Bez kategorii

Agencja PR – usługodawca czy doradca?

5
wrzesień
2017

Agencja PR zwykle zatrudniana jest w roli remedium na bolączki trawiące firmę. Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z faktu, że należy korzystać z usług consultingowych także wówczas, gdy nie spodziewamy się żadnego załamania czy kryzysu. Agencja PR pozwoli ubrać w słowa sukcesy firmy, podnieść a także ugruntować jej status wśród konkurentów. Obecnie możliwości ogłoszenia sukcesu „całemu światu” są ogromne, dlaczego więc z nich nie skorzystać?

Czego nie lubią agencje PR? Ograniczeń!

Rola agencji PR sprowadzona jedynie do funkcji usługodawcy może rozczarować, a w najgorszych przypadkach minąć się z celem. Właściwe jest przedstawienie swoich oczekiwań i efektów, jakie chcemy uzyskać. Jednak niepozostawienie agencji żadnego pola manewru szybko skończy się wspomnianym dostarczaniem usługi pozbawionym refleksji i zastanowienia nad skutecznością prowadzonych działań. Modna ostatnio współpraca z blogerami czy masowe zakładanie fanpage na Facebooku, nie muszą się sprawdzić w odniesieniu do każdej firmy i branży. Z kolei złe zarządzanie tymi kanałami może stać się przysłowiowym „strzałem w piętę” i pozostawić po sobie bardzo złe wrażenie.

Rola usługodawcy znacznie ogranicza możliwości skorzystania z doświadczenia i wiedzy pracowników agencji. Wynika to z faktu, że pracownika zmusza się do trzymania się wcześniej narzuconych wytycznych. Dopiero otwartość przedsiębiorcy na tzw. wyczucie i zbudowanie relacji opartej na zaufaniu, tworzy z usługodawcy doradcę. Przekształcenie to niesie ze sobą wiele wymiernych korzyści.

Dwie pieczenie na jednym ogniu

W świetle charakterystyki pracy z agencją PR wniosek nasuwa się jeden. Mądrze prowadzona współpraca sprawi, że agencja będzie dla klienta zarówno usługodawcą jak i doradcą. Z jednej strony zobowiązana będzie wywiązać się z założeń wcześniej podpisanej umowy, wykorzystując wszystkie dostępne narzędzia oraz własne doświadczenie. Z drugiej strony w trakcie pracy stanie się doradcą i zaoferuje wsparcie, rekomendując kolejne rozwiązania.

Sprawny PR-owiec rozpoznając obecną sytuację i analizując jak media reagują na podejmowane przez niego działania, może wyłapać trend w mediach, który stanie się kluczem do osiągnięcia przez markę sukcesu. Warto więc warto dać agencji PR trochę czasu i pozwolić na systematyczną pracę, która długofalowo przyniesie oczekiwane efekty.

Porozmawiajmy
o Twoim projekcie

Umów się na rozmowę w celu dobrania najlepszych rozwiązań do realizacji Twojego projektu.





    BLOG

    Nasze ostatnie wpisy

    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
    Cenimy państwa prywatność
    Ustawienia ciastek
    Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności. Więcej.
    Dostosuj Odrzuć wszystkie Akceptuj wszystkie
    Ustawienia ciastek
    Dostosuj ustawienia
    „Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
    Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
    Używamy plików cookie Google Analytics. Te pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za państwa uprzednią zgodą.
    Reklamowe pliki cookies służą m.in. do analizowania efektywności działań reklamowych i śledzenia konwersji.
    Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami

    Brak plików cookies.

    Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych

    Brak plików cookies.

    Zapisz ustawienia Akceptuj wszystkie
    Ustawienia ciastek