Skontaktuj się z nami

Skontaktuj się z nami






Oceń ten artykuł!
[Total: 1 Average: 5]

SMART marketing – co to takiego?

Autor: admin

Data: Wrzesień 14, 2020

Ogólnodostępne badania i statystyki wskazują, że przeciętny użytkownik smartfona w Polsce sprawdza jego zawartość około 150 razy dziennie. Dodatkowo prawie 60 procent społeczeństwa nie wyobraża sobie wyjścia z domu bez telefonu. To oznacza, że nasze codzienne funkcjonowanie przenosi się do telefonu. Takie informacje są bardzo dobrym wstępem, aby wytłumaczyć pojęcie, jakim jest SMART marketing. Na czym polega oraz czy warto zdecydować się na takie właśnie rozwiązanie? Wszystkie informacje umieszczamy w tym artykule.

Czym jest SMART marketing?

Samo pojęcie jest nowe i całkiem niedawno pojawiło się w słowniku specjalistów zajmujących się marketingiem. Z całą pewnością można wyróżnić 3 obszary smart marketingu, które obejmują zaangażowanie konsumentów, analizę danych oraz nowe technologie. Jest to koncepcja, która zakłada optymalną i najbardziej skuteczną realizację celów marketingowych przedsiębiorstw przy wykorzystaniu zaawansowanych technologii. Jest to możliwie dzięki zwiększeniu atrakcyjności oferowanego produktu lub usług, stworzeniu zdecydowanej przewagi konkurencyjnej oraz trafnemu zaspokojeniu oczekiwań i potrzeb grupy docelowej. Oznacza to, że SMART marketing to nie tylko bardzo dobre rozwiązanie dla firm, ale również dla samych klientów.

Charakter SMART marketingu

Najważniejszymi elementami tej formy działań jest oczywiście komunikacja wspierana nowoczesnymi i zaawansowanymi technologiami. Wszelkie decyzje dotyczące prowadzonych działań marketingowych są podejmowane na podstawie dokładnie analizowanych danych. Nie jest to jednak dobrze znana nam analityka. Cały proces wspierają zintegrowane systemy baz danych, jak również Big Data. Takie połączenie pozwala na przetwarzanie ogromnych ilości różnych informacji w jednym czasie. Dodatkowo sama analiza jest wręcz błyskawiczna, a trafne wyciągnięcie wniosków pozwala na zaprojektowanie najlepszych działań. Warto również podkreślić, że produkty i usługi, które są tworzone w ramach takiego marketingu, powinny mieć charakter innowacji społecznych. To natomiast jest źródłem licznych korzyści, które wpływają pozytywnie na życie i funkcjonowanie klientów.

Jak to wygląda od strony pracy agencji? Umiejętne wykorzystanie idei SMART w prowadzonych działaniach marketingowych jest z całą pewnością pomocne w każdym etapie prowadzonych prac. Oznacza to, że wsparcie nowoczesnych technologii wykorzystywane jest zarówno podczas tworzenia, jak i wdrażania samej strategii marketingowej. Całość uwzględnia badania, tworzenie pomysłów czy komunikowanie rozwiązań. Dzięki temu powstają najbardziej skuteczne kreacje, które realnie wpływają na realizację założeń i planów.

SMART marketing w praktyce

Czytając podstawowe informacje o tym rozwiązaniu, można zastanawiać się nad jego praktycznym wykorzystaniem. Czy takie opcje są już dostępne na rynku? Poniżej podajemy kilka przykładów, które korzystają z tej opcji:

  • Tworzenie stron www przyjaznych urządzeniom mobilnym – tak, jak wspominaliśmy na wstępie, nasze życie przenosi się do telefonów. Oznacza to, że potencjalny klient wybierze to miejsce w sieci, które jest dla niego bardziej wygodne i intuicyjne. Przykładem mogą być proste i jednocześnie estetyczne landing page czy strony internetowe z dedykowaną wersja na telefony. Korzyścią dla użytkowników jest wygoda. Firmy natomiast mogą liczyć na dłuższy czas przebywania na stronie www, co przekłada się na wzrost konwersji.
  • Projektowanie aplikacji przynoszących wartość – dobrym przykładem jest aplikacja umożliwiająca zarządzeniem wszystkimi kartami lojalnościowymi – jest to zarówno rozwiązanie wygodne i praktyczne dla klientów, jak i korzystne dla samych marek, które mogą dotrzeć do większej grupy odbiorców.

Z całą pewnością ta gałąź marketingu będzie nieustannie zyskiwać na jeszcze większej popularności. Ciągły rozwój technologii zdecydowania przemawia za tym, aby już teraz zacząć korzystać z takiej właśnie opcji. Dzięki temu można zbudować przewagę nad konkurencją. To natomiast wpływa na wzrost zysków i sam rozwój przedsiębiorstwa. Zdecydowanie warto powierzyć realizację pracy specjalistom i ekspertom. Sprawdzona agencja marketingowa, która ma doświadczenie w takich działaniach, przygotuje ciekawe i angażujące rozwiązania, które będą jednocześnie korzystne dla stałych, jak i potencjalnych klientów. Takie połączenie przynosi satysfakcjonujące wyniki oraz wzrost zaufania do marki. Warto więc spróbować i cieszyć się z przedstawionych wyżej korzyści.

Oceń ten artykuł!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane

Marketing szeptany, a budowanie wizerunku marki w Internecie

Czytaj więcej >>

Czy seks sprzedaje? (wykorzystanie SEXu w marketingu)

Czytaj więcej >>

eRzecznik w działaniach kryzysowych samorządów

Czytaj więcej >>

Dlaczego nie warto przerywać działań marketingowych podczas pandemii koronawirusa?

Czytaj więcej >>

Pandemia koronawirusa a sprzedaż w e-commerce

Czytaj więcej >>

Kompetencje eRzecznika, a osoby prowadzącej kampanię marketingu szeptanego. Podobieństwa i różnice

Czytaj więcej >>

Czy w dzisiejszych czasach Growth hacking jest przydatny?

Czytaj więcej >>

Jak stać się sławnym na Instagramie i czy warto go włączyć w działania marketingowe?

Czytaj więcej >>
Ta strona wykorzystuje pliki cookie Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na na „x”. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce