Blog

Skuteczny content marketing dla e-commerce

5
sierpień
2020

Content is a king – z pewnością zdarzyło Ci się nie raz przeczytać tę frazę, poszukując informacji, jak skutecznie promować sklep internetowy. Nie da się ukryć, że content marketing to jeden z najważniejszych trendów w marketingu internetowym i jest nieodłącznym elementem każdej firmy. Bez niego trudno o osiąganie zadowalających wyników sprzedażowych, jednak wprowadzenie go to dopiero początek. Najważniejsze, żeby został wprowadzony i skutecznie wykorzystany.

Content marketing i e-commerce – definicje

Content marketing to strategia marketingowa, której celem jest regularne tworzenie oraz dystrybucja treści atrakcyjnych i przydatnych dla danej grupy odbiorców. Powyższe działania mają zapewnić angażujące relacje z klientami, a także nakłonić ich do działania przynoszącego zysk (np. zakupu produktów czy usług). Content marketing opiera się na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą przez oferowanie mu informacji, które będą dla niego wartością dodaną.

E-commerce to po prostu e-handel, czyli inaczej: handel elektroniczny. Polega na realizacji transakcji związanych z działalnością gospodarczą za pomocą nowoczesnych rozwiązań technologicznych i telekomunikacyjnych. Może być przeprowadzany przez przygotowane do tego platformy zewnętrzne (jak np. Allegro) lub indywidualny sklep. Ujmując to zwięźle – to handel produktami i usługami przez Internet.

Dlaczego content marketing jest tak ważny?

Dobrze przeprowadzona kampania content marketingowa może przynieść wiele korzyści sklepowi internetowemu na wielu płaszczyznach. Warte wyróżnienia są:

  • kreacja wizerunku eksperta oraz marki godnej zaufania,
  • pozyskiwanie nowych klientów, a także umacnianie relacji ze stałymi konsumentami,
  • budowanie wysokich pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania,
  • uzyskanie lepszej konwersji,
  • pozyskanie leadów sprzedażowych,
  • zwiększenie ruchu na stronie.

Warto przy tym pamiętać, że content marketing to nie są działania, które dadzą natychmiastowy efekt. Średni współczynnik konwersji szacuje się na poziomie ok. 3%, co oznacza, że tylko mała część konsumentów trafiających na stronę decyduje się na zakup. Jednak treści tworzone w ramach content marketingu towarzyszą klientowi na każdym etapie customer journey, przez co stale budują Twój wizerunek eksperta. Dlatego, choć dana osoba może nie skorzystać od razu z Twoich usług, nadal ma szansę stać się stałym i lojalnym klientem.

Formy content marketingu dla sklepów internetowych

Podstawową formą działań content marketingowych w e-commerce są opisy produktów. Wspierają klienta w podejmowaniu decyzji zakupowych, szczególnie jeśli nie ma on możliwości obejrzenia produktu czy bezpośredniej rozmowy ze sprzedawcą. Nie mogą ograniczać się jedynie do parametrów technicznych. Warto pisać obrazowo i przemawiać językiem korzyści, podkreślając zalety danego produktu. Dzięki temu wzbudzisz u konsumenta myślenie kontekstowe, które zdecydowanie pomoże mu w podjęciu odpowiedniego wyboru.

Blog to idealny sposób na budowanie zasięgu i ruchu organicznego. Dodatkowo wspomaga pozycjonowanie przez:

  • dobór odpowiednich fraz kluczowych,
  • tytuły odpowiadające zapytaniom użytkowników,
  • poruszanie zagadnień zgodnych z zainteresowaniami klientów.

Najlepiej, kiedy blog nie jest jedynie platformą do reklamowania produktów znajdujących się w ofercie, ale też do przekazywania przydatnych informacji związanych z daną branżą. Najlepiej jest tworzyć tzw. content evergreen, który jest zawsze aktualny. Dobrym rozwiązaniem jest też real-time marketing, w ramach którego treści odnoszą się do kwestii budzących zainteresowanie odbiorców w danej chwili.

Warto także zadbać o bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami. W tym celu zainteresuj się mediami społecznościowymi oraz newsletterem. To idealny sposób na poinformowanie użytkowników o nowościach, podejmowanych działaniach, a także ostatnich publikacjach na blogu. Dodatkowo warto angażować swoich konsumentów w aktywności, które wzmocnią ich lojalność do Twojego sklepu.

 

Porozmawiajmy
o Twoim projekcie

Umów się na rozmowę w celu dobrania najlepszych rozwiązań do realizacji Twojego projektu.





    BLOG

    Nasze ostatnie wpisy

    Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
    Cenimy państwa prywatność
    Ustawienia ciastek
    Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności. Więcej.
    Dostosuj Odrzuć wszystkie Akceptuj wszystkie
    Ustawienia ciastek
    Dostosuj ustawienia
    „Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
    Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
    Używamy plików cookie Google Analytics. Te pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za państwa uprzednią zgodą.
    Reklamowe pliki cookies służą m.in. do analizowania efektywności działań reklamowych i śledzenia konwersji.
    Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami

    Brak plików cookies.

    Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych

    Brak plików cookies.

    Zapisz ustawienia Akceptuj wszystkie
    Ustawienia ciastek