Blog

Komunikacja marketingowa - jak dogadać się z klientem za pomocą strony internetowej?

Ciekawostki 04/05/2017

Komunikacja marketingowa w najprostszych słowach opiera się na wymianie informacji pomiędzy przedsiębiorcą, a otoczeniem rynkowym. Warto pamiętać, że wszelkie emitowane materiały, które są w zasięgu odbiorcy to narzędzia komunikacji, dlatego warto zadbać o całokształt treści, obrazów, broszur, załączników, które zostają umieszczone na stronie internetowej. Co więcej strony internetowe mają realizować konkretne cele. Nie jest to już tylko prezentacja firmy i oferty, ale również realizacja konkretnych celów, takich jak nakierowanie na poszczególne sektory biznesu, zwrócenie uwagi na deficyty rynku czy konkretnie sprzedaż oraz stworzenie bądź ocieplenie wizerunku. Witryna www. to czasami jedyne źródło informacji na temat produktów bądź usług, a hasło: ?jeśli nie ma Cię w internecie, to nie istniejesz? nadal nie traci na wartości, jednak teraz nie wystarczy już tylko ?być?, należy przede wszystkim zostać zauważonym.

Skanowanie to już norma!

Obecnie mamy coraz mniej czasu na każdą czynność, stąd też zmiana trybu życia i specyfiki tworzenia treści, którymi rządzi się internet, wymusza na użytkownikach skanowanie stron zamiast ich czytania. Internauta skupia się na poszczególnych elementach i albo przykują one uwagę albo sprawią, że opuści witrynę i powtórnie na nią nie wróci. Projektowaniu stron coraz częściej towarzyszą badania eyetracking oraz user experience (UX). Służą one lepszemu dopasowaniu całej struktury serwisu do preferencji potencjalnych użytkowników.

O czym pamiętać tworząc stronę www?

W odróżnieniu od tego czy internauta korzysta z komputera bądź smartfona, na pewno zwróci uwagę na to, czy strona została dostosowana do urządzeń mobilnych. Z pewnością warto zadbać o responsywność strony, dzięki temu będzie ona wygodna w użyciu dla tych, którzy preferują wykorzystanie telefonów komórkowych. Na klienta zainteresowanego kupnem usługi ważna jest prezentacja oferty i przede wszystkim... konkrety. Jeśli oferowana przez ciebie usługa wymaga wysokiej personalizacji bardzo ważnym elementem stanie suę pop-up, dzięki któremu klient będzie mógł skorzystać z robota odpowiadającego na jego pytania bądź połączenia z konsultantem, który wyjaśni wątpliwości. Mniej inwazyjnym rozwiązaniem jest umieszczenie formularza, który klient może samodzielnie wypełnić, pozostawiając przy okazji swoje dane kontaktowe.

Oprócz faktów technologicznych powinniśmy mieć na uwadze kwestie ściśle psychologiczne. Otóż zawsze należy pamiętać, że po drugiej stronie monitora, również przebywa człowiek, dlatego warto traktować przekaz jak najbardziej personalnie, jednak unikać naruszania prywatności. Należy pamiętać o aktualizacji swojej oferty/cennika/zakresu usług, aby nie wprowadzać klienta w błąd. Jednocześnie wskazane jest, aby pozyskiwać dane osobowe w etyczny sposób i posługiwać się formami grzecznościowymi podczas każdej próby kontaktu.