Bez kategorii

Agencja PR – usługodawca czy doradca?

5
wrzesień
2017

Agencja PR zwykle zatrudniana jest w roli remedium na bolączki trawiące firmę. Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z faktu, że należy korzystać z usług consultingowych także wówczas, gdy nie spodziewamy się żadnego załamania czy kryzysu. Agencja PR pozwoli ubrać w słowa sukcesy firmy, podnieść a także ugruntować jej status wśród konkurentów. Obecnie możliwości ogłoszenia sukcesu „całemu światu” są ogromne, dlaczego więc z nich nie skorzystać?

Czego nie lubią agencje PR? Ograniczeń!

Rola agencji PR sprowadzona jedynie do funkcji usługodawcy może rozczarować, a w najgorszych przypadkach minąć się z celem. Właściwe jest przedstawienie swoich oczekiwań i efektów, jakie chcemy uzyskać. Jednak niepozostawienie agencji żadnego pola manewru szybko skończy się wspomnianym dostarczaniem usługi pozbawionym refleksji i zastanowienia nad skutecznością prowadzonych działań. Modna ostatnio współpraca z blogerami czy masowe zakładanie fanpage na Facebooku, nie muszą się sprawdzić w odniesieniu do każdej firmy i branży. Z kolei złe zarządzanie tymi kanałami może stać się przysłowiowym „strzałem w piętę” i pozostawić po sobie bardzo złe wrażenie.

Rola usługodawcy znacznie ogranicza możliwości skorzystania z doświadczenia i wiedzy pracowników agencji. Wynika to z faktu, że pracownika zmusza się do trzymania się wcześniej narzuconych wytycznych. Dopiero otwartość przedsiębiorcy na tzw. wyczucie i zbudowanie relacji opartej na zaufaniu, tworzy z usługodawcy doradcę. Przekształcenie to niesie ze sobą wiele wymiernych korzyści.

Dwie pieczenie na jednym ogniu

W świetle charakterystyki pracy z agencją PR wniosek nasuwa się jeden. Mądrze prowadzona współpraca sprawi, że agencja będzie dla klienta zarówno usługodawcą jak i doradcą. Z jednej strony zobowiązana będzie wywiązać się z założeń wcześniej podpisanej umowy, wykorzystując wszystkie dostępne narzędzia oraz własne doświadczenie. Z drugiej strony w trakcie pracy stanie się doradcą i zaoferuje wsparcie, rekomendując kolejne rozwiązania.

Sprawny PR-owiec rozpoznając obecną sytuację i analizując jak media reagują na podejmowane przez niego działania, może wyłapać trend w mediach, który stanie się kluczem do osiągnięcia przez markę sukcesu. Warto więc warto dać agencji PR trochę czasu i pozwolić na systematyczną pracę, która długofalowo przyniesie oczekiwane efekty.

Porozmawiajmy
o Twoim projekcie

Umów się na rozmowę w celu dobrania najlepszych rozwiązań do realizacji Twojego projektu.





    BLOG

    Nasze ostatnie wpisy

    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.