Blog

Jak pisać teksty na strony internetowe?

17
lipiec
2017

W pierwszej kolejności warto podzielić teksty na konkretne rodzaje i przeznaczenie. Część tekstów na stronę www. z pewnością będzie miała za zadanie zapełnić stronę główną i jej poszczególne zakładki. Inne zaś będą stanowiły treść zachęcającą do kontaktu, przedstawiającą wartości i cele firmy. W przypadku sklepów internetowych pojawią się także opisy produktów przeznaczonych do bezpośredniej sprzedaży. Nie bez znaczenia jest także dostosowanie tekstów pod zmieniające się algorytmy wyszukiwarki Google, co wspomoże procesy pozycjonowania.

Opisy produktów

To specyficzne teksty, w których oprócz danych technicznych należy zamieścić fachowy opis. Dobrze przygotować się merytorycznie do ich tworzenia, gdyż produkty szczególnie z branży technologicznej, mogą sprawić trudności nawet bardzo biegłemu copywriterowi.

Na początku warto zamieścić opis przedmiotu, zaś następnie specyfikację techniczną. Przy okazji opisów produktów warto również zamieścić dane dotyczące ewentualnych modyfikacji i skierować klienta w razie pytań do formularzy i danych kontaktowych. Opisy produktów przeznaczone na strony www. powinny mieć średnio od 1000 do 1500 zzs.

Wpisy na bloga

W ostatnim czasie powstało wiele technik kreowania blogu. Można pisać w sposób wysoce techniczny i profesjonalny, lub zastosować storytelling, który coraz częściej zdobywa przychylność marketingowej branży. Od strony technicznej warto zadbać przede wszystkim o częste aktualizowanie bloga i zamieszczanie nowych teksów.

Wpisy na bloga powinny zawierać średnio 3000 – 3500 zzs. Podczas pisania bloga stosuje się obecnie edukację użytkownika. Za jego pośrednictwem powinien on znaleźć odpowiedzi na nurtujące go pytania, rozwiewać swoje wątpliwości i pozyskiwać specjalistą wiedzę, gdyż internet zalewa coraz więcej bezwartościowej treści.

Teksty na landing page, formularze kontaktowe etc.

W tego typu tekstach warto zawrzeć treści perswazyjne i zachęcić użytkownika np. do zapisania się do newslettera, podania swoich danych osobowych, w zamian za skorzystanie z wymiernych profitów. Warto właśnie w tym miejscu zaproponować klientowi pobranie darmowego e-booka, skorzystanie ze zniżki na usługi i produkty. W zamian za to możemy otrzymać bardzo wartościowe dane osobowe, które powiedzą nam dużo o internautach i potencjalnych klientach przebywających na stronie www.

Teksty umieszczone w głównych zakładkach witryny

To content z którym odbiorca ma kontakt w chwili wejścia na stronę. Powinien klarownie przedstawiać profil firmy. Coraz częściej podczas tworzenia nowoczesnych stron internetowych przedkłada się wartość grafiki nad treścią, jednak nigdy nie uda się pozycjonować strony w najwyższych wynikach wyszukiwarki, gdy zostanie ona pozbawiona treści.

Co cechuje dobry tekst w internecie?

  1. Zwięzłość przekazu, zastosowanie prostych, dynamicznych zdań.
  2. Klarowny podział tekstu na akapity, oznaczone śródtytułami, wypunktowania i wyliczenia.
  3. Długość od 1000 do około 3500 zzs.
  4. Przyciągające uwagę nagłówki i „zajawka” streszczająca dalszą treść tekstu.
  5. Załączenie zdjęć, ikonografik, filmików.
  6. Zastosowanie odpowiednich słów kluczowych, o średnim nasyceniu od 2 do 3% całego tekstu.
  7. Każdy tekst powinien być unikalny – algorytmy Google wyłapują kopiowanie tekstu i deprecjonują strony na których odnajdą kradzione treści.

Porozmawiajmy
o Twoim projekcie

Umów się na rozmowę w celu dobrania najlepszych rozwiązań do realizacji Twojego projektu.





    BLOG

    Nasze ostatnie wpisy

    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
    Cenimy państwa prywatność
    Ustawienia ciastek
    Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności. Więcej.
    Dostosuj Odrzuć wszystkie Akceptuj wszystkie
    Ustawienia ciastek
    Dostosuj ustawienia
    „Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
    Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
    Używamy plików cookie Google Analytics. Te pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za państwa uprzednią zgodą.
    Reklamowe pliki cookies służą m.in. do analizowania efektywności działań reklamowych i śledzenia konwersji.
    Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami

    Brak plików cookies.

    Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych

    Brak plików cookies.

    Zapisz ustawienia Akceptuj wszystkie
    Ustawienia ciastek