Bez kategorii

Najlepsze przykłady maili powitalnych – jak zrobić dobre pierwsze wrażenie?

7
listopad
2018

E-mail marketing, subskrypcje czy rejestracje w sklepach internetowych dają niezwykłą możliwość wysłania pierwszego maila powitalnego. Jest on doskonałym narzędziem do tego, aby wzbudzić zaufanie u odbiorcy, nawiązać pozytywną relację i zachęcić do aktywnego korzystania z naszego serwisu. Według różnych źródeł otwieralność pierwszej wiadomości to aż 70% co jest bezpośrednio powiązane z oczekiwaniem na naszą wiadomość i zainteresowaniem ofertą. Jak zatem wykorzystać tę niepowtarzalną szansę? Jakie są przykłady maili powitalnych i jak powinny one wyglądać? Jak zrobić dobre wrażenie? Odpowiedzi wraz z cennymi wskazówkami w dalszej części.

Czym są maile powitalne i dlaczego są tak ważne?

Maile powitalne to wiadomości, które są wysyłane do użytkowników po wykonaniu procesu rejestracji. Nie można mylić ich z mailem, w którym klikamy w link, aby potwierdzić samą rejestrację. Najczęściej wysyłane są chwile po tym fakcie i są pierwszą wiadomością od nas do klientów. Fakt ten możemy wykorzystać na wiele sposobów i nie powinniśmy marnować takiej szansy jedynie podziękowaniami lub powitaniami.

Mail powitalny jest odbierany przez prawie wszystkie osoby, które zarejestrowały się na naszej witrynie dlatego, iż oczekują informacji od naszej witryny. Dotarcie do tak wielu osób nie jest jedynym plusem maili powitalnych. Dzięki nim możemy stworzyć profesjonalne wrażenie, nawiązać z klientem pozytywną relację, przedstawić mu pierwszą ofertę, która zapadnie w pamięci. Możemy wykorzystać go do zwiększenia rozpoznawalności marki.

Powitanie, podziękowanie i informacje o dalszych mailach

Tym, co powinno znaleźć się na początku takiego maila, jest podziękowanie za rejestracje i powitanie w gronie odbiorców. Pierwszy element będzie miłym gestem, a drugi sprawi, iż odbiorca poczuje się wyróżniony, że jest w wąskiej i konkretnej grupie fanów. Na tym etapie należy poinformować też o sposobie działania maili, które będą przychodziły w dalszym czasie. Osoby, które będą wiedziały, co będzie się w nich znajdowało oraz z jaką częstotliwością wiadomości będą przychodziły, nie poczują się rozczarowani. W myśl, że każda prawda jest lepsza od niepewności, warto umieścić takie informacje. Dzięki temu unikniemy negatywnych emocji w stosunku do naszej marki.

Pierwsza oferta i personalizacja

Po dodaniu wyżej wymienionych elementów informacyjnych i grzecznościowych mail powitalny powinniśmy wykorzystać też do konkretnego i wymiernego działania. W marketingu wszystkie działania powinny być dobrze zaplanowana a potencjał w pełni wykorzystany. Jest to korzystne dla obu stron. Klient otrzymuje od razu możliwość zniżki, którą będzie kojarzył z naszą marką, a my od razu będziemy mogli sprzedać produkt. Jest to o tyle ważne, iż klienci w świecie pustych haseł i spamu lubią otrzymywać konkretne oferty lub namacalne rzeczy.

Warto również skorzystać z dodatkowej możliwości i personalizować wiadomości. Możemy uczynić to, wstawiając powitanie w stylu „Witaj, Marek” Dane można pobierać z formularza, który wypełniają klienci, a zawracanie się osobowo znacznie wpływa na budowanie pozytywnej więzi z odbiorcami.

Edukacja i świadomość marki

Ciekawym rozwiązaniem, które sprawia, że mail powitalny nie będzie nudny, a my osiągniemy konkretne korzyści, są informacje o naszej marce – krótka notka, ciekawostka lub informacja o sposobie działania naszego serwisu. Świadoma osoba znacznie chętniej będzie korzystała z serwisu i częściej będzie wybierała nasze usługi. Notka taka powinna być zwięzła, nie zajmować większości pola maila i powinna być atrakcyjna. Informacje o roku założenia firmy czy wymienianie wszystkich kategorii nie jest najlepszym pomysłem. W tym miejscu warto umieścić dane o kodach rabatowych, terminach promocji, możliwościach darmowej wysyłki czy możliwości kontaktu z obsługą sklepu. Jako ciekawostkę można podać, skąd wzięła się nazwa serwisu czy element, który wyróżnia markę na tle innych. Będzie to ciekawe i zapadnie odbiorcy w pamięci.

Optymalizacja wiadomości pod kątem klientów pocztowych

Ważnym elementem, który jest bardzo często pomijany i może spowodować wiele strat, jest optymalizacja wiadomości pod kątem klientów pocztowych. Nasze informacje mogą być odczytywane jako SPAM i trafiać do kosza. Odbiorcy nie zaglądają do tego folderu, a nasze maile nie zostaną otworzone. W pierwszej wiadomości powinniśmy umieścić informacje z propozycją dodania nas do książki adresowej lub specjalnego folderu np. Społeczności czy Oferty. Klient pocztowy np.  Gmail nie będzie wtedy oznaczał naszej wiadomości jako SPAM. Z tego triku korzystają największe marki sprzedażowe, więc z całą pewnością jest to dobre posunięcie.

Czym się wyróżnić?

Ważnym elementem jest też wyróżnienie się na tle innych firm czy witryn. W mailu powitalnym powinniśmy umieścić też np. oryginalne zdjęcie, które zapadnie naszym odbiorcom w pamięci. Śmieszna grafika czy efektowny fotomontaż będą do tego celu doskonałe. W tym momencie musimy pamiętać, że odbiorca otrzymuje wiele wiadomości dziennie. Jeśli sprawimy, że nasza zapadnie mu w pamięć mamy znacznie większe szanse, iż kolejnym razem otworzy naszą wiadomość zaciekawiony jej treścią. To również często pomijany element, który należy skrzętnie wykorzystać.

[yasr_visitor_votes size=”medium”]

Porozmawiajmy
o Twoim projekcie

Umów się na rozmowę w celu dobrania najlepszych rozwiązań do realizacji Twojego projektu.





    BLOG

    Nasze ostatnie wpisy

    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
    Cenimy państwa prywatność
    Ustawienia ciastek
    Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności. Więcej.
    Dostosuj Odrzuć wszystkie Akceptuj wszystkie
    Ustawienia ciastek
    Dostosuj ustawienia
    „Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
    Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
    Używamy plików cookie Google Analytics. Te pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za państwa uprzednią zgodą.
    Reklamowe pliki cookies służą m.in. do analizowania efektywności działań reklamowych i śledzenia konwersji.
    Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami

    Brak plików cookies.

    Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych

    Brak plików cookies.

    Zapisz ustawienia Akceptuj wszystkie
    Ustawienia ciastek