Blog

Promocja w Internecie – od czego zacząć?

16
listopad
2017

Początki promocji nie są łatwe. Bywa, że przedsiębiorcy chcą wykorzystywać wszystkie możliwości naraz, podczas gdy większość z nich potrzebuje odpowiedniego „wkładu”, aby działać efektywnie. Bez sensu jest realizacja kampanii Google Adwords, gdy nie zoptymalizujemy strony. Artykuły sponsorowane zainteresują użytkownika, ale gdy treści na stronie nie będą równie ciekawe, użytkownik szybko straci zainteresowanie. Od czego więc zacząć, aby promocja w internecie była skuteczna?

 

1. SEO

SEO często bywa mylone z pozycjonowaniem. Jest to optymalizacja strony, którą po wprowadzeniu zmian nadal należy monitorować, ale można uznać, że po wprowadzeniu zalecanych zmian SEO się wyczerpuje. Optymalizacja strony polega na jej dostosowaniu do algorytmu Google, aby była łatwiejsza do odczytania dla wyszukiwarki. W zakres prac SEO mogą wchodzić następujące zabiegi: przeniesienie strony na przyjazny CMS, skrócenie czasu ładowania strony, optymalizacja grafik i pozostałych elementów, wpływająca na zmniejszenie „wagi” strony, rozszerzenie adresów URL, aby zawierały w sobie wybrane słowa kluczowe, poprawienie błędów w kodzie strony, zoptymalizowanie proporcji między treściami na stronie a objętością kodu.

2. Google AdWords

Jedna z najpopularniejszych metod promocji w internecie. Charakteryzuje się wyświetlaniem reklam tekstowych w wyszukiwarce internetowej po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych. Tzw. płatne wyniki są w pierwszej kolejności wyświetlane w wyszukiwarce Google. Zaletami tej formy promocji jest płatność za kliknięcia w reklamę, a nie za wyświetlania. Narzędzie to daje możliwość doskonałej kontroli działań i kieruje użytkownika bezpośrednio na stronę klienta.

3. Remarketing

Remarketing pozwala wyświetlać reklamy graficzne osobom, które już odwiedziły Twoją stronę. Specjalny kod śledzący monitoruje ruch i zapamiętuje kto oraz co przeglądał na Twojej witrynie. Dzięki temu mamy możliwość przypomnienia klientowi o naszym istnieniu bądź nawet wyświetlić konkretne produkty, które wcześniej przeglądał, oczywiście w przypadku prowadzenia sklepu internetowego.

Ta usługa pozwala na śledzeniu klienta, który mimo zainteresowania ostatecznie porzucił pomysł zakupów w naszym sklepie. Dzięki temu pozyskujemy jedynie klientów, którzy znajdują się w naszej grupie docelowej i wykazują zainteresowanie branżą w której działamy.

4. Social Media

Social media służą przede wszystkim wymianie zdań, dzięki czemu marka nie pozostaje zamknięta na kontakt z internautami. Ze względu na ogromną popularność Facebooka, Twittera, Instagrama, Google+ itp. mamy możliwość dotarcia do naprawdę szerokiej grupy internautów. Ciekawie prowadzony profil jest w stanie odnotować wysokie zasięgi, wielokrotnie przekraczając liczbę dotychczasowych klientów.

Ponadto social media mogą być traktowane zarówno jako oficjalny jak i nieoficjalny kanał komunikacji, co stwarza poczucie bliskości zbudowanej z klientem. Ponadto zamieszczanie ciekawych zdjęć, filmików, organizacja konkursów mogą zaktywizować grupę fanów, która wreszcie będzie mogła wypowiedzieć się na temat marki i wziąć czynny udział w jej działalności.

5. Treści, czyli content marketing

Dobrze dobrane treści to element, który wspiera działania SEO. Bez treści tak naprawdę żadna strona internetowa nie zdobyłaby naszego zainteresowania. Treści mogą mieć różnorodny charakter. Tekst może zostać napisany w formie artykułu sponsorowanego, notatki prasowej, landing page, opisu produktu, opisu zakładek na stronie, e-booka i wielu innych.

Przede wszystkim treść powinna zostać dostosowana do odbiorcy. Przyjazny tekst napisany dynamicznie i obrazowo przyciągnie wiele osób, które pozostałe materiały w internecie czytają jedynie powierzchownie. Dobrze napisany tekst rozwinie zaangażowanie użytkownika, a to klucz do pozyskania go jako klienta!

6. Marketing szeptany

Wiele kampanii wymaga od agencji przyjęcia skutecznego narzędzia, za pomocą którego przedstawi wyniki klientowi. Jedną z najszybszych możliwości pozyskania klienta jest właśnie marketing szeptany. Pozwala on dotrzeć precyzyjnie do osoby, która poszukuje konkretnego rozwiązania i przedstawić jej ofertę klienta. Daje on dodatkowo możliwość podjęcia interakcji z użytkownikiem, dzięki czemu mamy możliwość odpowiedzenia na dodatkowe pytania i wątpliwości. Dobrze poprowadzona kampania przywiąże użytkownika do marki i spowoduje, że z osoby która nie znała naszej marki, stanie się jej regularnym konsumentem.

Porozmawiajmy
o Twoim projekcie

Umów się na rozmowę w celu dobrania najlepszych rozwiązań do realizacji Twojego projektu.





    BLOG

    Nasze ostatnie wpisy

    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
    Cenimy państwa prywatność
    Ustawienia ciastek
    Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności. Więcej.
    Dostosuj Odrzuć wszystkie Akceptuj wszystkie
    Ustawienia ciastek
    Dostosuj ustawienia
    „Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
    Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
    Używamy plików cookie Google Analytics. Te pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za państwa uprzednią zgodą.
    Reklamowe pliki cookies służą m.in. do analizowania efektywności działań reklamowych i śledzenia konwersji.
    Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami

    Brak plików cookies.

    Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych

    Brak plików cookies.

    Zapisz ustawienia Akceptuj wszystkie
    Ustawienia ciastek