Blog

Jak stworzyć użyteczną firmową stronę internetową? 5 podstawowych zasad

Ciekawostki 09/05/2017

Strony internetowe od dawna nie pełnią jedynie funkcji reprezentatywnej, ale dzięki nowatorskim rozwiązaniom mogą stanowić efektywne narzędzie służące przyciągnięciu nowych klientów. Oprócz walorów wizualnych należy przede wszystkim zwrócić uwagę na zasadnicze aspekty strony internetowej jak ułatwienie komunikacji z potencjalnym klientem, a także przedstawienie świadczonych usług. Strony internetowe można tworzyć dzięki doświadczeniu zawodowych grafików i informatyków, którzy rysując makiety kolejnych podstron biorą pod uwagę UX, mapy cieplne i tzw. eye-tracking, które podpowiedzą jakie miejsca na stronie powinny zostać maksymalnie zagospodarowane. Oprócz tego należy mieć na uwadze kilka podstawowych zasad.

1. Jasna nawigacja

Użytkownicy lubią jak najszybciej otrzymywać informacje, których poszukują. Strona www. musi być skonstruowana w możliwie prosty sposób, a kolejne podstrony serwisu powinny prowadzić użytkownika przez kolejne etapy zapoznania z ofertą. Jasno nazwane kolejne zakładki i wartościowe zwięzłe opisy zawarte na kolejnych stronach poprowadzą klienta prawie za rękę.
Warto pamiętać, że to co dla nas jako właściciela strony bywa oczywiste, nie zawsze jest tak samo domyślne dla internauty. Warto konsultować swoje pomysły z osobami spoza branży ? dotyczy to szczególnie wykorzystania fachowego nazewnictwa.

2. Dokładny opis oferty

Specyfikacja produktów, które oferujesz jest niezmiernie ważna, szczególnie jeśli swoją działalność prowadzisz jedynie poprzez internet. Wielu przedsiębiorców zapomina o dodaniu informacji dotyczącej równych wariantów tego samego produktu, jeśli oczywiście takowe istnieją. Wszelkie możliwości modyfikacji na etapie złożenia zamówienia są przez klientów mile widziane. Elastyczna oferta skłania ponadto do kontaktu z firmą, w przypadku gdy produkty innych marek nie spełniają oczekiwań. Opisy oferty to również pole do działania dla wyszukiwarki Google, która indeksując słowa kluczowe wywinduje stronę w wyższych wynikach.

3. Przejrzystość

Większość internautów nie lubi chaosu, dlatego jeśli Twoja strona nie należy do najbardziej kreatywnej agencji marketingowej lub nie jest powiązana z młodzieżową linią ubrań wskazane jest, aby nie wzbogacać jej o zbędne ozdobniki. Im bardziej przejrzysta witryna, tym większe wrażenie profesjonalizmu. Porządek wywołuje zaufanie, a także pewność, że i potrzeby konsumenta zostaną odpowiednio zrozumiane.

4. Formularze kontaktu

Mogą to być wyskakujące boxy, landing page zachęcające do padania danych osobowych, możliwość rozmowy z konsultantem czy standardowe okienko do kontaktu w sprawie usługi. Formularze ułatwiają nie tylko szybszy kontakt, ale także umożliwiają zebranie wartościowych danych osobowych, które pozwalają na zbudowanie profilu grupy docelowej.

5. Responsywność

Wg. badań niemal 73% użytkowników internetu przegląda strony www. za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Responsywna strona pozwala na przeglądanie treści i grafik w tak samo dobrej rozdzielczości jak na komputerze. W wielu agencjach podczas budowy nowej strony internetowej projekt przeznaczony dla użytkowników smartfonów wykonywany jest automatycznie, gdyż wymaga niewielkich modyfikacji w stosunku do swojej podstawowej wersji.