Blog

Agencja PR - usługodawca czy doradca?

Ciekawostki 09/05/2017

Agencja PR zwykle zatrudniana jest w roli remedium na bolączki trawiące firmę. Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z faktu, że należy korzystać z usług consultingowych także wówczas, gdy nie spodziewamy się żadnego załamania czy kryzysu. Agencja PR pozwoli ubrać w słowa sukcesy firmy, podnieść a także ugruntować jej status wśród konkurentów. Obecnie możliwości ogłoszenia sukcesu "całemu światu" są ogromne, dlaczego więc z nich nie skorzystać?

Czego nie lubią agencje PR? Ograniczeń!

Rola agencji PR sprowadzona jedynie do funkcji usługodawcy może rozczarować, a w najgorszych przypadkach minąć się z celem. Właściwe jest przedstawienie swoich oczekiwań i efektów, jakie chcemy uzyskać, jednak niepozostawienie agencji żadnego pola manewru szybko skończy się wspomnianym dostarczaniem usługi pozbawionym refleksji i zastanowienia nad skutecznością prowadzonych działań. Modna ostatnio współpraca z blogerami czy masowe zakładanie fanpage na Facebooku, nie muszą się sprawdzić w odniesieniu do każdej firmy i branży, a z kolei złe zarządzanie tymi kanałami może stać się przysłowiowym ?strzałem w piętę? i pozostawić po sobie bardzo złe wrażenie. Rola usługodawcy znacznie ogranicza możliwości skorzystania z doświadczenia i wiedzy pracowników agencji, którzy zmuszeni są do trzymania się wcześniej narzuconych wytycznych. Dopiero otwartość przedsiębiorcy na tzw. wyczucie i zbudowanie relacji opartej na zaufaniu, tworzy z usługodawcy ? doradcę, a przekształcenie to niesie ze sobą wiele wymiernych korzyści. 

Dwie pieczenie na jednym ogniu

W świetle charakterystyki pracy z agencją PR wniosek nasuwa się jeden ? mądrze prowadzona współpraca sprawi, że agencja będzie dla klienta zarówno usługodawcą jak i doradcą. Z jednej strony zobowiązana będzie wywiązać się z założeń wcześniej podpisanej umowy, wykorzystując wszystkie dostępne narzędzia oraz własne doświadczenie, a z drugiej strony w trakcie pracy stanie się doradcą i zaoferuje wsparcie, rekomendując kolejne rozwiązania. Sprawny PR-owiec rozpoznając obecną sytuację i analizując jak media reagują na podejmowane przez niego działania, może wyłapać trend w mediach, który stanie się kluczem do osiągnięcia przez markę sukcesu. Warto więc warto dać agencji PR trochę czasu i pozwolić na systematyczną pracę, która długofalowo przyniesie oczekiwane efekty.