jest optymalizacja wiadomości pod kątem klientów pocztowych. Nasze informacje mogą być odczytywane jako SPAM i trafiać do kosza. Odbiorcy nie zaglądają do tego folderu, a nasze maile nie zostaną otworzone. W pierwszej wiadomości powinniśmy umieścić informacje z propozycją dodania nas do książki adresowej lub specjalnego folderu np. Społeczności czy Oferty. Klient pocztowy np.  Gmail nie będzie wtedy oznaczał naszej wiadomości jako SPAM. Z tego triku korzystają największe marki sprzedażowe, więc z całą pewnością jest to dobre posunięcie.

Czym się wyróżnić?

Ważnym elementem jest też wyróżnienie się na tle innych firm czy witryn. W mailu powitalnym powinniśmy umieścić też np. oryginalne zdjęcie, które zapadnie naszym odbiorcom w pamięci. Śmieszna grafika czy efektowny fotomontaż będą do tego celu doskonałe. W tym momencie musimy pamiętać, że odbiorca otrzymuje wiele wiadomości dziennie. Jeśli sprawimy, że nasza zapadnie mu w pamięć mamy znacznie większe szanse, iż kolejnym razem otworzy naszą wiadomość zaciekawiony jej treścią. To również często pomijany element, który należy skrzętnie wykorzystać.

Oceń ten artykuł!
[Total: 5 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane

Marketing szeptany, a budowanie wizerunku marki w Internecie

Czytaj więcej >>

Czy seks sprzedaje? (wykorzystanie SEXu w marketingu)

Czytaj więcej >>

eRzecznik w działaniach kryzysowych samorządów

Czytaj więcej >>

Dlaczego nie warto przerywać działań marketingowych podczas pandemii koronawirusa?

Czytaj więcej >>

Pandemia koronawirusa a sprzedaż w e-commerce

Czytaj więcej >>

Kompetencje eRzecznika, a osoby prowadzącej kampanię marketingu szeptanego. Podobieństwa i różnice

Czytaj więcej >>

Czy w dzisiejszych czasach Growth hacking jest przydatny?

Czytaj więcej >>

Jak stać się sławnym na Instagramie i czy warto go włączyć w działania marketingowe?

Czytaj więcej >>
Ta strona wykorzystuje pliki cookie Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na na „x”. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce