Skontaktuj się z nami

Skontaktuj się z nami






Oceń ten artykuł!
[Total: 1 Average: 5]

Jak pisać teksty, żeby pomagały w sprzedaży?

Autor: admin

Data: Listopad 16, 2017

Jak pisać teksty, żeby pomagały w sprzedaży

Obecnie jednym z najważniejszych elementów obok grafiki (na którą zwracamy uwagę w pierwszej kolejności) jest tekst. Angażująca treść potrafi przyciągnąć nowych użytkowników, a dotychczasowych zatrzymać na dłużej.

Czas to jeden z faktorów, o który walczą wszyscy przedsiębiorcy. Im dłużej użytkownik przebywa na stronie tym większe prawdopodobieństwo, że jest wysoce zainteresowany oferowanymi produktami. Sprawdź jak tworzyć treści, aby pomogły Ci w sprzedaży.

 

W pierwszej kolejności musisz skupić się na miejscu. w którym umieścisz tekst. Inaczej należy sformułować pełnowymiarowy artykuł sponsorowany, inaczej landing page, a jeszcze inaczej będą brzmiały opisy produktów w Twoim sklepie internetowym.

Generalnie istnieją 2 podstawowe zasady:

  1. Należy skupić się na wartościach, które daje kupującemu produkt. Praktycy marketingu przekonują, że wartością produktu nie jest samo w sobie jego bycie, ale to w jaki sposób posłuży klientowi. Dlatego warto sformułować zalety poprzez język konkretnych korzyści np.”Dzięki tej lokówce będziesz miała sprężyste loki, o których marzą wszystkie Twoje koleżanki”, albo „W tej sukience oczarujesz swojego chłopaka podczas wspólnej kolacji”. Wartością produktu jest korzyść, którą otrzyma klient. Tak przedstawiony produkt pozwoli też na wizualizację zalet jego posiadania.
  2. Pamiętaj o zawarciu istotnych szczegółów takich jak specyfikacja produktu, czyli  wymiary, dostępne kolory, możliwość personalizacji itp. Jeśli oferujesz usługi zawrzyj informacje o możliwości ich elastycznego dopasowania do potrzeb klienta. Braki w poprawnym opisaniu usług i produktów często skłaniają klienta do poszukiwania dokładniej opisanej oferty.

Dopasuj tekst do odbiorcy

To ważna, jak nie najważniejsza zasada. Podczas pisania należy pamiętać, że tekst nie będzie wiszącą na stronie „laurką”, a ma pełnić przede wszystkim rolę informacyjną. Dlatego jeśli nie jest to specjalistyczny tekst przeznaczony dla fachowców to należy używać możliwie prostego, przejrzystego języka. Zbędne zawiłości jedynie zniechęcą potencjalnego klienta, który może poczuć się wręcz „głupszy” i zrezygnować z naszej oferty. W tym momencie warto wspomnieć o personalizacji. Gdy oferta skierowana jest do wszystkich, to nikt nie poczuwa się do obowiązku aby na nią odpowiedzieć. Gdy natomiast zaczynamy nawiązywać do konkretów pisząc np. “Pad dla fanów gier RPG” – to nie dość, ze wywołujemy zainteresowanie dokładnie określonej grupy, to jeszcze sprawiamy, że właśnie ten produkt wyda im się idealnie dopasowany do ich potrzeb.

Pisz prosto, zwięźle i na temat!

W internetowej przestrzeni nie ma miejsca na owijanie w bawełnę. Czas jest bardzo cenny, dlatego już w pierwszych zdaniach warto przechodzić do meritum. Większość badań rynku wykazuje, że internauci czytają średnio 50% danego tekstu i poświęcają na to niecałą minutę. Stąd wymóg podawania najważniejszych treści w pierwszej kolejności.

Napisz dlaczego najlepiej kupić u Ciebie

Oferujesz darmową wysyłkę lub gratis do zakupów? Wspomnij o tym! A jeśli oferujesz usługi o innym charakterze dodaj wzmiankę o doświadczeniu swojego zespołu lub zaangażowaniu w projekt najlepszych specjalistów. Bardzo lubimy być nagradzani, a sam będziesz pewien, że gdy klient już zapozna się z Twoją ofertą, nie zdecyduje się na zakupy u konkurencji. Z tym problemem borykają się obecnie sklepy stacjonarne. Klienci oglądają w nich produkty i po wyjściu zamawiają je z dostawą pod drzwi przez internet. Zastanów się co jest Twoim „haczykiem” na klienta, który ostatecznie zrealizuje transakcję.

Oceń ten artykuł!
[Total: 3 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane

Czy seks sprzedaje? (wykorzystanie SEXu w marketingu)

Czytaj więcej >>

eRzecznik w działaniach kryzysowych samorządów

Czytaj więcej >>

Dlaczego nie warto przerywać działań marketingowych podczas pandemii koronawirusa?

Czytaj więcej >>

Pandemia koronawirusa a sprzedaż w e-commerce

Czytaj więcej >>

Kompetencje eRzecznika, a osoby prowadzącej kampanię marketingu szeptanego. Podobieństwa i różnice

Czytaj więcej >>

Czy w dzisiejszych czasach Growth hacking jest przydatny?

Czytaj więcej >>

Jak stać się sławnym na Instagramie i czy warto go włączyć w działania marketingowe?

Czytaj więcej >>
Jak pisać teksty, żeby pomagały w sprzedaży

Jak pisać teksty, żeby pomagały w sprzedaży?

Czytaj więcej >>
Ta strona wykorzystuje pliki cookie Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na na „x”. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce