Content marketing

"Content is king" to znane w świecie marketingowym hasło, które nie traci na aktualności. Twórcy serwisów www. dostrzegli potęgę publikacji wartościowych i autorskich treści. Te skopiowane i w różny inny sposób "powielane", więc tak naprawdę skradzione, nigdy nie pozwolą na zbudowanie zaufania i wiarygodności strony www. Autorskie treści mają za zadanie "edukować" użytkowników w zakresie usług danej firmy oraz przedstawić ją w roli lidera i eksperta, co znacząco zwiększa zaufanie użytkowników i pozwala zatrzymać ich na dłużej, dzięki publikacji wartościowych dla nich treści, a niedostępnej w innych miejscach. Dostosowany rodzaj przekazu jest niezmiernie ważny, gdyż użytkownicy mogą w pełni bazować właśnie na uzyskanych w ten sposób informacjach, wybierając konkretną usługę bądź towar. Obecnie stosuje się pisanie treści przez pryzmat "problemu" lub zapytania, którego rozwiązanie wiąże się z wybraniem danej usługi bądź produktu.

Poprzez content marketing rozumie się tworzenie:

  • wartościowych tekstów publikowanych na blogu - blog to jeden z elementów, który posiada wiele serwisów internetowych. Często nie jest on jednak aktualizowany, bądź obecne na nim teksty są niskiej jakości. Blog może być założony bezpośrednio na stronie internetowej (dzięki temu użytkownik, który się na nim znalazł łatwo przejdzie do właściwej strony serwisu) bądź założony na oddzielnej platformie (dzięki czemu będzie mógł skierować użytkownika na macierzystą stronę dzięki bezpośrednim odnośnikom w postaci linków). Tego typu publikacje warto wspomagać grafiką w postaci zdjęć, ikonografik itp. Według statystyk, najbardziej wiarygodnym źródłem informacji zaraz po stronie internetowej jest autorski blog firmowy, skąd użytkownicy równie chętnie czerpią niezbędne informacje.
  • autorskie artykuły umieszczane na serwisach zewnętrznych - są to tzw. artykuły sponsorowane, czyli umieszczane na danej stronie na zamówienie, najczęściej płatne. Poprzez wybór odpowiedniego serwisu zewnętrznego (wpisującego się przede wszystkim w branżę promowanej marki i jej grupę docelową) istnieje możliwość dotarcia z przekazem do znacznie większej grupy użytkowników. Najpopularniejsze serwisy w Polsce, odwiedzane są codziennie przez miliony użytkowników. Te miejsca stwarzają doskonały potencjał do zwiększenia zasięgu publikowanych treści.
  • opisy podstron/kategorii/produktów - wprawny copywriter odwiedzający stronę www. niemal natychmiast dostrzeże, gdy brak na niej treści nie tylko na głównych stronach serwisu, ale także przy konkretnych zakładkach, produktach itd. Opisy kategorii i produktów pozwalają od razu jasno przedstawić proponowane dobra potencjalnym konsumentom, a dobrze opracowane treści pozwalają uniknąć powielania się standardowych pytań, które zadają.
  • wszelkie pozostałe treści kierowane do odbiorców - wśród nich zawierają się treści mailingów, newsletterów, landing page i wszystkich pozostałych, z którymi może mieć kontakt użytkownik Niejednokrotnie poprawnie sformułowana ankieta czy formularz są w stanie pozyskać niezbędne dla marki informacje. W ten sposób można zachęcić użytkowników do regularnego odwiedzania serwisu, bądź pozyskać od nich dane osobowe, które mogą posłużyć do budowania bazy kontaktów bądź określenia grupy docelowej.

Dlaczego treść jest tak ważna?

Nie sposób nie wspomnieć, że dobrze napisana treść wspomaga optymalizację Twojego serwisu. Oprócz korzyści użytkowych dla Twoich klientów, ma ona również wpływ na podbudowanie działań SEO. To właśnie w treści osadzone są niezbędne słowa kluczowe, które pozwolą na pozycjonowanie Twojej strony w najwyższych wynikach wyszukiwarki Google. Treść to jeden z elementów, który pozwala na wyróżnienie się spośród pozostałych serwisów. Wiedza na temat podziału treści, zasad redagowania, a także adekwatnego języka przyniesie skok w rankingu, a także wzbudzi zainteresowanie. Wielokrotnie dobrej jakości treść, która ma dla internautów konkretną wartość merytoryczną bywa udostępniana i cytowana, co wpływa korzystnie na postrzeganie marki i jej wartość dla mechanizmów algorytmów wyszukiwarki, które są w stanie "nagrodzić" autorską treść, a powielaną skutecznie wyselekcjonować i obniżyć tym samym wartość całego serwisu.