Skontaktuj się z nami

Skontaktuj się z nami






Oceń ten artykuł!
[Total: 1 Average: 5]

Jak pisać teksty na strony internetowe?

Autor: admin

Data: lipiec 17, 2017

jak pisać teksty na strony internetowe

W pierwszej kolejności warto podzielić teksty na konkretne rodzaje i przeznaczenie. Część tekstów na stronę www. z pewnością będzie miała za zadanie zapełnić stronę główną i jej poszczególne zakładki. Inne zaś będą stanowiły treść zachęcającą do kontaktu, przedstawiającą wartości i cele firmy. W przypadku sklepów internetowych pojawią się także opisy produktów przeznaczonych do bezpośredniej sprzedaży. Nie bez znaczenia jest także dostosowanie tekstów pod zmieniające się algorytmy wyszukiwarki Google, co wspomoże procesy pozycjonowania.

Opisy produktów

To specyficzne teksty, w których oprócz danych technicznych należy zamieścić fachowy opis. Dobrze przygotować się merytorycznie do ich tworzenia, gdyż produkty szczególnie z branży technologicznej, mogą sprawić trudności nawet bardzo biegłemu copywriterowi.

Na początku warto zamieścić opis przedmiotu, zaś następnie specyfikację techniczną. Przy okazji opisów produktów warto również zamieścić dane dotyczące ewentualnych modyfikacji i skierować klienta w razie pytań do formularzy i danych kontaktowych. Opisy produktów przeznaczone na strony www. powinny mieć średnio od 1000 do 1500 zzs.

Wpisy na bloga

W ostatnim czasie powstało wiele technik kreowania blogu. Można pisać w sposób wysoce techniczny i profesjonalny, lub zastosować storytelling, który coraz częściej zdobywa przychylność marketingowej branży. Od strony technicznej warto zadbać przede wszystkim o częste aktualizowanie bloga i zamieszczanie nowych teksów.

Wpisy na bloga powinny zawierać średnio 3000 – 3500 zzs. Podczas pisania bloga stosuje się obecnie edukację użytkownika. Za jego pośrednictwem powinien on znaleźć odpowiedzi na nurtujące go pytania, rozwiewać swoje wątpliwości i pozyskiwać specjalistą wiedzę, gdyż internet zalewa coraz więcej bezwartościowej treści.

Teksty na landing page, formularze kontaktowe etc.

W tego typu tekstach warto zawrzeć treści perswazyjne i zachęcić użytkownika np. do zapisania się do newslettera, podania swoich danych osobowych, w zamian za skorzystanie z wymiernych profitów. Warto właśnie w tym miejscu zaproponować klientowi pobranie darmowego e-booka, skorzystanie ze zniżki na usługi i produkty. W zamian za to możemy otrzymać bardzo wartościowe dane osobowe, które powiedzą nam dużo o internautach i potencjalnych klientach przebywających na stronie www.

Teksty umieszczone w głównych zakładkach witryny

To content z którym odbiorca ma kontakt w chwili wejścia na stronę. Powinien klarownie przedstawiać profil firmy. Coraz częściej podczas tworzenia nowoczesnych stron internetowych przedkłada się wartość grafiki nad treścią, jednak nigdy nie uda się pozycjonować strony w najwyższych wynikach wyszukiwarki, gdy zostanie ona pozbawiona treści.

Co cechuje dobry tekst w internecie?

  1. Zwięzłość przekazu, zastosowanie prostych, dynamicznych zdań.
  2. Klarowny podział tekstu na akapity, oznaczone śródtytułami, wypunktowania i wyliczenia.
  3. Długość od 1000 do około 3500 zzs.
  4. Przyciągające uwagę nagłówki i „zajawka” streszczająca dalszą treść tekstu.
  5. Załączenie zdjęć, ikonografik, filmików.
  6. Zastosowanie odpowiednich słów kluczowych, o średnim nasyceniu od 2 do 3% całego tekstu.
  7. Każdy tekst powinien być unikalny – algorytmy Google wyłapują kopiowanie tekstu i deprecjonują strony na których odnajdą kradzione treści.
Oceń ten artykuł!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane

Marketing szeptany, a budowanie wizerunku marki w Internecie

Czytaj więcej >>

Czy seks sprzedaje? (wykorzystanie SEXu w marketingu)

Czytaj więcej >>

eRzecznik w działaniach kryzysowych samorządów

Czytaj więcej >>

Dlaczego nie warto przerywać działań marketingowych podczas pandemii koronawirusa?

Czytaj więcej >>

Pandemia koronawirusa a sprzedaż w e-commerce

Czytaj więcej >>

Kompetencje eRzecznika, a osoby prowadzącej kampanię marketingu szeptanego. Podobieństwa i różnice

Czytaj więcej >>

Czy w dzisiejszych czasach Growth hacking jest przydatny?

Czytaj więcej >>

Jak stać się sławnym na Instagramie i czy warto go włączyć w działania marketingowe?

Czytaj więcej >>
Ta strona wykorzystuje pliki cookie Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na na „x”. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce