Skontaktuj się z nami

Skontaktuj się z nami






Oceń ten artykuł!
[Total: 1 Average: 5]

Skuteczny content marketing dla e-commerce

Autor: grzegorz

Data: Sierpień 5, 2020

Content is a king – z pewnością zdarzyło Ci się nie raz przeczytać tę frazę, poszukując informacji, jak skutecznie promować sklep internetowy. Nie da się ukryć, że content marketing to jeden z najważniejszych trendów w marketingu internetowym i jest nieodłącznym elementem każdej firmy. Bez niego trudno o osiąganie zadowalających wyników sprzedażowych, jednak wprowadzenie go to dopiero początek. Najważniejsze, żeby został wprowadzony i skutecznie wykorzystany.

Content marketing i e-commerce – definicje

Content marketing to strategia marketingowa, której celem jest regularne tworzenie oraz dystrybucja treści atrakcyjnych i przydatnych dla danej grupy odbiorców. Powyższe działania mają zapewnić angażujące relacje z klientami, a także nakłonić ich do działania przynoszącego zysk (np. zakupu produktów czy usług). Content marketing opiera się na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą przez oferowanie mu informacji, które będą dla niego wartością dodaną.

E-commerce to po prostu e-handel, czyli inaczej: handel elektroniczny. Polega na realizacji transakcji związanych z działalnością gospodarczą za pomocą nowoczesnych rozwiązań technologicznych i telekomunikacyjnych. Może być przeprowadzany przez przygotowane do tego platformy zewnętrzne (jak np. Allegro) lub indywidualny sklep. Ujmując to zwięźle – to handel produktami i usługami przez Internet.

Dlaczego content marketing jest tak ważny?

Dobrze przeprowadzona kampania content marketingowa może przynieść wiele korzyści sklepowi internetowemu na wielu płaszczyznach. Warte wyróżnienia są:

  • kreacja wizerunku eksperta oraz marki godnej zaufania,
  • pozyskiwanie nowych klientów, a także umacnianie relacji ze stałymi konsumentami,
  • budowanie wysokich pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania,
  • uzyskanie lepszej konwersji,
  • pozyskanie leadów sprzedażowych,
  • zwiększenie ruchu na stronie.

Warto przy tym pamiętać, że content marketing to nie są działania, które dadzą natychmiastowy efekt. Średni współczynnik konwersji szacuje się na poziomie ok. 3%, co oznacza, że tylko mała część konsumentów trafiających na stronę decyduje się na zakup. Jednak treści tworzone w ramach content marketingu towarzyszą klientowi na każdym etapie customer journey, przez co stale budują Twój wizerunek eksperta. Dlatego, choć dana osoba może nie skorzystać od razu z Twoich usług, nadal ma szansę stać się stałym i lojalnym klientem.

Formy content marketingu dla sklepów internetowych

Podstawową formą działań content marketingowych w e-commerce są opisy produktów. Wspierają klienta w podejmowaniu decyzji zakupowych, szczególnie jeśli nie ma on możliwości obejrzenia produktu czy bezpośredniej rozmowy ze sprzedawcą. Nie mogą ograniczać się jedynie do parametrów technicznych. Warto pisać obrazowo i przemawiać językiem korzyści, podkreślając zalety danego produktu. Dzięki temu wzbudzisz u konsumenta myślenie kontekstowe, które zdecydowanie pomoże mu w podjęciu odpowiedniego wyboru.

Blog to idealny sposób na budowanie zasięgu i ruchu organicznego. Dodatkowo wspomaga pozycjonowanie przez:

  • dobór odpowiednich fraz kluczowych,
  • tytuły odpowiadające zapytaniom użytkowników,
  • poruszanie zagadnień zgodnych z zainteresowaniami klientów.

Najlepiej, kiedy blog nie jest jedynie platformą do reklamowania produktów znajdujących się w ofercie, ale też do przekazywania przydatnych informacji związanych z daną branżą. Najlepiej jest tworzyć tzw. content evergreen, który jest zawsze aktualny. Dobrym rozwiązaniem jest też real-time marketing, w ramach którego treści odnoszą się do kwestii budzących zainteresowanie odbiorców w danej chwili.

Warto także zadbać o bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami. W tym celu zainteresuj się mediami społecznościowymi oraz newsletterem. To idealny sposób na poinformowanie użytkowników o nowościach, podejmowanych działaniach, a także ostatnich publikacjach na blogu. Dodatkowo warto angażować swoich konsumentów w aktywności, które wzmocnią ich lojalność do Twojego sklepu.

 

Oceń ten artykuł!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane

Marketing szeptany, a budowanie wizerunku marki w Internecie

Czytaj więcej >>

Czy seks sprzedaje? (wykorzystanie SEXu w marketingu)

Czytaj więcej >>

eRzecznik w działaniach kryzysowych samorządów

Czytaj więcej >>

Dlaczego nie warto przerywać działań marketingowych podczas pandemii koronawirusa?

Czytaj więcej >>

Pandemia koronawirusa a sprzedaż w e-commerce

Czytaj więcej >>

Kompetencje eRzecznika, a osoby prowadzącej kampanię marketingu szeptanego. Podobieństwa i różnice

Czytaj więcej >>

Czy w dzisiejszych czasach Growth hacking jest przydatny?

Czytaj więcej >>

Jak stać się sławnym na Instagramie i czy warto go włączyć w działania marketingowe?

Czytaj więcej >>
Ta strona wykorzystuje pliki cookie Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na na „x”. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce