Content is a king – z pewnością zdarzyło Ci się nie raz przeczytać tę frazę, poszukując informacji, jak skutecznie promować sklep internetowy. Nie da się ukryć, że content marketing to jeden z najważniejszych trendów w marketingu internetowym i jest nieodłącznym elementem każdej firmy. Bez niego trudno o osiąganie zadowalających wyników sprzedażowych, jednak wprowadzenie go to dopiero początek. Najważniejsze, żeby został wprowadzony i skutecznie wykorzystany.
Content marketing to strategia marketingowa, której celem jest regularne tworzenie oraz dystrybucja treści atrakcyjnych i przydatnych dla danej grupy odbiorców. Powyższe działania mają zapewnić angażujące relacje z klientami, a także nakłonić ich do działania przynoszącego zysk (np. zakupu produktów czy usług). Content marketing opiera się na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą przez oferowanie mu informacji, które będą dla niego wartością dodaną.
E-commerce to po prostu e-handel, czyli inaczej: handel elektroniczny. Polega na realizacji transakcji związanych z działalnością gospodarczą za pomocą nowoczesnych rozwiązań technologicznych i telekomunikacyjnych. Może być przeprowadzany przez przygotowane do tego platformy zewnętrzne (jak np. Allegro) lub indywidualny sklep. Ujmując to zwięźle – to handel produktami i usługami przez Internet.
Dobrze przeprowadzona kampania content marketingowa może przynieść wiele korzyści sklepowi internetowemu na wielu płaszczyznach. Warte wyróżnienia są:
Warto przy tym pamiętać, że content marketing to nie są działania, które dadzą natychmiastowy efekt. Średni współczynnik konwersji szacuje się na poziomie ok. 3%, co oznacza, że tylko mała część konsumentów trafiających na stronę decyduje się na zakup. Jednak treści tworzone w ramach content marketingu towarzyszą klientowi na każdym etapie customer journey, przez co stale budują Twój wizerunek eksperta. Dlatego, choć dana osoba może nie skorzystać od razu z Twoich usług, nadal ma szansę stać się stałym i lojalnym klientem.
Podstawową formą działań content marketingowych w e-commerce są opisy produktów. Wspierają klienta w podejmowaniu decyzji zakupowych, szczególnie jeśli nie ma on możliwości obejrzenia produktu czy bezpośredniej rozmowy ze sprzedawcą. Nie mogą ograniczać się jedynie do parametrów technicznych. Warto pisać obrazowo i przemawiać językiem korzyści, podkreślając zalety danego produktu. Dzięki temu wzbudzisz u konsumenta myślenie kontekstowe, które zdecydowanie pomoże mu w podjęciu odpowiedniego wyboru.
Blog to idealny sposób na budowanie zasięgu i ruchu organicznego. Dodatkowo wspomaga pozycjonowanie przez:
Najlepiej, kiedy blog nie jest jedynie platformą do reklamowania produktów znajdujących się w ofercie, ale też do przekazywania przydatnych informacji związanych z daną branżą. Najlepiej jest tworzyć tzw. content evergreen, który jest zawsze aktualny. Dobrym rozwiązaniem jest też real-time marketing, w ramach którego treści odnoszą się do kwestii budzących zainteresowanie odbiorców w danej chwili.
Warto także zadbać o bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami. W tym celu zainteresuj się mediami społecznościowymi oraz newsletterem. To idealny sposób na poinformowanie użytkowników o nowościach, podejmowanych działaniach, a także ostatnich publikacjach na blogu. Dodatkowo warto angażować swoich konsumentów w aktywności, które wzmocnią ich lojalność do Twojego sklepu.