Skontaktuj się z nami

Skontaktuj się z nami






Oceń ten artykuł!
[Total: 1 Average: 5]

Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu landing page?

Autor: admin

Data: Listopad 27, 2020

Interesując się marketingiem bardzo często można trafić na pojęcie, jakim jest landing page. To element wykorzystywany z ogromną skutecznością w prowadzeniu kampanii marketingowych. Pozwala na zwiększenie konwersji, co jest bardzo korzystne dla każdej firmy. Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu tak zwanej strony lądowania, aby przynosiła najlepsze efekty? Jest kilka elementów wartych Twojego zainteresowania. Koniecznie sprawdź podstawowe zasady, które pomogą w stworzeniu skutecznego landing page’a.

Czym jest landing page?

Landing page jest stroną docelową. Ma na nią trafić potencjalny klient po kliknięciu reklamy, która pojawi się w mediach społecznościowych, na Youtube lub na dowolnym portalu internetowym. Cechuje go prosta budowa. Oznacza to, że nie znajdziemy tam zakładek takich jak menu, kategorie czy samych wpisów blogowych. Dzięki temu bardzo skutecznie wpływa na wzrost konwersji, co jest bardzo ważne dla rozwoju biznesu. Warto pamiętać, że projektując własny landing page należy skupić się na kilku podstawowych zasadach. Dzięki temu można uzyskać najlepsze efekty. W kolejnych akapitach umieszczamy praktyczne wskazówki, które pomogą w najlepszym zaprojektowaniu strony.

Postaw na prosty układ strony

Podstawą budowy landing page’a jest prostota. Tak jak wspomnieliśmy powyżej, to rozwiązanie skutecznie wpływa na wzrost konwersji. Wszystkie informacje, które chcesz przekazać, muszą być proste i zrozumiałe. W związku z tym długie teksty będą z całą pewnością niewskazane. Użytkownicy będą musieli wiedzieć już od pierwszej sekundy, co zrobić, aby zapisać się na szkolenie, listę oczekujących na pojawienie się produktu czy po prostu zakupić usługę. Pomocne mogą okazać się testy A/B. Dzięki nim można w prosty sposób zweryfikować, która wersja przygotowanej strony jest bardziej intuicyjna. To pozwoli również na uzyskanie najlepszych efektów.

Dokładnie przemyślane teksty

W przypadku, w którym potencjalny klient trafi na stronę, naszym zadaniem będzie przekonanie go do wykonania pożądanej przez nas akcji (np. zakup produktu). W związku z tym należy zadbać o dobre sprzedażowe teksty, które wpłyną na konsumenta i pokażą mu, że nasza propozycja odpowiada na jego potrzeby. Dobry tekst powinien zawierać chwytliwy nagłówek, wszystkie korzyści prezentowanej oferty, opinie klientów oraz wezwanie do działania.

Warto pamiętać, że same teksty powinny być krótkie. Wszystko po to, by zapoznanie z nimi nie wymagało dużego poświęcenia. Jednocześnie dobrze będzie wyróżnienie korzyści w prosty sposób (na przykład w postaci punktów lub grafik). Takie rozwiązanie pozwoli na szybkie zapoznanie się z ofertą, jak również uczyni ją jeszcze bardziej atrakcyjną.

Najważniejsze Call to action!

To z całą pewnością najważniejszy element każdego landing page’a. Pod żadnym pozorem nie można o nim zapominać. Dodatkowo zakazane jest umieszczanie więcej niż jednego wezwania do wykonania akcji. Element ten musi być wyróżniony, dobrze widoczny i naprawdę zachęcający do działania. Warto poświęcić więcej czasu na przemyślaną kompozycję. Czas spędzony na pracę jak najbardziej się zwróci w postaci pozyskania nowych leadów.

Ważny User Experience

Eksperci, którzy zajmują się badaniem użyteczności stron internetowych, podają kilka zasad, o których warto pamiętać. Ich połączenie skutecznie zwiększa uzyskanie oczekiwanego przez nas efektu. Na co zwrócić uwagę:

  • Najważniejsze informacje, które chcemy przekazać, należy umieścić powyżej tak zwanej linii zgięcia. Oznacza to, że powinny być one widoczne dla użytkownika na pierwszy rzut oka.
  • Wszelkie formularze (np. zapisu na Newsletter) należy uprościć do minimum. Bardzo często wystarczy jedynie podanie imienia i adresu mailowego. Im mniej informacji, tym lepiej.
  • Warto wykorzystać białą przestrzeń. Jest to możliwe na zasadzie kontrastu. Dzięki temu jeszcze mocniej podkreślimy nasze Call to action.
  • Zainteresuj się psychologią kolorów. Każda podstawowa barwa oznacza zupełnie coś innego. Przykładowo niebieski kojarzony jest ze spokojem i logiką. Czerwień natomiast kojarzona jest jako pasja i siła.

Stworzenie landing page’a zgodnie z powyższymi zasadami z całą pewnością zwiększy szansę na uzyskanie oczekiwanych rezultatów. Warto korzystać z ogólnodostępnej wiedzy, w celu otrzymania najskuteczniejszych efektów. Dzięki temu możliwe jest przyciągnięcie nowych klientów, którzy zostaną z Twoją marką na długie lata. To natomiast korzyść dla obu stron. Ty będziesz mógł się nadal rozwijać, a Twój klient otrzyma gwarancję najlepszych usług, które są na wyciągnięcie ręki. Taka obopólna korzyść wpływa na budowanie pozytywnych relacji, co jest bardzo ważne w dzisiejszym świecie marketingu. Warto więc wykorzystać nasze porady i sprawdzić efekty na własnej skórze. Z całą pewnością takie rozwiązanie się opłaci!

Oceń ten artykuł!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane

Marketing szeptany, a budowanie wizerunku marki w Internecie

Czytaj więcej >>

Czy seks sprzedaje? (wykorzystanie SEXu w marketingu)

Czytaj więcej >>

eRzecznik w działaniach kryzysowych samorządów

Czytaj więcej >>

Dlaczego nie warto przerywać działań marketingowych podczas pandemii koronawirusa?

Czytaj więcej >>

Pandemia koronawirusa a sprzedaż w e-commerce

Czytaj więcej >>

Kompetencje eRzecznika, a osoby prowadzącej kampanię marketingu szeptanego. Podobieństwa i różnice

Czytaj więcej >>

Czy w dzisiejszych czasach Growth hacking jest przydatny?

Czytaj więcej >>

Jak stać się sławnym na Instagramie i czy warto go włączyć w działania marketingowe?

Czytaj więcej >>
Ta strona wykorzystuje pliki cookie Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na na „x”. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce