Blog

Jak sprzedawać w mediach społecznościowych?

12
kwiecień
2017

Od kiedy robienie zakupów stało się procesem zdecydowanie bardziej złożonym i wielokanałowym, sprzedawanie wcale nie stało się łatwiejsze. Wiele firm stanęło przed trudnym wyzwaniem, polegającym na znalezieniu patentu na skuteczną i płynną sprzedaż , która pozwala na finansową stabilność i rozwój przedsiębiorstwa.

Ponieważ internauci szybko chłoną ?nowinki? trudno zaskarbić sobie stałe miejsce w ich świadomości. Codziennie powstają nowe platformy sprzedażowe, sklepy internetowe, a z kolei te stacjonarne przenoszą działalność do sieci. Jednym z narzędzi mogących sprzedawać są media społecznościowe, jak więc je wykorzystać aby być skutecznym?

Kiedy social media sprzedaje?

Usługi promowane za pośrednictwem social media, przypominałyby wydmuszkę, gdyby nie były poparte pozostałymi narzędziami, dlatego pod żadnym warunkiem media społecznościowe nie zastąpią solidnie zbudowanej strony internetowej, zaplecza marketerów dbających o kontakt z klientem lub wartościowej treści w postaci broszury lub katalogu z ofertą. Wszystkie te elementy posiadają jeden wspólny mianownik czyli treść. Nawet najatrakcyjniejszy baner reklamowy czy ikonografika zamieszczona w mediach społecznościowych nie sprzeda usługi bez odpowiedniej treści.

Teksty nie muszą być jedynie Twojego autorstwa. Oryginalny content jest w cenie, jednak dla Twoich klientów w mniejszej części będzie ważne autorstwo tekstu, zdecydowanie bardziej docenią go ze względu na użyteczność. Dlatego też warto dzielić się w social media treściami, które zainteresują Twoich odbiorców, ale niekonieczne pochodzą bezpośrednio od Ciebie. Jeśli zajmujesz się sprzedażą paneli, nie musisz pisać tylko o nich. Możesz również udostępniać treści dotyczące aranżacji wnętrz lub praktyczne porady dotyczące pielęgnacji podłogi.

Lepszy będzie profil na Facebooku czy kanał na YouTubie?

Według badań Deloitte niemal 86% przedsiębiorstw posiada własny fanpage na Facebooku. Ważnym aspektem jest również dobór odpowiedniego medium. W przypadku producenta rowerów może zdecydowanie lepiej sprawdzić się kanał na YouTubie niż statecznie prowadzony profil na Facebooku. Aby się tego dowiedzieć powinieneś dokładnie poznać swoją grupę docelową.

Prawdopodobne będzie, ze wybrana przez Ciebie grupa ludzie zdecydowanie chętniej korzysta z innego serwisu społecznościowego niż cała reszta internautów. Warto również dzielić się z innymi wartościowymi materiałami na temat własnej działalności. Dzięki temu jesteśmy w stanie przekierować skupionych już wokół pewnego tematu użytkowników na nasz serwis.

Porozmawiajmy
o Twoim projekcie

Umów się na rozmowę w celu dobrania najlepszych rozwiązań do realizacji Twojego projektu.





    BLOG

    Nasze ostatnie wpisy

    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.