Skontaktuj się z nami

Skontaktuj się z nami






Oceń ten artykuł!
[Total: 1 Average: 5]

Marketing XXI wieku – dlaczego Internet to jego podstawa?

Autor: admin

Data: Wrzesień 16, 2018

Z roku na rok obserwuje się coraz powszechniejszy dostęp do sieci Internet. Ale jak to było na początku? Czy pierwsze chwile tej światowej sieci wróżyły aż tak duży sukces i rozpowszechnienie na całym świecie? Dzisiaj już mało kto zadaje sobie pytanie jak to było na początku? Coraz więcej osób, szczególnie z młodszego pokolenia przyjmuje istnienie Internetu jako czegoś pewnego, stało. Bo przecież Internet jest, był i oczywiście będzie! Ale czy na pewno?

Początki Internetu

Jeszcze kilka dekad temu komputery nie były tak popularne jak dzisiaj. Sięgając wstecz, do historii rozwoju komputerów spotyka się zdjęcia ogromnych maszyn, w niczym nie przypominającym dzisiejszych pecetów czy laptopów. Podobnie, w czasach tych mało kto dopuszczał do świadomości, że te dziwne, trudno dostępne urządzenia pozwolą kiedyś na komunikacje na tak szeroką skalę. A jednak!

Internet jest. Działa i pozwala na komunikowanie się i wyszukiwanie informacji bez względu na to, gdzie aktualnie się znajdujemy. Za kolebkę Internetu uważa się Stany Zjednoczone Ameryki Północnej. To tam pierwszy raz udało się uruchomić pierwsze sieciowe połączenia między komputerami, będące bazą do rozwinięcia Internetu w kształcie, jaki znamy dzisiaj. Ten pilotażowy projekt realizowany był w latach 60-tych XX w. Oznacza to, że tak powszechny dziś Internet nie ma jeszcze 100 lat!

Spektakularny sukces

Koncepcja globalnej sieci komputerów pojawiła się kilkadziesiąt lat temu, jednak nikt nie przypuszczał, że odniesie ona aż tak duży sukces. Badania i rozwój sieci początkowo zakładały, że infrastruktura będzie doskonałym rozwiązaniem, z którego korzystać będzie mogło wojsko oraz uczelnie wyższe na terytorium USA. Szybko jednak przekonano się, że rozwój technologii komputerowej i jej coraz większa dostępność sprawia, że coraz większa część społeczeństwa chciała posiadać własne urządzenie w domu. Podobnie było z Internetem. Sieć i możliwości komunikacyjne jakie ze sobą niosła sprawiała, że była ona pożądana właściwie wszędzie tam, gdzie posiadano komputer. Obecnie zdecydowana większość komputerów, ale i innych urządzeń takich jak tablety czy smartfony posiada dostęp do Internetu.

I co dalej?

Tak duża dostępność zarówno do komputerów, jak i urządzeń przenośnych – tabletów i smartfonów oraz coraz prostsze korzystanie i dostęp do sieci www sprawiła, że trend ten wpłynął bardzo istotnie na inne dziedziny życia. Dla firm Internet stał się doskonałym narzędziem komunikacji z potencjalnym klientem, dlatego jego potencjał szybko zainteresował marketingowców.

Skuteczny marketing

Podmioty prowadzące działalność gospodarczą nie mogą pozwolić sobie na postawę pasywną. Wręcz przeciwnie, muszą bardzo aktywnie monitorować rynek, śledzić zachowania swoich konsumentów, a także czuwać nad działaniami konkurencji. Reklama i marketing, a także związana z nimi świadomość marki, budowanie pozytywnego wizerunku firmy w obecnych warunkach współdziałają ze sobą. Każdy z tych elementów musi funkcjonować dobrze, by firma mogła cieszyć się sukcesem.

Marketing internetowy

W dobie upowszechniania Sieci, przedsiębiorstwa prowadzące działalność gospodarczą, która wymaga nawiązywania interakcji z klientem nie mogą pominąć Internetu. Często firmy muszą funkcjonować równolegle w rzeczywistości tej zwykłej oraz tej wirtualnej. Odpowiedzią na taki trend było wyodrębnienie w naukach marketingowych – marketingu internetowego. Działania jakie są w jego ramach podejmowane opierają się na wykorzystaniu sieci Internet oraz stron internetowych, jako nośników informacji, która docierając do potencjalnego klienta ma sprawić, że zakupi on produkty, bądź skorzysta z usług danej firmy.

Reklama internetowa – podstawa działań marketingowych w XXI w.

Od chwili włączenia działań internetowych jako jednego ze sposobów komunikacji z konsumentem, działanie jakie są realizowane przez firmy ulegały na przestrzeni lat wielu modyfikacjom. Pierwsze charakterystyczne, wykorzystujące Internet działania dotyczyły reklamy związanej z rozsyłaniem do użytkowników informacji marketingowych, dostarczanych przy pomocy poczty email. Rozwój technologii, pojawienie się pierwszej internetowej przeglądarki, doskonalenie technik wyświetlania stron i wiele, wiele innych czynników sprawiło, że również forma realizowanego marketingu internetowego uległa zmianie. Posiadanie firmowej strony www, to w dzisiejszych czasach zdecydowanie za mało, żeby skutecznie reklamować się w sieci.

Jak wykorzystać siłę Internetu do promocji własnej firmy?

Aby odnieść sukces, nie wystarczy w Internecie być. To już zdecydowanie za mało. Strona firmowa również musi zostać należycie przygotowana. Musi zawierać kilka najistotniejszych elementów, takich jak: wygodne menu nawigacyjne, pozwalające użytkownikowi łatwo poruszać się po witrynie, informacje z danymi kontaktowymi. Powinna posiadać również odpowiedni, dopasowany do profilu działania firmy content. Czyli treść, która informuje czym firma się zajmuje.

W wielu przypadkach warto udostępnić na stronie także portfolio oraz rekomendacje. Ciekawym rozwiązaniem jest też prowadzenie przez firmę bloga, powiązanego tematycznie z profilem działalności przedsiębiorstwa. Dużą rolę odgrywają także kwestie związane z SEO oraz SEM. Wiele zadań w tym zakresie firmy zlecają podmiotom zewnętrznych, specjalizującym się w marketingu internetowym. Czy to wszystko? Oczywiście, że nie! W ostatnich latach coraz większe znaczenie zyskują portale społecznościowe, przyciągające miliony użytkowników na całym świecie. Są one wymarzonym sposobem dotarcia do szerokiego grona odbiorców.

Łatwo zatem zauważyć, że w marketing internetowy daje firmom właściwie nieograniczone możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. W konsekwencji zapewnia rozwój biznesu na większą skalę.

Oceń ten artykuł!
[Total: 4 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane

Marketing szeptany, a budowanie wizerunku marki w Internecie

Czytaj więcej >>

Czy seks sprzedaje? (wykorzystanie SEXu w marketingu)

Czytaj więcej >>

eRzecznik w działaniach kryzysowych samorządów

Czytaj więcej >>

Dlaczego nie warto przerywać działań marketingowych podczas pandemii koronawirusa?

Czytaj więcej >>

Pandemia koronawirusa a sprzedaż w e-commerce

Czytaj więcej >>

Kompetencje eRzecznika, a osoby prowadzącej kampanię marketingu szeptanego. Podobieństwa i różnice

Czytaj więcej >>

Czy w dzisiejszych czasach Growth hacking jest przydatny?

Czytaj więcej >>

Jak stać się sławnym na Instagramie i czy warto go włączyć w działania marketingowe?

Czytaj więcej >>
Ta strona wykorzystuje pliki cookie Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na na „x”. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce