Skontaktuj się z nami

Skontaktuj się z nami






Oceń ten artykuł!
[Total: 1 Average: 5]

Ścieżka: SEO, pozycjonowanie i link building. Dlaczego wszystko jest ważne?

Autor: admin

Data: czerwiec 13, 2018

seo

Warto na początku wyjaśnić wszystkie pojęcia zawarte w temacie naszego artykułu. Gdyż nadzwyczaj często SEO mylnie identyfikowane jest z pozycjonowaniem i na odwrót. Są to zupełnie różne pojęcia, które jednak razem z link building pochodzą z jednego tortu, ale w żaden sposób nie „zjadają” się wzajemnie. Dopiero poprawne wykorzystanie wszystkich tych narzędzi i wielotorowe wdrażanie zapewnia sukces witrynom www. Przyjrzyjmy się zatem bliżej poszczególnym elementom poprawy widoczności strony:

  1. SEO

    – to wg definicji proces zmierzający do podniesienia wyników strony w rankingach wyszukiwania. Nie od dziś wiadomo, że strony, które znajdują się na pierwszej stronie wyszukiwarki mają największe szanse na odwiedzenie przez użytkowników. Potencjalnie im większa liczba użytkowników odwiedzi dany serwis tym większe są szanse, że skorzystają oni z przedstawionej tam oferty. Search Engine Optimization obejmuje przede wszystkim techniczne aspekty strony www.

    Wyróżnić możemy tu: szybkość ładowania, stosunek ilości treści do wielkości kodu, wagi elementów graficznych. To dostosowanie witryny zarówno do potrzeb robota wyszukiwarki jak i użytkowników, dla których strona staje się przyjemniejsza w odbiorze.

  2. Pozycjonowanie

    – to zaś nieustanny wysiłek wkładany w wyniki danej strony i podczas gdy SEO może być zakończone (nie jest o to tak łatwo, gdyż algorytmy wyszukiwarki wymagają wdrażania zmian na stronach www) to pozycjonowanie jest zdecydowanie bardziej długofalowym procesem. Polega ono na nieustannym dopasowywaniu strony do wytycznych wyszukiwarki i domyślnych preferencji użytkownika. Potrzebne są do tego odpowiednio dobrane do każdej witryny słowa kluczowe.

    Wielokrotnie możemy spotkać się ze zjawiskiem, że wpisując dane słowo kluczowe zostaliśmy przeniesieni na serwis o zupełnie innej tematyce. To najgorsze praktyki wykorzystywane przez pozycjonerów i są one tępione przez Google. Kolejnym przykładem jest tworzenie przyjaznych (krótkich i trafnych) adresów URL, a także unikanie duplikowania treści, co odczytywane jest przez robota Google jako plagiat! Tak, robot Google potrafi zidentyfikować która z dwóch identycznych treści została opublikowana wcześniej.

  3. Link Building

    – linki są siłą napędową jeśli chodzi o skuteczne pozycjonowanie. Dobrze oszacowana liczba linków może skutecznie pomóc stronie w znalezieniu się w topowych wynikach wyszukiwarki. Należy jeszcze zdawać sobie sprawę czym jest link. To odsyłacz, który umieszczamy w tekście. Jeśli w niego klikniemy to przeniesie nas w inne miejsce w internecie. Strony www, portale, fora, artykuły pełne są odnośników w innych serwisów – w ten sposób tworzy się sieć powiązań. Link możemy ukryć pod postacią anchoru, grafiki bądź zwykłego linku URL.

Jakie typy linków możemy wyróżnić?

Wśród linków możemy wyróżnić ich 2 typy: linki wewnętrzne i linki zewnętrzne. Linki wewnętrzne odsyłają nas w inne miejsce na jednej stronie internetowej, zewnętrzne zaś to linki, które pojawiły się na innych stronach, a prowadzą do naszej witryny. Te z kolei dzielą się na dwa kolejne typy: linki naturalne i nienaturalne. Linki naturalne to te, które internauci, autorzy tekstów itd. wrzucają, aby podzielić się rzeczywiście interesującą treścią, dobrymi wspomnieniami związanymi z danym sklepem online, zadowalająco wykonaną usługą przez firmę X itp. Nienaturalne linki to te, które publikujemy z premedytacją np. w artykułach sponsorowanych.
Duża ilość linków, szczególnie tych zewnętrznych, wpływa na poprawę zaufania do witryny, czyli tzw. PageTrust i tym samym przekłada się na zauważenie strony przez Google i podniesienie jej w rankingu wyszukiwania.

Linki można zdobywać na różne sposoby: katalogi, blogi, presell pages, fora internetowe, social media, artykuły sponsorowane, SWL.

Niektóre z nich, jak aktywność w social media i artykuły sponsorowane niosą ze sobą wiele korzyści – nawiązywanie interakcji z użytkownikami lub poszerzanie zasięgu wartościowej treści.
Inne jak SWL uznajemy za naruszanie wytyczne i lepiej ich unikać.

Ile trzeba czekać na wyniki?

W tym temacie należy uzbroić się w dużą cierpliwość, wyniki bowiem nie przyjdą natychmiast. Przyjmuje się, że wyniki pozycjonowania można zobaczyć na przestrzeni pierwszych 3. – 6. miesięcy działań. Wynika to z tego, że konkurencja nie śpi! W trakcie, gdy my pracujemy nad lepszymi wynikami swojej strony inni także nie próżnują. Utrzymanie się w najlepszych wynikach wyszukiwania to nieustanna walka z konkurencją, a także aktualizacjami ze strony Google.

Twórcy wyszukiwarki są wyczuleni na działania z zakresu tzw. BlackHat SEO i tępią wszystkie nieuczciwe praktyki SEO. Stosowane niegdyś powszechnie upychanie słów kluczowych na serwisach poskutkowało w obecnych realiach degradacją stron w rankingu lub nałożeniem na nie banu. Jeśli chcemy osiągnąć uczciwie wypracowaną pozycję w Google musimy nastawić się na wytrwałość i budowanie wiarygodności strony dzień po dniu.

Oceń ten artykuł!
[Total: 3 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane

Marketing szeptany, a budowanie wizerunku marki w Internecie

Czytaj więcej >>

Czy seks sprzedaje? (wykorzystanie SEXu w marketingu)

Czytaj więcej >>

eRzecznik w działaniach kryzysowych samorządów

Czytaj więcej >>

Dlaczego nie warto przerywać działań marketingowych podczas pandemii koronawirusa?

Czytaj więcej >>

Pandemia koronawirusa a sprzedaż w e-commerce

Czytaj więcej >>

Kompetencje eRzecznika, a osoby prowadzącej kampanię marketingu szeptanego. Podobieństwa i różnice

Czytaj więcej >>

Czy w dzisiejszych czasach Growth hacking jest przydatny?

Czytaj więcej >>

Jak stać się sławnym na Instagramie i czy warto go włączyć w działania marketingowe?

Czytaj więcej >>
Ta strona wykorzystuje pliki cookie Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na na „x”. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce