Skontaktuj się z nami

Skontaktuj się z nami






Oceń ten artykuł!
[Total: 1 Average: 5]

Promocja w Internecie – od czego zacząć?

Autor: admin

Data: Listopad 16, 2017

Promocja w internecie od czego zacząć

Początki promocji nie są łatwe. Bywa, że przedsiębiorcy chcą wykorzystywać wszystkie możliwości naraz, podczas gdy większość z nich potrzebuje odpowiedniego “wkładu”, aby działać efektywnie. Bez sensu jest realizacja kampanii Google Adwords, gdy nie zoptymalizujemy strony. Artykuły sponsorowane zainteresują użytkownika, ale gdy treści na stronie nie będą równie ciekawe, użytkownik szybko straci zainteresowanie. Od czego więc zacząć, aby promocja w internecie była skuteczna?

 

1. SEO

SEO często bywa mylone z pozycjonowaniem. Jest to optymalizacja strony, którą po wprowadzeniu zmian nadal należy monitorować, ale można uznać, że po wprowadzeniu zalecanych zmian SEO się wyczerpuje. Optymalizacja strony polega na jej dostosowaniu do algorytmu Google, aby była łatwiejsza do odczytania dla wyszukiwarki. W zakres prac SEO mogą wchodzić następujące zabiegi: przeniesienie strony na przyjazny CMS, skrócenie czasu ładowania strony, optymalizacja grafik i pozostałych elementów, wpływająca na zmniejszenie „wagi” strony, rozszerzenie adresów URL, aby zawierały w sobie wybrane słowa kluczowe, poprawienie błędów w kodzie strony, zoptymalizowanie proporcji między treściami na stronie a objętością kodu.

2. Google AdWords

Jedna z najpopularniejszych metod promocji w internecie. Charakteryzuje się wyświetlaniem reklam tekstowych w wyszukiwarce internetowej po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych. Tzw. płatne wyniki są w pierwszej kolejności wyświetlane w wyszukiwarce Google. Zaletami tej formy promocji jest płatność za kliknięcia w reklamę, a nie za wyświetlania. Narzędzie to daje możliwość doskonałej kontroli działań i kieruje użytkownika bezpośrednio na stronę klienta.

3. Remarketing

Remarketing pozwala wyświetlać reklamy graficzne osobom, które już odwiedziły Twoją stronę. Specjalny kod śledzący monitoruje ruch i zapamiętuje kto oraz co przeglądał na Twojej witrynie. Dzięki temu mamy możliwość przypomnienia klientowi o naszym istnieniu bądź nawet wyświetlić konkretne produkty, które wcześniej przeglądał, oczywiście w przypadku prowadzenia sklepu internetowego.

Ta usługa pozwala na śledzeniu klienta, który mimo zainteresowania ostatecznie porzucił pomysł zakupów w naszym sklepie. Dzięki temu pozyskujemy jedynie klientów, którzy znajdują się w naszej grupie docelowej i wykazują zainteresowanie branżą w której działamy.

4. Social Media

Social media służą przede wszystkim wymianie zdań, dzięki czemu marka nie pozostaje zamknięta na kontakt z internautami. Ze względu na ogromną popularność Facebooka, Twittera, Instagrama, Google+ itp. mamy możliwość dotarcia do naprawdę szerokiej grupy internautów. Ciekawie prowadzony profil jest w stanie odnotować wysokie zasięgi, wielokrotnie przekraczając liczbę dotychczasowych klientów.

Ponadto social media mogą być traktowane zarówno jako oficjalny jak i nieoficjalny kanał komunikacji, co stwarza poczucie bliskości zbudowanej z klientem. Ponadto zamieszczanie ciekawych zdjęć, filmików, organizacja konkursów mogą zaktywizować grupę fanów, która wreszcie będzie mogła wypowiedzieć się na temat marki i wziąć czynny udział w jej działalności.

5. Treści, czyli content marketing

Dobrze dobrane treści to element, który wspiera działania SEO. Bez treści tak naprawdę żadna strona internetowa nie zdobyłaby naszego zainteresowania. Treści mogą mieć różnorodny charakter. Tekst może zostać napisany w formie artykułu sponsorowanego, notatki prasowej, landing page, opisu produktu, opisu zakładek na stronie, e-booka i wielu innych.

Przede wszystkim treść powinna zostać dostosowana do odbiorcy. Przyjazny tekst napisany dynamicznie i obrazowo przyciągnie wiele osób, które pozostałe materiały w internecie czytają jedynie powierzchownie. Dobrze napisany tekst rozwinie zaangażowanie użytkownika, a to klucz do pozyskania go jako klienta!

6. Marketing szeptany

Wiele kampanii wymaga od agencji przyjęcia skutecznego narzędzia, za pomocą którego przedstawi wyniki klientowi. Jedną z najszybszych możliwości pozyskania klienta jest właśnie marketing szeptany. Pozwala on dotrzeć precyzyjnie do osoby, która poszukuje konkretnego rozwiązania i przedstawić jej ofertę klienta. Daje on dodatkowo możliwość podjęcia interakcji z użytkownikiem, dzięki czemu mamy możliwość odpowiedzenia na dodatkowe pytania i wątpliwości. Dobrze poprowadzona kampania przywiąże użytkownika do marki i spowoduje, że z osoby która nie znała naszej marki, stanie się jej regularnym konsumentem.

Oceń ten artykuł!
[Total: 3 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane

Marketing szeptany, a budowanie wizerunku marki w Internecie

Czytaj więcej >>

Czy seks sprzedaje? (wykorzystanie SEXu w marketingu)

Czytaj więcej >>

eRzecznik w działaniach kryzysowych samorządów

Czytaj więcej >>

Dlaczego nie warto przerywać działań marketingowych podczas pandemii koronawirusa?

Czytaj więcej >>

Pandemia koronawirusa a sprzedaż w e-commerce

Czytaj więcej >>

Kompetencje eRzecznika, a osoby prowadzącej kampanię marketingu szeptanego. Podobieństwa i różnice

Czytaj więcej >>

Czy w dzisiejszych czasach Growth hacking jest przydatny?

Czytaj więcej >>

Jak stać się sławnym na Instagramie i czy warto go włączyć w działania marketingowe?

Czytaj więcej >>
Ta strona wykorzystuje pliki cookie Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na na „x”. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce