Skontaktuj się z nami

Skontaktuj się z nami






Oceń ten artykuł!
[Total: 1 Average: 5]

Czy e-mail marketing jest skuteczny?

Autor: admin

Data: Styczeń 12, 2020

Jest wiele metod marketingowych skierowanych dla sieciowych odbiorców. Poszukując tej najlepszej, trzeba przyjrzeć się dziesiątkom propozycji. Internetowe metody marketingowe opierające się na indywidualnych bazach odbiorców są chyba wśród nich najbardziej skuteczne. Podobnie jest to z e-mail marketingiem, w który zdecydowanie warto zainwestować każdy grosz, gdyż jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych w sieci. Dlaczego właśnie ta metoda? Odpowiedź znajdziesz w poniższym artykule.

Czym jest e-mail marketing?

E-mail marketing to sieciowa metoda marketingowa, która wykorzystuje bazę danych odbiorców z przypisanymi do nich adresami e-mail w celach reklamowych, wysyłając na podane przez klientów skrzynki wiadomości z informacją handlową. Opierając się na zgodzie na otrzymywanie newslettera czy wiadomości na elektroniczną skrzynkę pocztową wykorzystuje ją do celów sprzedażowych.

Dlaczego e-mail marketing jest skuteczny?

Wyniki marketing sieciowego są najczęściej mierzalne z dużą dokładnością. W e-mail marketingu dzięki wielu pozyskiwanym informacjom można dokładnie określić kto, kiedy i jaką wiadomość obejrzał, gdzie kliknął, co go zainteresowało, czy zdecydował się po prostu usunąć wiadomość ze swojej skrzynki. Dzięki tym danym projektowanie kampanii e-mail marketingu jest znacznie łatwiejsze od wielu innych sieciowych sposobów na pozyskanie klienta. Wiadomość do każdego odbiorcy można doskonale sprecyzować, np. na najwyższej pozycji umieszczając artykuły, które wcześniej go zainteresowały. Do każdej z osób na liście mailingowej możemy zwracać się po imieniu, czy też pełnej nazwie, która wpisał, np. rejestrując się na naszym portalu.

Dla dodatkowego przykładu warto przytoczyć liczby, które mówią same za siebie. Ilość zarejestrowanych kont na największym sieciowym portalu społecznościowym, czyli Facebooku wynosi około 2 mld. Natomiast kont e-mail na całym świecie zarejestrowano około 5 mld. Aż 58 procent internautów uważa, że sprawdzenie skrzynki pocztowej jest najważniejszą czynnością w sieci. Około 43 procent internautów korzysta z newsletterów wysyłanych im na skrzynkę pocztową, jako ze źródła kontaktu ze stronami, dla których wyrazili zgodę na ich otrzymywanie. I ostatecznie trzeba pamiętać, że 97 procent rodzimych internautów posiada skrzynkę pocztową, czego nie można powiedzieć o żadnej internetowej stronie czy aplikacji.

Wyniki e-mail marketingu w przełożeniu na wysokość sprzedaży dzięki takim kampaniom są także przytłaczające. W badaniach wykazano, że e-mail marketing osiągnął średni wynik nawet 20 procent sprzedaży w internetowych sklepach. Jego Open Rate to niemal 17% co w porównaniu z innymi jest także przytłaczającą wartością.

Dlaczego e-mail marketing osiąga tak doskonałe wyniki?

Jest kilka sposobów na przeprowadzanie kampanii e-mail marketingowej i jedna słuszna droga. Najważniejszą rolę w całej grze odgrywa baza danych z adresami klientów. Takie bazy można pozyskać na wiele sposobów. Jedyną jednak słuszną drogą jest jej samodzielna budowa. Dlaczego? Ponieważ budując bazę odbiorców, którzy zarejestrowali się na Twojej stronie lub zaciekawieni jej treścią zapisali się do newslettera, od razu otrzymujesz listę osób, które są ciekawe Twojej działalności, produktów czy usług. Nie dostajesz przypadkowej listy kilku tysięcy nazwisk i adresów osób, które nigdy nie odwiedziły Twojej strony i być może wcale ich nie interesuje taka tematyka.

Dlaczego i kiedy wybrać e-mail marketing?

Najlepiej wybrać tę metodę, kiedy ma się uzbierane kilka tysięcy adresów w swojej bazie danych. Koszt takiej kampanii wcale nie jest wysoki, a jej skuteczność wielokrotnie udowodniona, więc nie ma co zwlekać. Jej największymi atutami jest duży zasięg i precyzyjne dotarcie do wybranej grupy docelowej, zainteresowanych osób. Taka kampania jest też przeprowadzana bardzo szybko, dzięki czemu nie musisz czekać na jej wyniki miesiącami. Jej efekty są doskonale mierzalne, dzięki czemu w razie niepowodzenia szybko będziesz w stanie mógł ustalić jego powody i wyciągnąć wnioski.

Kampanie mailingowe bardzo często można połączyć z innymi sieciowymi narzędziami, takimi jak np. Google AdWords czy Facebookowe listy mailingowe. Wcześniej zbudowaną bazę możesz więc wykorzystać na wiele sposobów, co jest jej dużym plusem.

Jakie są ceny w e-mail marketingu?

Po zbudowaniu własnej bazy odbiorców możesz mieć pewność, że kampania e-mail marketing zwróci się wielokrotnie. To ile będzie na niej nazwisk, zależy już od innych kryteriów. Cenę, jaką zapłacisz za wysłanie jednej wiadomości to najczęściej 1 grosz lub nawet mniej. Bardzo mało mogąc mieć duży procent pewności, że kampania się uda.

A jak się nie uda?

Za stworzenie kampanii e-mail marketingu najlepiej nie zabierać się samemu. Lepiej jest skorzystać z pomocy doświadczonych marketingowców – freelancerów lub agencji marketingowych specjalizujących się w tego typu reklamie. Oni doskonale wiedzą, od czego może zależeć powodzenie przedsięwzięcia i jak pisać maile do klientów tak, by sprzedawały. Nie mając wcześniejszego odpowiedniego przygotowania, można narobić sobie wiele złego, zamiast cieszyć się sukcesem.

Kampanie e-mail marketingowe są jednymi z najczęściej wybieranych kampanii przez agencje marketingowe, o ile mogą oprzeć się na bazie adresowej. Nie bez przyczyny ich popularność jest tak wielka. Przemawiają za nią liczby i wyniki sieciowych badań. Przemawia za nimi zdrowy rozsądek, niski koszt inwestycji, duże zwroty, i bezprecedensowa popularność.

Oceń ten artykuł!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane

Kompetencje eRzecznika, a osoby prowadzącej kampanię marketingu szeptanego. Podobieństwa i różnice

Czytaj więcej >>

Czy w dzisiejszych czasach Growth hacking jest przydatny?

Czytaj więcej >>

Jak stać się sławnym na Instagramie i czy warto go włączyć w działania marketingowe?

Czytaj więcej >>

Blog nie jest blogiem, to bardzo dobry biznes

Czytaj więcej >>
marketing wirusowy

Marketing wirusowy w promocji i budowie marki

Czytaj więcej >>
Jak pisać teksty, żeby pomagały w sprzedaży

Jak pisać teksty, żeby pomagały w sprzedaży?

Czytaj więcej >>
Ta strona wykorzystuje pliki cookie Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na na „x”. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce