Blog

WoMM – dlaczego warto go zlecić profesjonalistom?

13
kwiecień
2017

Wydaje się, że marketing szeptany to nic innego, jak zamieszczanie na forach internetowych wpisów zawierających treść promującą konkretną markę. Wpisy często zawierają dołączony do niej link, prowadzący do strony głównej serwisu, z którego ofertą chcemy zapoznać pozostałych uczestników rozmowy.

Coraz rzadziej akceptuje się WoMM/marketing szeptany realizowany w taki sposób. Administratorzy coraz częściej usuwają takie wpisy, a użytkownicy je hejtują. Tak prowadzone działania prowadzą bardziej do obniżenia wiarygodności firmy, niż do wzrostu zaufania. Dlatego podpowiadamy, dlaczego warto zlecić kampanię WoMM doświadczonej agencji marketingowej.

Co charakteryzuje dobrą agencję prowadzącą marketing szeptany?

Przed rozpoczęciem kampanii warto, aby agencja przeprowadziła research. Pozwoli on na zorientowanie się co do tej pory opublikowano na forach w kontekście działalności danej marki. Dzięki niemu agencja ustali jak prezentuje się obraz klienta w odniesieniu do konkurencji i czy jest on przez internautów rozpoznawalny.

Dobrze przeprowadzony research wskaże przede wszystkim:

  1. jaka liczba wpisów powinna się pojawiać w kolejnych miesiącach, aby efekt kampanii nie był sztuczny,
  2. w których miejscach znajduje się grupa docelowa i tym samym na których forach warto publikować, a także
  3. jakiego języka używać i na które cechy produktu postawić, aby wyróżnić go na tle konkurencji i jak najdokładniej odpowiedzieć na potrzeby zakupowe forumowiczów.

Niezwykle ważne dla agencji prowadzącej kampanię marketingu szeptanego będą wszelkie materiały, które dostarczy klient. Często zdarza się, że ilość informacji zawartych na stronie internetowej nie wyczerpuje tematu i wtedy warto dostarczyć dodatkowe materiały w postaci katalogu z produktami, dodatkowych opisów, materiałów graficznych, prezentacji handlowych, które pozwolą uzyskać jak najwięcej dodatkowych informacji, umożliwiających odpowiedź na niekiedy zawiłe problemy użytkowników, rzeczywiście korzystających z danego produktu.

Dodatkowe informacje i szczegóły wielokrotnie pozwalają zdobyć przychylność pozostałych użytkowników i zdobyć dodatkowe „punkty” za udzieloną pomoc. Ponadto ważny jest również monitoring i reakcja na zachowania wywołane na forach. Kontrola występowania nazwy marki w sieci pozwala na reakcję, szczególnie w przypadku pojawiających się masowo negatywnych opinii (często będących działaniem nieuczciwej konkurencji).

Zalety profesjonalnego WoMMu

Istnieje kilka cech, które sprawiają, ze tworzone na potrzeby reklamowe wpisy uzyskują niepowtarzalną jakość:

  • posty wpisują się w aktualnie toczące się rozmowy i są praktycznie nie do odróżnienia od wpisów pozostałych rozmówców,
  • są dopasowane do tematyki forum i zamieszczanych wątków,
  • wpisy są tworzone przez postacie z historią konta tj. utworzone odpowiednio wcześniej i uzupełnione o dane psycho-demograficzne,
  • piszący stosują odpowiedni język, uzasadniony brak interpunkcji i niekiedy brak dbałości o stylistykę, aby „uwiarygodnić” treści,
  • reagują na pojawiające się odpowiedzi i cytaty własnych wpisów, dzięki czemu utrzymywany jest kontakt z rozmówcami,
  • wpisy publikuje się w ramach aktualnie toczących się rozmów. Fora bez aktywnych użytkowników i te, na których ostatnie treści zostały zamieszczone kilka lat temu, nie są brane pod uwagę podczas zamieszczania publikacji.

Porozmawiajmy
o Twoim projekcie

Umów się na rozmowę w celu dobrania najlepszych rozwiązań do realizacji Twojego projektu.





    BLOG

    Nasze ostatnie wpisy

    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
    Cenimy państwa prywatność
    Ustawienia ciastek
    Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności. Więcej.
    Dostosuj Odrzuć wszystkie Akceptuj wszystkie
    Ustawienia ciastek
    Dostosuj ustawienia
    „Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
    Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
    Używamy plików cookie Google Analytics. Te pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za państwa uprzednią zgodą.
    Reklamowe pliki cookies służą m.in. do analizowania efektywności działań reklamowych i śledzenia konwersji.
    Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami

    Brak plików cookies.

    Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych

    Brak plików cookies.

    Zapisz ustawienia Akceptuj wszystkie
    Ustawienia ciastek