Blog

Promocja marki w internecie i najczęściej popełniane błędy

Ciekawostki 01/17/2017

Stworzenie strony internetowej, prowadzenie w miarę aktywnego fanpage na Facebooku oraz publikowanie raz na jakiś czas artykułów sponsorowanych na temat firmy bądź produktu, to dla wielu przedsiębiorców szczyt możliwości promocji marki w internecie, który powinien "skazać" ich na sukces. Kiedy jednak liczba klientów wcale nie jest zadowalająca, a na firmowym fanpage od wielu tygodni nic się nie dzieje, każdego rezolutnego przedsiębiorcę zastanawia pytanie: Jakie błędy podczas promocji marki popełniam? Już teraz odpowiadamy na te wątpliwości.

Promocją marki w internecie może zająć się każdy

Błąd! Przekonanie, że potrafimy poprawnie zredagować artykuł sponsorowany bądź też prowadzimy z powodzeniem własny profil na Facebooku i w innych mediach społecznościowych, jeszcze nie przesądza o sukcesie. Planowanie promocji marki powinno odbywać się przy wcześniejszym ustaleniu konkretnego celu działania i poszczególnych kroków. Co więcej podczas promocji w internecie zdecydowanie częściej niż w przypadku profili indywidualnych należy przygotować się na krytykę, próby zbanowania, a także zaczepki ze strony konkurencji. Aby poradzić sobie z tego typu problemami, należy nie tylko wykazać się błyskotliwością, ale także wiedzą merytoryczną i wyczuciem, które pozwolą stwierdzić, czy dany temat należy pozostawić w spokoju czy też nastawić się na wyczerpującą polemikę. Należy wiedzieć, że sposobów mających na celu promocję marki, szczególnie w Internecie, jest naprawdę wiele, a dotychczas dostępne narzędzia są nieustannie aktualizowane. Śledzenie na bieżąco zmian nie zawsze jest w zasięgu możliwości przedsiębiorców, którzy decydują się promocję swojego produktu na własną rękę. A nawet jeśli będzie Ci się wydawało, że podjęte przez Ciebie działania są skuteczne i cieszą się aprobatą, to w jaki sposób uda Ci się "zmierzyć" na ile były one rentowne? Analiza działań to jedna z podstaw, pomagająca określić rentowność inwestycji. Powstają w tym celu specjalne programy, w których opracowuje się analizy i wykresy. Będziesz umiał sam je wykorzystać?

W internecie jestem anonimowy

Nieprawda! Mit o anonimowości w internecie, wielu markom przysłużył się raczej w bardziej niekorzystny niż pozytywny sposób. Warto pamiętać, że internauci zaangażowani na bieżąco w daną dyskusję bądź temat, bardzo szybko wychwycą reklamę, nawet tę niezbyt nachalną. Wyjściem nie jest tutaj nawet zmiana IP, a "wpadki" szczególnie na forach internetowych mogą narazić firmę na śmieszność bądź też trudny do opanowania hejt.

Internauci i tak nie czytają co piszę

Pomyłka! Według badań ponad 70% użytkowników Internetu czyta fora internetowe, skąd więc pomysł, że treść jest w internecie bagatelizowana? Co więcej podawane przez producentów informacje są weryfikowane z autentycznymi doświadczeniami internautów. Stąd też wybuchające kryzysy, mające na celu zdemaskowanie nieuczciwych firm. Nic tak szybko nie rozprzestrzenia się w internecie jak informacja, szczególnie ta niekorzystna.